Gå til innhold

går det ann å få igang amminga igjen, etter man nesten har sluttet?

Anbefalte innlegg

I ca to uker har jeg bare gitt jenta 1 pupp om dagen (hun skulle ha pupp hver halvtime/time, og jeg ble så sliten. I tilegg syns jeg hun var litt tynn..) Men nå anger jeg på at jeg har sluttet... jeg har jo litt melk fortsatt, men det er veldig lite. Jeg har hatt lite melk hele veien, jeg har aldri hatt brystspreng engang.. Går det ann å pumpe seg ofte eller noe, og få opp produksjonen igjen, eller er det ikke håp?

Fortsetter under...

I følge bøker og diverse så "mister" man jo ikke melken så lenge den er der. Tror nok det er en sannhet med modifikasjoner, ellers hadde vel alle fått det til :-) Men du skal vel i teorien få opp produksjonen igjen ved å stimulere ofte? Legg babyen ofte til, eller pump hver andre time tror jeg er anbefalt, så skal det øke på igjen. Jeg fikk mindre melk her noen dager, og da pumpa jeg etter hvert måltid, og da økte produksjonen igjen. :-)

Lykke til!

Relaktasjon går an det! Det er ei her inne som har hatt (noe) melk siden 1984, hun har barna veldig spredt. Melken blir ikke borte. Det er bestemødre(!) som har ammet sine foreldreløse barnebarn! Det er selvfølgelig et triks med alt, og det heter hjelpebryst. Da får barnet ikke mme fra flaske, men fra en sonde som teipes på puppen. Det viktige er å ha et sugevillig barn. Og flaska må legges helt bort og barnet får mme bare fra puppen mens økingen pågår. Du kan lese mer om hjelpebryst på ammehjelpen.no.

Jeg hadde kuttet ned til å amme 1 gang pr døgn, men så ble sønnen min syk. Da økte jeg intervallene, nå er produksjonen som før, har tilogmed hatt brystspreng nå å som jeg har forsøkt å kutte det ned igjen....

Jeg tror det er høyst individuelt hvor lett det er å få dette til.

Sønnen min er 11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...