Gå til innhold

Har alle begynt med grøt?


Aga:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har heller ikke begynt... poden er 4 mnd og 4 dager, men jeg har tenkt å vente til han nærmer seg 6 måneder. Så lenge han er fornøyd med puppen så tror jeg det er det beste. De to andre begynte jeg med grøt til når de var ca 4 mnd. men ingen av dem ville ha det og da ble det middag fra omtrent 6 mnd. Gjør det som føles riktig for deg og dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne vente til 6 mnd jeg men junior var ikke lenger fornøyd. Jeg har en mistanke om at jeg hadde litt lite melk i romjulen, så jeg ble anbeffalt å begynne med grøt, og da ble han etter bare en skje veldig fornøyd igjen, så da kan vi like godt fortsette. Er bare på 3. dagen i dag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke begynt med det enda, han er fornøyd med morsmelka si, så da ser jeg ingen grunn til å begynne. Han er våken og får pupp noen ganger om natta, men det klarer vi. han sovner så fort han er ferdig med å spise! Vil gi han morsmelk så lenge jeg kan med tanke på forebygging av allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynnt!! Får ikke lov av helsesøster!! Selv om jeg har kjempe lyst, for hu er så nyslkjerrig på all mat vi spiser :) Men men!!

Er jo grett å amme, å i allefall så lenge hun er fornøyd med det!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror morsmelk er best så lenge hun legger på seg og er fornøyd... Så vi venter med grøt. Skal vente i 2 mnd til dersom det er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke begynt vi heller, men pappaen har handla inn maisgrøt i dag. Tror han gleder seg til å kunne være mer behjelpelig under matingen nå ja

:-) Men vi venter nok littegranne til vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er 4,5 mnd og vi har ikke begynt. Jeg har lyst til å prøve litt, hun er jo så interessert i alt vi andre putter i munnen. Siden jeg fullammer er det jo "best" å vente til 6 mnd, men jeg vet ikke om vi drøyer den så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med grøt, siden jeg ikke ammer. Alver var veldig sulten på kvelden og han synes grøt er kjempegodt. Begynte da han ble 4mnd. Nå er han snart 5 mnd. Tiden går så fort ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, Magnus legger så masse på seg så jeg ser ingen grunn til å begynne med grøt enda...Annet enn at han kanskje vil sove hele natten..mmmm d ville vært deilig d! Men holde nok ut noen mnd enda ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi heller ikke begynt med grøt. men gleder meg til vi skal begynne =)

han er fremdeles fornøyd med puppen, så jeg vil prøve og holde meg til morsmelk til han er 6 mnd gammel =)

det er sååå koselig og amme, gruer meg til det er over =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke begynt vi heller. Har en pakke i skapet da:) Skal uansett vente til etter 15/1. skal på hs da. Edvard våkner hver 3 time på natten (noen ganger hver 2). Sovner etter mat. Spiser også veldig ofte på dagen. Har melk for kommer etter han er ferdig, men kanskje denikke er mettende nok? Han går opp greit i vekt (til nå) så har ikke stresset med det. Skal se på vekt og høre med hs den 15.

 

synes det er greit å vente så lenge som mulig. Puppen er alltid klar, oppvarmet og tilgjengelig:)

 

Blir vel til at vi starter mellom 5 og 6 mnd. om ikke hs sier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt. Jeg ammer ikke lengre, og han var oppe i maxdosen mme pr døgn, så både vi og hs syntes det var greit å begynne med grøt. Begynte å gi risgrøt da han var 4 mnd, og det meste kom ut,men endelig- i går da vi skiftet grøt type til mais, så begynte han å svelge ned. Er jo ikke store porsjonen han får pr gang, men vi får øke litt dag for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en av de få som har tippa mndr her da så vi bør jo ligge litt foran i løypa he he

ikke at vi gjør det da.

O er en kjempe stor gutt og etter det jeg har lest så kreves det 10 til 12 amminger i døgnet for å mette ham

 

Han fått sin første smaksprøve i går 5mnd og 3 dager gammel

 

Da han var 4 mnd og 2 dager gammel var jeg hos hs og sa vi ikke skulle begynne enda i allefall

Plutselig en mnd etter så skjedde det ting han begynte å våkne mer og mer på natta og er surere så da tenkte jeg det var greit å begynne.

 

Så dere som vil vente det kommer bare plutselig en dag kanskje om de er litt glupske i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her få tulla vår mm ca.hver 3-4. time fortsatt. Ca. 100 ml. mme i tillegg når hun skal legges og den siste uken har vi begynt å gi henne et lite grøtmåltid på formiddagen etter mm. (ca. en mme-måleskje med grøtpulver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda. Vi får se hvordan vekten er på 5 mnd kontrollen, men foreløpig virker han mett og fornøyd med bare melk. Venter kanskje til han er 6 mnd hvis han fortsetter med å legge på seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt i dag - 5,5 mnd gammel. Det ble kun et par skjeer, men såg ut til at det falt i smak hos junior . Nå er vi spent på om han vil sove bedre om natten. Siste måneden har det vært amming nesten annen hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke begynt enda. Hun har fått et par smaksprøver på avocado, banan og en teskje maisgrøt, men det var vel mest på gøy.. Hun er så god og rund at jeg tror jeg venter til hun er 6 mnd. før jeg begynner for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det grøtspising, veldig hyggelig men en smule grisete:)

En ting som jeg tror ikke var så dumt, var at vi ga henne skjeen noen dager før vi startet slik at hun ble kjent med den og fikk spist og lekt litt på den (samme som man gjør med tannbørste egentlig før de får tenner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte så smått med grøt på kvelden da min gutt var 3mnd.

Han var veldig urolig på kvelden/natta... å det ble mye bedre etter han begynte med grøt.

Hadde ikke nok melk til førstemann, så kan hende det er litt lite denne gangen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope... ikke annet enn mm her på mitt lille/store gull =)

skal vente til han er 6 mnd. nå er det bare 17 dager igjen hehe...

gleder oss masse, tror han kommer til og like grøt ja

 

hadde ikke gjort noe om han sov litt lengre på nettene da nei. nå er det mat 2 til 3 ganger pr natt.. men det går kjempe fint det. alt for min kjære sønn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...