Gå til innhold

Når kan man bli gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på når du slutter å amme (amming påvirker muligheten til å ha eggløsning, men noen får jo igjen mensen selv om de ammer). Hvis du ammer da? Jeg begynte prøvingen når jeg fikk igjen mensen etter fødselen, da var snuppa 8 mnd (nekta puppen, så da ble det stopp med amming). 2 uker etter ammeslutt så kom mensen. Så jeg sier bare kjør på :o) Kan jo hende du blir gravid før du får igjen mensen også, det kommer jo alltid et egg før mensen ankommer.

MA = missed abortion - Fosteret dør, men må fjernes med en utskrapning.

TR = tante rød - mensen.

EL = eggløsning.

LYKKE TIL ;o)

Det er visst sundt å vente en liten stund før en blir gravid igjen. Det tærer jo på kroppen både å gå gravid og amme....Men tror ikke det er så mange mnd. som er nødvendig. Men det er visst ganske slitsomt å både amme og gå gravid...For kroppen altså. da må du være vedlig flink med maten..

Jeg mistet begge tvillingene etter fødselen og ammer derfor ikke. Tok piller for å stoppe produksjonen og nå virker det som om alt er tilbake til normalen med brystene ihvertfall. Det har ikke gått lang tid i det hele tatt men sitter å tenker på det når jeg kan bli gravid igjen... Hørte det kunne ta 3 md til mensen kom tilbake. Men er dette noe som kan variere?

Så trist å høre :o( Det må være jævli' å miste, og attpåtil 2! Vet ikke helt hva jeg skal si! Jeg kan bare tilby en stoooooooor trøsteklem.

Tror nok det kommer helt an på kroppen din når mensen kommer tilbake, vi er så forskjellige alle sammen. Det er så individuelt! Håper du får kroppen på rett kjøøl fort slik at det sitter en spire som klorer seg fast!

Klem.

Annonse

mens og amming er jo ikke avhengige av hverandre. Men tror du mister melken når du blir gravid igjen :) Har en søster som trodde på amming som prevansjon :) Det er det ikke! Vips så kom nr 4 :) Og hun som ikke forstod hvorfor melken forsvant og hun følte seg så uvel. Hun hadde jo alltid gått ned veldig etter hver fødsel, og så plutselig la hun på seg. Trodde noe var alvorlig feil og reiste til doktoren for å få en sjekk. Men der var jo bare en liten en til som ville være med på festen :) 13 måneder mellom nr 3 og nr 4....

Amming som prevensjonsmetode

Av Helsesøster Anne Britt Orset

Dersom man ammer jevnt gjennom hele døgnet, blir det regnet som en meget sikker prevensjonsmetode. Det skyldes at hver gang man ammer, skilles det ut hormoner som undertrykker eggløsningen.

Går det derimot mer enn 6-7 timer i mellom hver gang man ammer, er sjansen for eggløsning til stede.

Når moren fått igjen menstruasjonen virker ikke dette som prevensjonsmetode. Den virker heller ikke dersom barnet er så stort at det sover over et nattmåltid. Barnet må altså ammes jevnt gjennom hele døgnet for at den skal virke.

Er disse kriteriene oppfylt, er amming en sikrere metode enn for eksempel ved kondombruk. Sikkerheten kan sammenlignes med minipille eller spiral. Det gir ca. 2 % sjanse for graviditet for hver kvinne som benytter metoden.

jeg mistet gutten min og fødte han i svangerskap uke 23. da jeg var til samtale hos jordmor 2 mnd senere spurte ho om jeg var begynt å prøve for å bli gravid igjen.nå er det 3 mnd siden jeg fødte han og er i full gang med prøving. klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...