Gå til innhold

Fikk svar fra kegen i dag andre testen jeg har tatt viser fremdeles celleforandringer, noen somhar vært igjennom det samme???

Anbefalte innlegg

Tok en test for ca 10 uker siden, den viste celleforandringer, tok en ny test for ca 2 uker siden. Fikk svar på den i dag at cellefroandringene var uendret og at jeg skulle bli henvist til poliklinisk på A hus for å ta en utskraping og biopsi. Noen som vet hva dette er og om det kan påvrike fruktbarheten. Skikkelig redd jeg nå, kan det være kreft? Håper noen kan gjøre meg litt klokere og berolige meg litt her nå huff huff - Line

Fortsetter under...

Er det celleforandringer i livmorhalsen det er snakk om? I såfall er det overhodet ingen grunn til bekymring!

Grunnen til at de sjekker for det er at noen typer celleforandringer kan utvikle seg til kreft etter laaaang tid (flere tiår). Hvis de finner denne typen blir de vanligvis fjernet. Men det finnes mange forskjellige typer celleforandringer, og mange av dem er ikke noe farlige i det hele tatt. Det er vel det de skal finne ut av på Ahus.

Har fjernet sånne selv for 1,5 år siden, og fikk beskjed om at det ikke gjør det noe vanskeligere å bli gravid, men at det kanskje øker faren for å føde for tidlig litt. (Og nå har jeg akkurat testet positivt, så det stemte visst ;-D )

Lykke til!

Vil ha septemberbarn 3pp

Du kan bare slappe av, dette har ikke innvirkning på fruktbarheten din eller muligheter for å få barn. Har selv tatt dette inngrepet, og blitt gravid og fått ei flott jente etterpå. Det utføres med laser, du får bedøvelses sprøyte først, den er litt vond, men resten går super fint. Kan bli sykemeldt i noen dager om du har en tung jobb.

Lykke til.

Tusen takk for var C moi og smy, så koselig at dere begge har eller skal ha barn ;o) Ble med ett mer beroliget ja, Gikk rett inn på nette og surfa og der stod det noe om å fjerne hele livmoren og greierm satt bare og skalv jeg... Regner med de hadde sett på en vanlig celleprøve om jeg hadde kreft? Håper det iallefall. Leger er skikkelig dårlig til å informere, godt jeg har dere jenter ;o) Og veldig bra at det ikke går utover fruktbarheten, vil jo veldig gjerne ha barn... Nok en gang tusen takk, nå kan jeg dra på jobb med litt mindre å tenke på ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...