Gå til innhold

Elveblest hos baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er såå rød og det ser ut til å være elveblest (jeg har det ofte) men hva hjelper? Har smurt alovera på, men ellers? klør jo sikkert...huffe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestemor brukte smøre meg med zink salve :-)

Den tid var det zinksalve og vademecum på alt :-)

Skrevet

gutten min fikk det før jul . han klødde og hyyylte hele natta, så vi reiste på legevakta og fikk phenamin dagen etter. det er et antihistamin pluss en salve, men han så virkelig ille ut..

Skrevet

Elveblest skyldes i de aller fleste tilfeller noe han har reagert på, sannsynligvis noe han har spist. Det mest effektive er allergimedisin, som f.eks. Phenamin. Alle allergi-miksturer er på resept, så ta ham med til legevakt. Stakkars..

Skrevet

Babyen min fikk også mye utslett som liknet elveblest for noen dager siden. Det ble mer og mer hissig og veldig rødt på hele kroppen. Gikk til legen på fredag og fikk beskjed om at det var virusutslett. Kunne ikke si hvilket virus, men så lenge ungen ikke hadde feber eller klødde veldig mye trengte jeg ikke uroe meg. (Evt andre plager). I dag er det faktisk nesten helt borte. Jeg har ikke gjort noenting. Det har bare forsvunnet av seg selv.

Men utslett bør alltid kontrolleres. Legen sa faktisk det var godt jeg kom for å sjekke, på tross av at han måtte ta oss inn ekstra selv om han allerede hadde helt fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...