Gå til innhold

Har dere handlet inn noe til den lille FØR krysset kommer...? Hehe...

Anbefalte innlegg

Jeg har jo ingen barn fra før, så jeg har ikke noe utstyr som vogn, seng o.l hjemme, men hadde vært moro å tjuvstartet litt.... Hehe.... Hittils har det blitt ett par sokker, som var så små at jeg falt for de ved første øyenkast, og en body som jeg egentlig skulle gi til venninnen min når hun fikk sin lille, men klarte ikke å gi den fra meg, så den ligger laaaangt inne i skapet.... He he.. Er det bare jeg som er sinnsykt unormal.....!? :D

Fortsetter under...

og du har heller ingen barn fra før?? det hadde vært kjempe bra, for da er jeg ikke alene!! Jeg bestilte en barnestol på nettet, se, og sambo fikk helt bakoversveis når jeg kom inn med den... Hehe, bedre å være litt føre var da, er det ikke det da??? :-)

Jeg har ikke handlet noe uten å ha vært gravid, men er ikke gravid nå (og har heller ikke barn fra før) og har tre par bittesmå sokker liggende :) Samt en mamma-bukse jeg bare måtte ha i begynnelsen av forrige svangerskap hehe :)

Nei. :)

Jeg har ikke gått amok akkurat, men jeg har 2 ting liggende av babyklær. Den ene er ei dongeriselebukse som jeg hadde da jeg var lita, med hullete knær som jeg skal finne noen skikkelige kule lapper til. Jeg er født i 78, så den buksa har enda siste rest av skikkelig 70-talls sleng! Veldig kul.

Det er lenge siden jeg fant den på loftet hos mamma, og tok den med meg. Det andre er en liten sak jeg ikke klarte å gå forbi på julesalgrunden nå nettopp. En liten 62 str. myk strikkejakke med et par små broderier på brystet og med fløyelsknytebånd i halsen, helt nydelig.

Jeg sa til venninna mi som var med at jeg klarte ikke gå forbi den, men at jeg har innbilt meg lenge at det å handle inn på forhånd bringer ulykke... Da blir man aldri gravid liksom. Da sa hun rett ut; " jaha, se hvor det har slått an til nå. Kjøp den du, det er shoppehjernen din som ikke er innstilt. Kjøp den og du blir gravid." :) Og det gjorde jeg.. Så får vi håpe hun har rett. (La meg bare si at dette er ei av mine nærmeste venninner uten barn, og hun vet alt om at vi sliter, og har vært en kjempestøtte, så hun får lov å være så ærlig uten at jeg tar meg nær av det..)

Rart det der; jeg kom plutselig på at jeg har kjøpt et blått fleecebabyteppe på salg for lenge siden, som jeg tenkte katta kunne ha i buret sitt, men det klarte jeg ikke legge til den for jeg tenkte det bringte ulykke det også.. Så det ligger enda ubrukt i en pose... :)

Snål man er altså...

Hehe, ja, man blir litt smårar av dette "styret" her, klart det..... :-)

Men jeg tenker litt sånn at noen basis ting er vel greit å handle, så lenge man kommer over noen skikkelige tilbud....! Er jo unødvendig å kjøpe masse klær, når det kanskje er år ( gud forby - hehe) til jeg blir gravid, eller masse gutte/jente-klær før man ikke vet hva man får, men lissom..... Nå lager jeg unnskyldninger for meg selv....Ting man uannsett får bruk for da! Hehe.... Har bare så lyst til å handle inn masse nydelige ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Hmm... det var da godt å høre at noen er som meg! Men vi har ikke begynt å prøve ennå, bare planlegger litt foreløpig! Det begynte som en presang til babyen til ei venninne - som jeg ikke klarte å gi fra meg (kjenner igjen den?) og så tok det litt av med sånne små ting på salg og sånt. Og nå unnskylder jeg det med at jeg er så kresen i stil (til og med av babyklær er det lite jeg virkelig liker) at når jeg først finner noe kommer det bare godt med - og at jeg EGENTLIG har tenkt å gi det bort til neste venninne-baby...

Har ikke kjøpt noen klær enda, men har kjøpt masse bøker om før man blir gravid, når man er gravid, fødselen, når barnet kommer, barnets måte å komunisere på osv...

På lørdag var vi på IKEA og da sa sambo at vi kunne jo egentlig begynne å handle inn litt, for vi skal jo bli onkel og tante i januar. Kunne ha det som et skalkesjul på å handle inn til vår egen baby...

Så han er i grunn verre enn meg..hehe.

Men jeg har ikke lyst å handle inn til tantebarnet, jeg vil at vi skal ha tingene når VÅR baby kommer. Og at han/hun er den første som bruker seng, stol osv...

Høres sikkert litt rart ut, men jeg er kanskje litt sær på det der..hehe

Jeg har også "spart" på noen av visitt gavene her.. "Glemte" visst å ta de med når vi skulle på visitt gitt, så måtte nok kjøpe nye;)

Ellers har jeg en kjempenydelig rosa body, som jeg kjøpte da jeg var 9 eller 10 (har ikke vært klar så lenge altså!!;) som jeg har spart og tenkt at min første baby skal ha.. Så det bør bli ei jente:)

Har til og med bleier liggnede... som var min nevø sine, har bare ikke hjerte til å kaste dem..sykt.. så snart sitter jeg vel med en dukke på fanget, og leker mor-far-barn.. ha ha ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...