Gå til innhold

5 mnd kontroll:-)


kevin+oscar

Anbefalte innlegg

Vi har og vært på 5mnd kontroll, han var riktignok 5 mnd 19 jan, men var vel litt pågang på hs i januar:)

Leo har vokst siden sist, han veier nå 7910g, er 66cm lang og 42 cm rundt hodet. Stor og fin gutt som forsøkte å vrenge lungene sine på helsesøstra satte vaksinene, men han roa seg igjen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Var på 5 mnd-kontroll med tulla vår i går:

 

6250 gram (2865 gram v/fødsel)

63 cm lang(49 cm)

42 cm h.o. (36 cm)

 

Skrek no forferdelig av sistesprøyta og var nesten utrøstelig. Puppen var ikke interessant og hun var råtrøtt siden timen var midt i sovetiden hennes. Stakkar lita, sovna mens vi kledte på henne ytterklærne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endlig har vi fått vært på 5 mnd kontroll også.

Snnuppa veide 6800g (født 3690g) og var nå 68 cm lang (født 53cm). Er ei lang og slank jente jeg har. Har vært litt bekymret for det i perioder, men hun ligger bra ann etter sin kurve.

 

Vaksiner skal vi ta neste gang, så da får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går, og hun var 6240g (f. 3570) og 65 cm (f. 51).

Ikke så veldig tung hun her, så vi fikk beskjed om å kjøre på med grøt og annen mat.

Sukk, har vel skummet melk i puppene jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15/1 (så ikke helt 5 mnd. enda) 65cm (f.50) og 7845g (f.3770) og 44 rundt skallen (f.35)

 

Gråt litt på sprøytene da. var vel omtrent samme som sist. Forrige gang sov han nesten hele resten av dagen. Denne agngen sov han en god økt og så småsurv resten av dagen/kvelden.

 

Blid og fornøyd. Sterk i rygg og nakke (alltid vært) lå på armene å tittet på de andre som lå mer med nesa i matta. Derimot gidden man virkelig ikke å strekke seg ettter leker man ikke får tak i! Ekstremt bedagelig barn jeg har fått:) Flytter seg minimalt. Koser seg der han ligger han:)

 

(nå for noen dager siden endret det seg veldig! Reine apekatten blitt jo..hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har endelig vi også vært på 5 mnd kontroll. Snuppa her var 7700 g og 68cm.

Hun hadde gått ned litt over 300 g siden sist, men HS sa hun ikke ville bekymre seg i og med at hun er så aktiv som hun er, men vi kunne komme tilbake om noen uker for å sjekke om hun hadde lagt på seg igjen.

Var veldig opptatt av noen leker da HS satte sprøytene så det kom ikke en eneste lyd ut av henne.. Fikk ingen reaksjoner forrige gang og håper det går like bra denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se vi er flere!

 

Margrethe veide 3930 g da hun ble født og var 6770 g på 5mnd kontroll og 67 cm lang.... slank hun også. Også vært litt bekymret, men hun ser veldig frisk og sunn ut og jeg var visstnok også tynn som baby;-)

 

Vaksinene gikk kjempebra hos oss.

 

Men de fleste er vel mer på 6 mnd kontrollen de, vi som er litt på etterskudd bare (hun ble født 29. aug).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll for tre dager siden, og da var hun 68 cm og 8160 g.

Ved fødsel var hun 53 cm og 4238 g.

 

Fikk bare en vaksine denne gangen også, merket ikke stikket engang. Senere på dagen ble hun litt pjuskete, men ikke noe feber eller noe sånt.

 

Hadde gått ned litt på vektkurven, men siden hun fortsatt ligger over gjennomsnittet, skulle vi ikke gjøre noe med det.

 

Ellers så alt fint ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, trodde jeg hadde svart under her jeg men det hadde jeg visst ikke. Ei stund sia vi var på 5 mnd-ktr nå, men... Mini var i hvertfall blitt 60 cm lang, og veide 6230. 47 cm og 3000gr v fødselen.

Han var flink da vaksinene ble satt, men fikk litt feber at det dagen etter, syns det var litt rart da det er samme dose som han fikk på 3 mnd-ktr, og han har blitt større, men,men..

Tror mini er den minste babyen her inne, men verdens søteste da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har også vi vært på 5 mnd. kontroll - Oscar er 5,5 mnd, veier 8700 (3930)og er 69 (52) lang. Bare 14 dager til vi skal på 6 mnd kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...