Gå til innhold

2_TETTE!

Mamman til Hedda & Hanna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp:)

Hvordan er formen? Håper den hjelper litt for hver dag?

Kjedelig når ting bare forsvinner sånn, når man har skrevet en ting, hehe.. Jeg har så tempramang og blir så irritert når noe sånt skjer, så da må jeg bare legge det fra meg litt, he he:)

Vi er ganske flinke til å prate med hverandre, men akkurat de følelsene rundt det som skjedde der den gangen har han liksom bare lagt bort, og nå så har de kommet opp siden det bare er 4 uker igjen i dag:) Det nærmer seg, og han redd for at det skal skje det samme igjen, og det skjønner jeg godt.. Men noen ganger så må jeg dra ting ut av ham, spesielt når det er noe han ikke orker å snakke om, da hjelper det godt med en flaske rødvin og en kveld alene, hihi.. Men det har ikke akkurat blitt så mye av de siste 8 mnd..

Syntes det ikke er så leit det med angsten, jeg kunne vært uheldig og det kunne vært tungt, men jeg ser på det som noe positivt.. Jeg er en erfaring rikere.. Jeg har alltid vært åpen om det, og trur det har hjulpet meg masse..Skjønner at det kanskje kan være tungt når enns egen mor sliter psykisk, det er jo egentlig de som skal være der for deg.. Men det er godt hun har mange, sånn at det hjelper henne.. Det å være depresiv er ikke bare bare det heller, har 2 venninner som har slitt litt med det, og det kan være tungt til tider..

Min mamma hadde akkurat det samme problemet etter at jeg ble født, så hun ventet seg egentlig at det ville skje meg også, og der hadde hun rett..Angst, depresjon og tvangstanker er det største folkesykdommen som er, og hver 3 normann har det.. Men vi er bare ikke så flinke til å snakke om det, men merket godt at når var åpen om det, så var det brått mange "kjente" som hadde det samme problemet..

Så deilig at dere får seng, det kommer jo godt med.. For du kommer vell til å bruke sprinkelsengen til julian en stund til? Hedda fikk ikke stor seng før hun var 31/2, vi var virkelig trege til å bytte den ut.. Men hun krabbet aldri ut av sengen heller, det turte hun ikke, så da var det ganske deilig å ha henne oppe i den.. Vi må kjøpe stellebord, så vi må se å komme oss til sverige for å få oss et.. Så et her hjemme til 1199,- og det samme i sverige kostet 599, det var halv pris..Og sparer gjerne de pengene..

Hva er det Øystein jobber med siden han må reise med jobben? Får håpe han ikke reiser så mye før treminen slik at brått ligger i fødsel:)

Har en jeg kjenner og hennes samboer jobbet på båt i amerika, han var ute 6 uker av gangen og skulle komme hjem 2 uker før termin, men uken før han kom hjem fødte hun sønnen dems, og de fikk ikke tak i ham siden han var midt ut på havet, og 3 dager etter at han var født fikk han vite at han var blitt far!! Det er opplevelse jeg slipper å tenke på.. For han min jobber som bilmekaniker, bare 15 min unna med bil:)

Så det er beste for han at hadde rekt det, hehe:)

Det var så koselig på bim treff i går, det var en der som hadde fått en liten gutt for 8 dager siden, og han var virkelig vakker, fikk holde ham, og merket med det at jeg var skikkelig klar!! Så hversågod selv om ingen ting er klart her hjemme, så kan du godt komme, hehe.. (med min flaks så er det bare noe kan drømme om)

Håper du koste deg med middag hos mamman din,deilig å slippe å lage det selv innimellom:)

Du får ha en fin kveld videre!!!

klem fra

Skrevet

Hei

Da er jeg hjemme igjen og Julian er i seng og sover som en pring...deilig:) Formen er stadig bedre og jeg får hvilt masse på dagen mens Julian er i barnehagen. Tror det er lurt at jeg gjør det..

Var så godt å dra til mamma i stad. Fikk skikkelig god middag og masse hjelp med Julian. badet han der og tok kveldsstell og alt...så kjørte de etter meg hjem for å bære Julian opp trappene for meg..snille dem:) Så da var det bare å lempe han over i senga og slenge seg ned med et glass brus..deilig.

Øystein jobber i databransjen..i et firma som heter EDB, et veeldig stort firma...som driver med mye..men mest printsystemer..skjønner ikke så mye av det jeg men er bl.annet de som printer bankutskrifter osv pluss masse annet. Øystein utvikler programmer og systemer som gør at ting skal gå lettere og bli kvalitetssikret pluss masse annet jeg ikke skjønner. Et eget språk det der... Han er nå på messe med de som har levert utstyret han jobber med...

Fordelen med den jobben er at han kan også gjøre en del hjemmefra, altså ha hjemmekontor hvis jeg trenger litt hjelp en dag osv...og det er jo sååå deilig når man har små barn.

Ja ble mye jobbprat det...Dette er siste turen før ks for han da:)

Hadde ikke orka at han skulle dra seinere...hjelp.

Blir du også babysjuk når du ser små? Jeg kjenner det jeg også selv om jeg på en måte har en baby hjemme også....Men han er jo blitt stor i forhold da... Kn jo gå og alt. Men fortsatt er han jo heelt avhengi av meg. Kan jo ikke kle seg eller gå på do eller noe selv. Så tror jeg får litt å gjøre fremover:) Hva har jeg gjort????????Neida. Har jo barnehageplassen heldigvis...

Tenk at du bare har 4 FIRE uker igjen i dag..Grattis..hehe. På mandag er det 4 uker for meg også...åååå det er ikke sååå lenge det da..

I kveld skal jeg legge meg tidlig og ligge g lese litt foreldre og barn på senga og så sove på tvers i dobbeltsenga..hihi

Vi snakkes da. Ha en fin kveld.

Klem

Skrevet

Hei og god morgen:)

Det er rart det der, men mødere er godt å ha, lager middag og ordner til:) Så deilig at han kan jobbe hjemmefra da, det kan jeg tenke meg kommer godt med når dere får en liten til.. Jeg forventer meg en baby med kollik som aldri vil sove, så er jeg forberet på det værste..Er så lei av å høre den "en er som ingen og to er som ti", det stemmer sikkert, det tviler jeg ikke et sekund på, men man blir litt lei av å høre det.. Du har sikkert selv hørt det noen ganger nå???

Å jeg er så klar som bare det, kan ikke bli mer klar føler jeg!! Gleder meg masse til å ha en liten baby i armen igjen, det er jo snart 5 år siden sist jeg hadde det nå.. Og jeg aner ikke hvor den tiden har blitt av, det at tiden går fort når man har barn er virkelig SANT.. Jeg kan sitte å se på Hedda, og tenke hvor er det blitt av de 5 årene som snart har gått, og tenkt når vår neste er 5 da er hun 10!!! (Men da er jeg bare 30:) Jeg er mer klar for å ta mer vare på den neste som en baby, og det skal den få være en stund.. Var så opptatt at hedda hele tiden skulle ditt og datt, så brått var hun ikke noe baby lenger, det skjer ikke dennge gangen.. Du kommer kanskje til å få litt mer å gjøre enn meg?? Siden du får de så tette, men skal jo aldri si aldri, plutselig kan sikkert min slå seg helt vrang.. Men dine kommer vertfall til å ha mye mer glede av hverandre tidlig, enn mine, siden det blir så stor forskjell..

I dag har jeg begynt å vaske baby ting, ikke værst, hehe..

Har fått brukt bilsete av venninna mi, og den må bare vaskes da jeg fikk den samme dag som hun kjøpte ny..Så der ligger stoffe i vaskemaskin og blir vasket, ikke værst, he he.. Til uka skal jeg begynne med baby tøyet tenkte jeg, kanskje greit når det da bare er 3 uker igjen, "gulp".. Har du begynt enda? Du får jo bare etter par dager etter på, så det er jo ikke lenge igjen for deg heller..

Godt å høre at formen din er bedre!! Det er godt at dere har julian i barnehagen så du får litt overskudd til han kommer hjem igjen, merker at jeg er ikke så popolær hos Hedda lenger, "mamma orker ikke" sier hun:) Men det får vi ta igjen når babyen kommer, om ting går som det skal..

Har dere noen planer for helgen da? Regner med at mamma skal ha Hedda fra i dag til i morgen (for min far skal på revejakt i helgen,og da pleier de og kose seg litt) så i kveld blir det å gjøre rett å slett ingen ting.. I morgen får vi et vennepar på besøk, alkesander har avtalt uten at jeg viste det, (koselig venner ikke det) Men merker liksom at jeg er ikke å så selskapsyk de dagene her, vil heller bare ligge på sofaen og ikke gjøre noen ting, hehe.. Er det flere enn meg som har det sånn?

Dere får kose dere masse:) Vi snakkes..

Klem fra

Skrevet

Hei på deg igjen:)

To er som 10? Hmmm, har hørt det noen ganger ja, men tror liksom ikke helt på det. Tror det er værre om man får en tredje jeg.

Når man har 2 så er man jo fortsatt 2 foreldre som kan dele seg og sånn.Også tror jeg (eller så håper jeg og drømmer) at den første tiden skal bli ganske grei. en nye babyen kan jo ikke løpe noen steder. Den kan du liksom legge fra deg og hjelpe det andre barnet ditt. Så frem til nestemann begynner å komme seg rundt omkring så tror jeg det går rimelig greit...håper håper håper...så får det heller bli litt mer etterhvert når det er to å løpe etter. Du kan jo få litt hjelp med babyen av Hedda du...det syntes hun sikkert er koselig og spennende...Han minien her tror vel babyen er en dokke:)

Så flink du har vært å satt i gang med vaskingen og sånn. Har tenkt på det selv...men er sååå treg om dagen. Blir kanskje litt i helga siden vi skal kjøpe senga og sånn i morgen. Kanskje hente ned bilstolen på loftet og se om trekket der kan vaskes? Det var lur ide ihvertfall... Også vaske ut av badebalja og....ja nå tar det av her kjenner jeg. Guri så mye man egentlig skal ha klart...hmmm...

Jeg har seriøst også bare kjøpt tre bodyer, ingen pysj eller noe...Burde få gått gjennom klærne til Julian også og sett om det er noe vi kan bruke derfra...selv om det meste er blått....

Også vaske helseteppene på 90%. Da kan jeg bruke de jeg har...Har en del av dem..

Nå fikk jeg plutselig mye å gruble på..hehe..Takk for motivasjon..

Dere får en rolig og koselig kveld dere da..deilig. Skal hente mamma etterpå jeg også blir hun med og henter Julian i barnehagen litt tidlig. Hun har bakt boller som vi skal kose oss med hjemme hos oss. Mamma blir her til Julian skal legge seg og hjelper meg litt. Så kommer Øystein hjem fra Sverige sån i åttetida og da kan vi slappe av og kose oss litt sammen.

Han hadde vært ute og spist med folk ffra den messa i går kveld. Alle fikk 3-retters middag med drikke og så var det ut på byn...Han sto opp halv elleve i dag og de skal bare gjøre litt småting i dag. Skulle ønske jeg kunne få sånne turer på jobb også...Men han koste seg sikkert og trengte vel det før den nye babyen tar all tiden en stund:)

Kjenner til det der sosial-peset om dagen. Er liksom greit å dra på kafe og skravle litt og så dra hjem. Men f.eks å ha middagsgjester og sånn nå ser for meg ut som et mareritt...Selv om folka er aldri så søte, morsomme og alt det der. Er ikke derfor. Mer som deg at jeg vil kunne slenge meg ned i sofaen og sitte fast der, mens mannen min henter litt å drikke til meg i ny og ne og må draaa meg ut av sofaen bare så jeg får gått og tissa..hihi...Nå hørtes jeg ultraslapp ut da..men er egenlig ikke såå ille. Men føler meg ganske krokete om dagen.

Da tar jeg en kjapp oppfreshing på badet så langt det er mulig å bli noe som helst fresh lenger.hihi..men gjør et lite forsøk. Også henter jeg mamma...Skal bli kos med bollelunsj nå...kanskje kakao også...

Vi snakkes. Ha en fin kveld.

Skrevet

God morgen:)

Håper dere koste dere i går kveld da Øystein kom hjem? Deilig at han ikke skal reise noe mer denne gangen.. Men som du sier, sikkert litt deilig for de mennene våre å komme seg litt ut.. Aleksander jobber veldig mye om dagen, skjønner godt det med hormonelle meg i huset, hehe:) Men godt å tenke på at han skal være hjemme sammens med meg de første 14 dagene etter fødselen, det skal bli godt..

Godt at det ikke bare er meg som føler det sånn for det sosiale om dagene, hehe.. Du skrev det som om det skulle vært i mine tanker, bare ligge på sofaen og få aleksander til hendte vann til meg hele tiden, hehe.. (hekta på vann) Og litt hjelp til å komme opp av sofaen hadde ikke vært til fornekting, hehe.. Jeg hadde ikke vært hjemme hos mamma på en uke, på torsdag, og det første mamma sa var jaggu har ikke magen vokst godt på den siste uken, sukk tenkte jeg da.. Ikke rart det er tungt.. Jeg er klar jeg nå, så hun kan godt få lov til å komme fra uke 37 (for da er de ikke prematuere lenger) så da slipper man at de må ligge i kuvøse, hvis det ikke er noe galt da..

Det er så deilig at det er lørdag i dag:) Hedda våknet tidlig i dag, faktisk ti over åtte.. Men vi hadde kjøpt pippi langstrømpe på film i går, og den skulle hun ligge å se på i senga si! Den gikk 3 ganger i går, før vi sa det var nok.. Hun har falt helt for pippi, vist.. Men syntes jo selv det var gøy når jeg var liten.. Hun fikk prinsesse tv til rommet sitt når hun ble 4 i fjor, og den har vært flittig brukt, værtfall når vi skal se på noe i stua.. Men vi prøver å være litt strenge, hun bør ikke glane på tv hele tiden heller.. (hun får ikke lov til å se på cartoon network, og jetix for der er det mange program vi ikke er enige med..) Men disney derimot, er positivt, for der er det heller ingen reklame!! De vet hva de ønsker seg alikevell, og det blir altfor mye reklame på de andre kanalen, det er helt ekstremt etter min mening, hvertfall for de små!!

Er det noe snø igjen hos dere nå? Her er det helt bart igjen, og i dag er det skikkelig vår stemning ute, og det er så deilig...

Er det i dag dere skal ute å kjøpe seng? Dere får kose dere masse da.. Kanskje deilig å få det i hus også?

Nå maser Hedda her, hun vil ha frokost, så vi får vel gå å lage noe, mens pappa ligger å sover enda.. Gleder meg til jeg kan ligge å sove lenge igjen uten å ha vondt jeg..

Ha en fin dag:)

klem fra

Skrevet

Hei.

Var supertrøtt da Øystein kom hjem fra jobb i går,men vi rakk å kose oss med pizza. Også hadde han kjøpt en hel eske med sånne natursåper og oljer til å bade med og flere forskjellige massajeoljer til å bruke på magen og ellers over hele kroppen. Skikkelig koselig gave. Hadde et deilig bad med mykgjørende oljer på morgenen i dag...¨:)

Fint at gutta får 14 dager med oss etter fødselen, men skulle bare mangle egentlig..Ihvertfall for oss som skal ha keisersnitt. Øystein har jo også ferie til gode så han blir hjemme i 4 og en halv uke...skikkelig kos.

Skulle ønske Julian likte litt tv av og til jeg....Han er ikke det spor interessert.Ihvertfall ikke mer enn 3 min. av gangen. Så her går det i ett til han skal legge seg. Akkurat nå driver Øystein med kveldsstellet og tar på pysj osv...så da fikk jeg litt tid:)

Etter Julian har lagt seg skal vi kose oss med spekemat!!! (JA, jeg sa spekemat...babyen kommer snart likevel..regner med det går fint jeg:)

Er sååå suge på salt mat så jeg skal kose meg i kveld og våkner sikkert opp som en diger vannkanon i morgen...Med hevelser i hele kroppen og fjeset..hihi...Kan le nå jeg, men hvis det skjer blir jeg jo fortvila vet jeg:)

Her er det litt snø igjen....akkurat så det går å levere Julian på akebrett i barnehagen...

Vi skulle kjøpe seng i dag men den var utsolgt i butikken for den var på salg. Så vi har bestillt den da..Kommer om 2-3 uker..tvi tvi saser på det går greit...Men vi fikk med oss, madrass, overmadrass, sengekantbeskyttelse, dyne og sengetøy...Da har vi noe i hus. Og i dag har jeg skrevet en sjekkliste over alt vi skal gjøre før babyen kommer..hihi..ble inspirert av deg jeg...Det trengte jeg nå....

Håper du har hatt en fin dag og kan kose deg litt i kveld da....og at besøket blir koselig....

Vi skrives...kanskje i morgen?

Klem

Skrevet

Hei og god morgen:)

Så snill mannen din var som hadde kjøpt med en så fin gave.. Det hørtes utrolig deilig ut, og hvertfall nå som kroppen kanskje trenger litt ekstra stell..

Inspirert av meg, jeg er heller inspirert av deg nå som du har skrevet sjekkliste, kanskje virkelig noe jeg brude får gjort også, tusen takk for iden!!

Kjedelig at de ikke hadde sengen inne da, men greit når man får bestilt den, også deilig og ha fått ordnet tilbehøret til.. Jeg var i byen en tur sammens med min mamma i går, og Hedda.. Hedda fikk jo både det ene og det andre, mens alt den lille fikk var en liten bodey på salg til 29,- kr hehe, snakker om å bli sist prioritert.. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal kjøpe til den lille, syntes det er vanskelig.. Men syntes det ikke er så mye nøytralt å få tak i, også vil jeg ikke kjøpe så mye av det heller for jeg kommer jo nesten ikke til å bruke det alikevell når jeg vet hva vi har fått.. Skal du pakke med deg klær til babyen som den kan bruke på sykehuset de dagene du er der? Eller bruker mann bare de sykehus klærne til vi skal hjem? Har du pakket noe bag enda? Egentlig tenk hvis det skulle starte før dagen, hadde kanskje greit å vært litt klar, tenker på hvordan den bagen ville blitt hvis aleksander skulle pakket den:) (selv om jeg føler meg ganske så sikker på at det aldri vill komme til å skje) Og hva bør man pakke i en slik bag, husker nesten ikke hva jeg hadde meg meg sist, men en ny jogge bukse fra jobben skal værtfall være med i bagen, hehe.. Det er vell det eneste jeg kommer til å gå med de første ukene.. (for da er jeg dritt lei av alle mammabuksene, og det er sikkert en del uker til de andre passer igjen)

Tenk i morgen er du som har 28 dager og 4 uker igjen, det her begynner å gå ganske fort.. Bare tenker på hun som er sammens med min fetter, de får en liten baby på torsdagen som kommer, og hun får 14 dager før termin, med planlagt keisersnitt..Og tenk da er det ikke så lenge til det er vår tur.. Det skal virkelig bli godt å bli ferdig nå, ting er ordentlig tungt syntes jeg.. (føler at jeg bare syter innimellom, men det er vel lov?)

Det var virkelig koselig med besøk i går, men når de gikk når kl var 01 var jeg så sliten at jeg sovnet som stein med en gang jeg havnet i sengen, merker at jeg har dårlig med overskudd til slike besøk nå, også føler jeg på det.. For det er liksom ikke sånn jeg er, men nå blir det ikke mer besøk før den ungen er ute og ting er i ro og orden, hvertfall til slike besøk.. Kanskje jeg virker som en kjedelig gammel kjærring nå, men det er ikke noe deilig når jeg aldri får sovet ut heller dagen etter.. Siden kroppe ikke klarer å ligge lenger enn 8 timer i sengen.. Men en ting som var positivt er at vi har fått biletter til ozzy osbourn konserten søndag 10 juni på spektrum, de hadde ordnet sånn at vi fikk sitte plasser og tillegg fikk vi 1000 kr av svigemor til bilettene.. Det blir en ordentlig spennende opplevelse jeg virkelig ser fremover til, hehe.. Har sett litt mye på mtv, men det blir rart å se ham i virkeligheten, og hvertfall en opplevelse som jeg sikkert ikke vil glemme, håper jeg..

Og barnefri er også i boks, hehe...

Dere får ha en fin søndag videre, og kose dere masse...

Vi snakkes:)

Klem fra

Skrevet

God morgen igjen:) En ny mandag, en ny uke og bare 4uker igjen:)

NÅ er jeg sliten altså....I går var jeg så trøtt at jeg holdt på å spy hele dagen og Julian var så turbo så vi måtte dra å finne på noe hele tiden og da fikk jeg ikke hvilt på dagen. Øystein var også trøtt så vi dreiv å småhakka på hverandre hele morgenen...skikkelig slitsomt...Men så begynte vi å samarbeide i stedet og da gikk det fint...Vi gikk først tur til akebakken borti her og lekte med Julian, så dro vi hjem og Julian sov en time mens vi hadde lunsj og lå på sofaen(den timen gikk fort).

Så dro vi til Lillestrøm, parkerte bilen der, og tok toget til Oslo s for at Julian skulle få oppleve noe annet. Var sånn delvis vellykket siden han var så turbo ville han jo ikke sitte i vogna, og han vil jo ikke leie heller. Så å la han gå nedi den gryta der er umulig..Vi dro og spiste kebab da..mmm...det var lenge siden...Men vet u hva jeg merka???OG jeg er Oslojente altså.....jeg syntes Oslo plutselig var blitt sååå jæv.. ekkel og fytti grisen..for et møkkasted..sorry uttrykkene men ble helt sjokka. Har ikke vært så mye i sentrum etter jeg ble mamma, og iallefall ikke med Julian. På 5 minutter gikk vi jo nærmest oppå 15 narkisser og dophuer, og en tigger kom og tok meg i armen og pekte på magen min og ba om penger..fyyy f....jeg ble så sinna..Æææsj, glad vi flytta til Skedsmo..Lillestrøm er såå koselig i forhold og i tillegg har de jo alt.. Stor kino, teater, masse kafeer og restauranter og shopping nok i massevis. Ikke misforstå, tar meg gjerne en tur til byen igjen men likte ikke å gå med barn der...kanskje litt ekstra sårbar nå:) DA fikk jeg utløp for den frustrasjonen..hihi

Ble forresten helt gåen i bekkenet av den byturen....

Når vi kom hjem var vi sååå slitne at vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av oss. Så vi skyndte oss å gi Julian grøt og hjalp hverandre til å vaske og stelle han og på med pysj og pusse tenner og "heiv" han i seng sånn kvart på sju. Han var heldigvis også stuptrøtt og sovnet fort. Vi sovna begge på sofaen før kl.19 og så dro vi oss opp og pussa tenner og LA OSS KL.19.30!!!!Er det mulig? Men seriøst så sliten er det lenge siden jeg har vært....Er jo fortsatt trøtt jeg da, for var oppe og tissa 8 ganger og Øystein snorka så fælt:) Så blir en lur etterpå også...for nå er jo Julian i barnehagen...

Deilig at dere får gjort litt sosialt og gøy før babyen kommer. Morro med konserter da...Ozzy har jeg aldri hørt noe på.

En stund siden vi var på konsert nå, er jo kos det da...Men bra med sitteplass ja..hehe..hadde aldri klart/orka å stå en hel konsert nå..hihi.

Hva er planene dine i dag og denne uka da? Jeg har ikke så mange annet enn å fortsette å ordne litt, også kafebesøk med ei venninne. Men i dag skal jeg bare være hjemme og samle ny energi...

Bag til sykehuset har jeg ikke tenkt på enda, men kommer til å ta med meg: Vid bukse, 2 topper, genser, sokker, stoore truser:), innesko/slippers, hårbørste,strikk, såper, sminke osv., brystskjold (fordi jeg ikke fikk til å amme uten sist), ett sett babytøy, (ellers bruker jeg det de har på sykehuset for det meste tror jeg), sov i ro (i tilfelle fellesrom), kamera, videokamera,mobillader, jaaa...kommer ikke på så mye mer akkurat nå..sikkert glemt mye men...

Du får si fra om du kommer på noe..

Håper du får en fin dag, kanske vi ses på msn snart igjen...

Klem

Skrevet

Hei må bare skrive bittelitt til...

Gikk og la meg kl. 09 istad for jeg var så trøtt igjen...

Kl.09.30 ringer barnehagen....JO, Julian hadde ramlet og bitt seg gjennom leppa. Og kanskje måtte han sy og sånn...

Jeg var helt i ørska jeg da og blodtrykk på bånn (har fått låne BT.måler så jeg kan sjekke selv av og til)

Øystein hadde bilen med barnesete og måtte komme fra jobb. jeg dro i forveien til barnehagen og han hadde et kutt under underleppa og på innsiden av underleppa så det helt grusomt ut. Skikkelig diger kul med hull i i og masse blod..ble helt kvalm jeg.

På legevakta var det 2 timers ventetid, DET gadd ikke jeg da....

Få noen til å komme å se på dette NÅ. Jeg sitter ikke her i 2 timer hvis han IKKE må sys...Så kom det en sykepleier og sa vi kunne bare stelle det selv siden det var gått helt igjennom så syr de jo ikke inni munnen.Så hvis vi klarte å unngå å få værk eller betennelse i det så kunne vi ordne det selv....Så vi dro hjem vi:) Renset og stripset og nå er han tilbake i barnehagen:) Føler meg litt slem som sender han tilbake men er virkelig såå sliten som jeg skrev over og trenge å hvile meg. Og han slo jo ikke hodet så....

Hvis han lir lei seg og sånn så ringer de jo:)

Jaja,det var min morgen....skikkelig kos. Får vel prøve å hvile på nytt..

Måtte bare skrive om dette jeg. Ble så mange inntrykk på en sliten høygravid:)

Klem

Skrevet

Hei!!

Jeg sitter her med frysninger på ryggen etter alt du har skrevet fra og møte 15 narkomane og en tigger som tar deg i armen og peker på magen, og stakkars Julian med den leppa, ikke mye godt..

Men jeg skjønner det godt at du sendte ham tilbake til barnehagen, han var jo ikke syk, så hvorfor ikke.. Tenkt om du faktisk hadde en avtale som du måtte gå på, da hadde han jo mått gått i barnehagen uansett, så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for.. Du trenger det meste av den engergien du kan få du nå, til den neste kommer, det sier seg bare selv.. Godt at det kunne prøve å gro av seg selv, ikke noe annet som er bedre enn det, men man får jo vondt av dem små, når de slår seg sånn.. Og sitte 2 timer å vente da er egentlig helt unødvendig..

Håper det går bedre med ham nå?

Uff, ikke mye koselig og ha med små barn til sentrum når det er så ille, det skjønner jeg godt.. Er dere fra sentrum begge to? Men alikvell så koselig å gjøre noe nytt med ham også, det var vell sikkert stas.. Også kebab til middag, mmmmm, vi var en tur i skogen i går sammens med det venneparet, grillet og koste oss.. Men på kvelden så reiste vi alle hjem hit og det ble 190 gr bacon chees burger og poms til middag, mmmm, og pølser på barna, det falt virkelig i smak hos alle mann her.. Men jeg som har drømt om den kebaben de siste 14 dagene, får vente litt til på den..

Selv om det ikke akkurat er så sundt er det virkelig godt, ikke rart hvis jeg får et stort barn denne gangen, hehe.. (men da er det bare mer å ta i og det gjør ingen ting!!)

I dag har jeg vært med en venninne en kjap tur til harry sverige, hehe.. Hun skulle ha snus til sin kjære og lurte på om jeg ville holde henne med selskap, og kl halv tre hadde vi time på sykehuset, som da gikk strålende i da dag, noe som varmer sjelen til ho mor..

Så er det da ballett om 35 min, så får vell se å få gjort henne klar her, og da er vi ikke hjemme før kl halv seks, og da har jo denne dagen gått!! I morgen skal jeg til legen, og hedda skal ha med seg en venninne hjem (datteren til hun som skal ta i mot lille "hanna" i magen) hun er med hjem hver tirsdag, så hun slipper å være med storesøster på dansing, noe som ikke akkurat er like gøy.. Men de får kost seg her da, og det er deilig for både hedda og meg.. Og på kvelden skal jeg ut å spise sammens med mamma, med tanter og kusiner.. På pappa sin side så har han 5 søsken, 3 søstre og to av de har en jente hver, også har han to svigerinner og til med datter, så vi er mange jenter!! Vi pleier å samles en gang i året, og det før jul for å gå ut å spise (mødrene spanderer, hehe) men i fjor passet det ingen, så vi skal ta det i morgen, og gud som jeg gleder meg, enda mer "dritt mat"..Min farmor døde da jeg var 13 og farfar når jeg var 8, så vi ser hverandre ikke så ofte lenger, og da er det koselig hvertfall å se hverandre en gang i året..Kusinene mine er 32,26 og 24, (og meg på 25) så vi er jo nesten på samme stadie i livet noen av oss.. Og det er veldig koselig..

Ellers så blir det å ta det med rom til onsdagen, etter jordmor timen, og det gleder jeg meg til... Merker at det tar på og ha sånne aktive dager, det er ikke bare bare, kanskje skal legge meg halv åtte i kveld også, det hadde vært deilig..

Men nå må jeg ordne hedda, her nå er det ballett straks, så vi får se og komme oss av gårde..

Men vi snakkes da kanskje i kveld, hehe..

klem fra

Skrevet

Hei på deg:)

Skriver litt jeg, så kommer den kanskje litt lenger frem også:)

Håper det går bra med deg, og Julian? Håper det gikk bra med leppa hans i går?

Da var det kommet snø igjen, og det vil si mer is å skli på når det har regnet igjen, sukk.. Skulle ønske det var bart jeg nå, det er så kjedelig når det snør og regner om hverandre, men om 2 mnd nå er det vell endelig vår.. Så kan vi gå ut å trille de små barna våre:)

Var nede på trygdekontoret en liten tur i stad, måtte levere kvitteringer på brillene slik at vi får det refundert, og mens jeg var der spurte jeg om de hadde fått behandlet permisjonen min enda, som begynner til neste torsdag! Og det hadde de ikke, sukk håper jeg ikke leverte den for seint.. Greit å få alle pengene når det er neste lønn..

Eller så var jeg nede å tok den siste resus minus prøven i dag, da blir det ikke mer blodprøver på en stund, og eveig glad for det..

Nei, nå skal jeg gå å stelle meg, skal ut å spise sammens med familien, mmmm, gleder meg..

Du får ha en fin kveld videre, om du ikke er på føden da? (Blir nesten litt urolig når du ikke har skrevet, hehe)

Klem fra

Skrevet

Hei du:)

Jeg er ikke på føden selv om det kjennes ut som om jeg burde vært der..hihi..I dag er det virkelig mye nedpress og skikkelig slitsomt. Julian er mye bedre i leppa og var lenge i barnehagen i dag. Jeg var på kafe med ei venninne og det var så koselig.

Også dro vi innom svigermor og fikk pizza. Hun hadde kjøpt skikkelig varme sko til Julian. Det trengte han...

Men må stikke ut en tur...

Skal skrive mer på morgenen i morgen jeg..Men her er det bra ihvertfall.

Du koser deg sikkert veldig på familiemiddag..

Klem så lenge

Skrevet

Hei og god morgen..

Da er Julian i barnehagen allerede og da får jeg ro på megtil å skrive litt:) Hørtes koselig ut med tur i skogen og grille..Vi elsker det vi også, men Julian er så liten enda at han ikke helt vet å sette pris på det..hihi. Sistgang gråt han bare, men tror han ble litt kald.

I natt har jeg hatt det skikkelig kjipt.....Hatt sterke kynnere ca 120 ganger tror jeg..Altså har vel sover et par timer eller noe....sånn går det når man skal kose med mannen om kvelden...uff, merket at det var like etter det at det begynte så da vet jeg jo grunnen..Føltes ikke som om det var noe på gang heller liksom så var ikke redd for det...Men kynnerne var skikkelig harde og jeg våknet av dem og måtte opp å gå noen ganger...Uff, tror ikke det blir så mye på mannen min frem til ks nå altså hvis det skal bli sånn fra nå...kjedelig...

Jaja, men nå har kynnerne begynt å slippe taket så skal gå og sove litt snart...Skal prøve å hente Julian litt tidlig i dag for tror han blir litt sliten når vi leverer han så tidlig. Men det er jo fordi Øystein skal på jobb og tar hn med seg da, i stedet for at jeg skal holde på masse med han alene og så kave bort i barnehagen før jeg skal hjem og legge med igjen.. Sitter her i nattkjolen jeg....som nå har blitt minikjole..hihi...magen bare buler sååå fælt nå.

Til helga skal vi ha barnevakt fra lørdag til søndag. Da skal vi ordne litt her hjemme til babyen kommer. Skal gjøre om litt på rommet til Julian, rydde plass i kommoden, og vaske babytøy o.l. Øystien skal male taket på badet.

Da er det liksom greit at Julian ikke løper i hælene på oss hele tida. Også skal vi prøve å få gått ut en tur og spist middag da...må kose oss litt også...

Hvordan kjennes magen din ut nå? Min ser ut som den har sunket kjempelangt ned, men i virkeligheen kjennes det ut som om spark og bevegelser presser seg mer og mer oppunder ribbeina...ååå..ikke deilig.

Kjenner at denne uka har vært den tyngste hittil og at jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal orke nesten 4 uker til..

Men hvordan hadde du det i går? Var det koselig med familiemiddagen?

Det er deilig med sånne kvelder hvor man bare kan bestille seg noe mat og skravle med venner eller familie..Er egentlig best å gå ut å spise, for da slipper noen å ha ansvaret liksom og måtte lag maten og rydde etterpå osv.... Jeg elsker å spise ute.

Hva er planene dine i dag da? Mine er bortsett fra å sove litt: Vaske klær, rydde litt hvis jeg får motivasjon...og tja....sitte her litt på slutten om jeg får tid...

Uansett får du ha en fin dag...

Klem

Skrevet

Hei:)

Så deilig at øystein tar med seg Julian i barnehagen.. Han min er så b menneske at han vil helst slippe å stå opp noe tidligere enn han må, bare for å lvere hedda.. Men det er greit, vi sover jo til 9 hver dag, og det er bare en fin måte for meg å komme meg opp av senga på, he he..

I morgen skal fetteren min og hans kjære inn til sykehuset, de skal ha planlagt keisersersnitt det også.. Og det nærmer seg vår tur snart også!! Jeg hadd en drøm i natt, jeg var nr 2 i køen, og det gikk kjempe fint, men det eneste var at jeg brått fikk trillinger, og alle veide 4 kg hver seg!! Så da var det ikke rart at jeg hadde gått om 16 kg,hehe.. (og jeg ble da tynnere enn jeg noen gang hadde vært etter den operasjon, hehe) Men fikk litt hetta da det var trillinger, det var brått 2 gutter og en jente.. Godt at dette ikke kan skje i den virkelige verden, da hadde jeg besvimt!!!

Uff, kynnere så mye også, bare etter å hatt det litt koselig med mann, fortsetter du sånn så får du nok før, hehe.. Jeg har ikke kynnere, og har vell bank i bordet nesten aldri hatt det.. De liker seg så godt i magen hos meg at de aldri ville tenkt tanken om å komme ut før.. Mamma gikk på overtid med både meg og min bror, og det var nesten 14 dager med oss begge.. Men kanskje det er like greit det ikke skjer noe enda, så vi får litt tid til å ordne klart her hjemme.. Så deilig med litt fri fra lørdag til søndag, litt deilig å komme i orden hjemme også, og ha litt tid alene sammen.. Snart er ikke det like enkelt som før.. Har lyst på litt fri jeg også, lenge siden vi hadde det sist, merker at jeg har lyst på litt tid sammens med alkesander litt alene, bare jeg og han og ingen andre! Snart er det jo en som er avhengi av oss 24 timer i døgnet, og det blir liksom ikke det samme da..

Magen min kjennes ut som er høyere enn den noen gang har vært, og den er tung, veldig tung føles det ut som.. Min synker ikke ned, for med hedda så sank den ikke ned før fødselen startet, og det var ikke akkurat normalt for førstegangsfødene, og da synker den sikkert hvertfall ikke nå.. Og rumpa til den lill dunker oppi ribbena flere ganger daglig, skjønner ikke at det kan være plass i den lille magen min.. Magen min er ikke halvparten så stor som sist, og at det er en baby på 3 kg inni der, er litt merkelig.. (for de er vell snart 3 kg nå?)

Vi får bare prøve å tenke litt positivt de sist ukene, kanskje dagene går litt foretere da? For som du sier 4 uker til virker som en evighet, og et ork..

I dag skal jeg til jordmor kl 1245, så tenkte jeg at jeg skulle ta en kjapp liten tur på bim treff kl 12, for har så lyst til å høre hvordan det går med tvillingene til hun ene som fikk sist torsdag.. Hun fikk dem i uke 29, en liten gutt og jente.. (Det går bra iflg bimtreff sidene) Det er ganske tidlig, men ikke så unormalt vell med tvillinger..

Så flink du er da, jeg orker ikke å tenke tanken en gang, selv om det virkelig terngs.. Tenkte jeg skulle ta en litt runde på fredag før helgen, og da skal jeg bare slappe av etter på:)))) Det var virkelig koselig å spise ute sammens med tantene mine og kusinene mine, ble litt oppdatert på hvordan det går med familien.. Og som du sier det er så deilig å spise ute, da slipper man å ordne til hjemme, og hvertfall når det er pappa som spanderte middag på meg og mamma i går, og du kan tru vi spiste og koste oss, hehe:)

Nei, skal jeg se å komme meg i dusjen, kanskje greit å få vasket den kroppen her litt også, selv om alt følese ut som et ork...

Håper du fikk salppet av og kost deg litt, og at kynnene har gitt seg?

Du får ha en fin dag du også!!!

Klem fra

Skrevet

God morgen igjen.

I dag er formen bedre igjen. En bedre natt i natt ihvertfall...

Mannen min er skikkelig b-menneske selv, men vi står alltid opp sammen om morgenen fordet...Han har jo flexitid på jobben men skal helst være der før kl.9 da...og han liker å komme på jobb så tidlig som mulig siden da kan han komme hjem før...

Og sove til kl.9 er luksus:)Kos deg!!!

Har ikke sovet så lenge på 1,5år jeg bortsett fra et par ganger med barnevakt. Jeg får gjøre det senere i livet..hihi.

Men nå sliter jeg uansett med å sove lenger av meg selv, for jeg våkner støl og vond i kroppen og nei nå er det slitsomt altså...kommer så vidt ut av senga..hihi..må velte meg ut liksom...

Så spennende med fetteren din i dag da....de har vel snart baby de da hvis de slipper å vente så lenge...Åååå, ja det ER faktisk vår tur snart altså...Blir helt skjelven jeg. Kul drøm du hadde hihi...Jeg drømmer også mye rart om dagen altså...drømte at vi måtte vente med å få ut babyen vår fordi noen venner av oss ville ha barn først...og at vi skulle fokusere på dem...dro på barselbesøk med en mage som ikke kom gjennom døra fordi jeg hadde gått 12 uker på overtid og sånn..hihi..

Og babyen dems skulle hete Luis av alle ting..snålt at man drømmer sånn da..

Magen min er omtrent som sist..er jo ikke så lenge siden...så den er diiger. Fytti...er sikker på at denne babyen kommer til å strekke seg mot 5 kg den også, kanskje litt under siden den blir tatt før temin da..

Ja, de må vel veie 3 kg nå, ihvertfall sikker på at min veier over det..hehe.

Var det kos på bimtreff i går? Gikk det bra med hun med tvillingene?

Så det var bimtreff i Lillestrøm her i går også, men var på babysvømming med Julian..Han elsker det, og det er så gøy å gå på det med han..Han lyser opp når han ser bassenget. Er jo så godt og varmt der også. 36-37grader i vannet...Godt for den digre kroppen min..Men da jeg skulle gå opp med han etterpå så kjentes det ut som det hang flere mennesker og rev og slet i meg så jeg ikke skulle komme opp av vannet:) Hadde vendt meg til å være vektløs i vannet så hadde glemt hvor tung jeg var...Uff..skikkelig tungt.

Her har kynnerne roet seg. Har dem jevnt utover dagen hver dag og ekstra på kvelden, men ikke så plagsomt...Hjelper å skifte stilling eller legge seg ned. Håper egentlig ikke at noe starter før her jeg. Er så innstilt på den datoen nå liksom så selv om det er tungt så vil jeg liksom vente til da..Samtidig så sa jeg i går kveld: NÅ kan den bare pelle seg ut, jeg kommer jo så vidt opp fra gulvet jo....Hehe...litt småstiv i bekkenet i går kveld...

Hva skal du i dag da? Her blir det en rolig dag....Skal prøve å hente Julian tidlig i dag også..hentet han kl.14 i går...

Kanskje vi ses på msn eller noe...

Skal vel sove litt igjen jeg da, men ikke heele dagen..hihi..

Ha det fint så lenge.

Klem

Skrevet

Godt det ikke bare er jeg som drømmer slike drømmer, hehe:)12 uker på overtid, ja godt at det ikke er mulig sier jeg bare:)

Fikk melding av mamma i stad, søskenbarnet mitt hadde fått en liten prinsesse!! Og hun veide 4015 gr, akkurat den samme vekta som Hedda hadde, det var litt rart.. Hun var 50 lang, men Hedda var 51.. Tenk de har endelig fått en jente til familien, ikke værst, når hun kommer som det 6 barnebarnet.. Jeg er så glad på dems vegne, og alt var bare bra.. Neste gang er det Vår tur, herregud helt vannvittig å tenke på!!! Jeg har faktisk akkurat sortet en del klær, mamma vasker tøy, hun var lei av at jeg ikke kom meg i gang, hehe.. Hun ble litt stressa i stad trur jeg.. (Hun sa at da stryker hun det også, for det gjorde jo ikke jeg, og det er sant) Så har jeg tatt ned vogna, og tatt fra hverandre det meste som kan tas fra hverandere så det også er klart til vask.. (fikk det plutselig litt travelt selv, he he)

Var en tur på cafe, det var virkelig koselig, men gud hvor godt det var å komme hjem også, på med joggebuksa med en gang,hihi.. Elsker joggebuksene mine om dage, å de er det beste som er oppfunnet noen gang!!

Var en liten tur på bimtreff i går, fikk se bilder av tvillingene, de var så vakre, og så små.. Det gikk kjempe fint med dem begge, og det var koselig!! Så deilig at øystein har flexitid på jobben, da gjør det liksom ikke noe å sove litt lenger en dag, om det kanskje skulle være sånn, selv om det kanskje ikke er så enkelt..

Jeg er som deg, klarer ikke å sove så lenge lenger, er så ødlagt i kroppen at den henger virkelig ikke med når jeg prøver å komme meg ut av den senga, det er virkelig blitt et prosjekt.. Maks 8-9 timer, går, men viktig at jeg er oppe hvertfall en til 3 ganger i løpet av natten så den ikke stivner helt, så det skal bli deilig å få ut babyen når man tenker på det.. Så her kan hun fint holde seg i magen til første mars..

Håper du har fått slappet av og kost deg i dag? Har du noen planer for morgen dagen da? Da skal jeg bare være hjemme og jeg gleder meg ordentlig!!!

Men du får ha en fin kveld!! Så snakkes vi kanskje i morgen:)

klem

Skrevet

God morgen igjen:)

I dag leverte jeg Julian litt over halv ni i barnehagen. Tror det er noe av det seneste jeg har levert:) Følte meg bra da..hihi..fikk lest litt bok og lekt med han først og det var kos..

Men så kjenner jeg hvor trøt og sliten jeg blir...Dro han på akebrettet til barnehagen og når jeg kom hjem kosta jeg snø utenfor og i trappa...DET var lurt kan du tro:( NOT...Fy søren jeg er så dum noen ganger...Er jo ikke så værst i bekkenet og korsryggen om morgenen når jeg har beveget meg litt, men den aktiviteten der tror jeg jeg skal unngå resten av tida...Får skikkelig stikk og vondt nederst i korsryggen. Merker tyngden foran godt nå altså...

Så bra det gikk fint med søskenbarnet ditt:) Også ble det jente..hihi

Moro for dem det da....blir vel skikkelig dulla med av alle gutta:)

Ja vi får bare vente litt til vi da, er jo ikke akkurat lenge igjen hvis du tenker tilbake liksom. Jeg husker jeg var 20 uker på vei og glede meg til å være 30 uker på vei for d ville sikkert babyen overleve hvis den måtte ut osv...Hehe..Nå er jo også det en stund siden. Nå skal den jo bare fete seg opp litt og modne lungene sine så spretter de ut...

Ååå begynner å glede meg OG grue meg...Håper liksom den er frisk og rask og at alt går bra.

Så fint at alt er bra med tvillingene da...sikkert skjønne og små:) Glad ikke jeg får tvillinger nå...siden Julian er så liten. 3 babyer hadde liksom blitt mye syntes jeg..Men hørte om ei borti veien her som hadde fått 3 tette barn. Hun fikk alle de tre på 2 år og 7 mnd..Puh...da hadde jeg dødd tror jeg..ihvertfall de først årene. Vi snakka om det i går jeg og Øystein at tenk om jeg skulle bli gravid igjen nesten med en gang...tror vi må passe godt på denne gangen og bruke prevansjon fort. Problemet er bare at jeg hater p-pilla og kondom orker vi IKKE styre med..Hmm..jaja, får vel prøve den minipilla man kan amme med da...Men er ikke lett å ta den helt likt hver dag da.

Jeg fikk slappet godt av i går, Julian var lenge i barnehagen stakkar, men tror han koser seg der så...Fikk ikke sove noe særlig men kosa meg på sofaen.

I dag har jeg litt vondt i halsen..uff. Håper ikke det blir noe av det. Er så lei av sykdom at jeg ikke rker si ordet engang. Men våknet flere ganger i natt av at jeg var tett i halsen og nesa...ekkelt.. Skal lage meg en kopp kakao nå tenkte jeg:)

I dag skal jeg ikke gjøre så mye jeg heller. Tror jeg skal utsette rydding også til i morgen. Må jo rydde hver dag her med han som strør leker rundt seg og foeldre som lar svømmebagen stå i gangen til dagen etter osv..ååå..hvorfor ordner vi ikke alt med en gang?

Men syntes det blir lettere å fikse hele leiligheten når vi har barnevakt i helga. For da er vi liksom to som hjelper hverandre og backer opp til en innsats. Da pleier vi være rimelig effektive også blir det sååå koselig etterpå. Gleder meg til å se hvordan det blir når vi skal ordne Julian sitt rom til kombi:leke soverom og få litt med babyting istua med vogge og sånn...Da tror jeg at det blir mer virkelig på en måte...

Da koker vannet mitt..mmm..varm kakao må vel fikse en sår hals...

Klem

Skrevet

dytter opp litt jeg, og håper alt er bra!

Blir også bekymra når jeg verken ser deg her eller på msn..Hmmm

Babyen er i magen enda eller???

Ønsker deg en fin helg ihvertfall om du ser dette før helgen er over:) Jeg skjønner jo at du har et liv utenom Bim også..hihi

Klem

Skrevet

Å dette er etterlengtet!!! Babyen ligger fint i magen enda, hehe, trur ikke hun kommer før den store dagen, som nærmer seg med stormskritt!!(vet liksom ikke om jeg gruer meg eller gleder meg, har så balandet følelser)

På fredag, den ene dagen jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle være hjemme og kose meg, så fungerte ikke nette når jeg slo på pc, sukk, da fikk min kjære merke mine hormoner, hehe.. Har ikke akkurat så mye liv uten om bim, på formidagen når alle andre er på jobb, også er det så koseslig å skrive med deg!! Alt fungerer sånn som det skal, men vi ringte nextgentel som vi bruker, de skulle titte om det er feil nede i veien, i en boks, men det kunn ta en til to dager før de gjorde det, også er det helg i tillegg!!!! Så aner ikke når nette er tilbake, men vi går å titter på pc, hele tiden, hehe, merker at vi er avhening av det!!!

Så da ble det jo heller ikke noe msn, på fredag, men vi får ta de igjen en annen dag så fort nette er tilbake.. Nå er jeg hjemme hos mamma og pappa, det er jo morsadag, og jeg måtte bare snike meg til denne siden litt, hehe.. Håper du har hatt en fin morgen? Jeg fikk frokost og en kjempe fin jakke fra Hedda, som pappan har vært ute å kjøpt!! Jeg var en tur i byen sammens med min mor sist lørdag, og falt for en jakke på hm, og den hadde han vært ute å kjøpt til meg, han var ordentlig snill:) Så da er det bare å vente på at våren og magen er tilbake så gleder jeg meg til å pynte meg med ny jakke:) Og ikke å glemme den fine tegningen jeg fikk av Hedda, det er den som varmer mitt hjerte mest, selv om det er noe jeg får ofte, så er det virkelig noe som gleder enn mor:)

Håper dere har hatt en fin helg, ja dere har vell hatt barnefri denne helgen? Og det skal vi ha helgen før den store dagen, da skal hedda til mine foreldre, og vi skal gjøre klart det siste hjemme, og kose oss litt:)

Håper dere koste dere masse i går? Var dere også ute å spiste litt? Tenkte jeg skulle ta med meg Aleksander på kino til onsdagen,på valentines day:) Selv om det bare er oppskryt, så tenkte jeg hvertfall at vi kunne ta oss en tur ut, noe vi aldri gjør lenger føler jeg, vi er så hjemme kjære, hehe.. Tenkte på den mars og venus, har du hørt om den? Trur det er litt kjærlighets film, også er den norsk, liker norske filmer, de har blitt bedre de siste årene..

Merker at jeg har mye å skrive, og kunne fortsatt i en evig tid, hehe.. Ja, var så gøy at de fikk en jente, og hun var virkelig etterlengtet, og hun kommer til å være en prinsesse, en ordentlig prinsesse også, hehe.. De skal kalle henne opp etter min mormor, hun døde da jeg var trette, og det var så koselig at de gjorde det.. Selv syntes jeg nina, er ett vakkert navn, men det blir for mye minner om en person for meg.. Jeg elsket min mormor over alt på denne jorden, jeg var hennes prinsesse helt frem til jeg var 9, da kom tvillingkusinene mine også, og før det var det bare gutter.. Så det var tungt den dagen hun døde, da jeg var 13, sorgen ble jeg ikke kvitt ordentlig før jeg var ferdig med angsten min for snart 3 år siden.. Men kommer vell alltid til å ha sorgen der, men den er positiv i dag, noe den ikke var i 10 år, og det er for lenge.. Men det er lett å glemme de minste i en slik prosess, men som min mor sier, vi har lært, og det har vi alle sammen..

Uff, nok om det...

Jeg har vasket alle de store tingene, nå er de klare, endelig!! Og mamma har vasket alt baby tøyet, og dynene, he he.. Så da skal de strykes og komme seg tilbake til huset så er det klart her.. Utenom at vi ikke har kjøpt noe stellebord enda, kanskje greit og få gjort det snart også.. Og hvordan er det hos dere, dere har vell fått gjort en del i helgen? Nå er det bare 3 uker igjen i morgen, og da er du jo også fødeklar, hehe:)

Nei, nå må jeg gå inn til de andre, men kunne sikkert bare fortsatt og fortsatt, hehe.. Jeg skriver så fort det elendige nette er tilbake hjemme igjen!! Så får du kose deg videre i dag, og gratulerer med morsdagen!! Håper halsen er blitt bedre også??

Stor klem fra

Skrevet

Ååååå der var du ja...

Gjett om jeg har lurt da...vært inne her flere ganger og sjekka om du kom innom ..hihi...

Så fint at alt er bra med deg og dine..

Kjipt når pc streiker ja...er veldig avhengi av nettet selv..MÅ liksom innom og lese av og til..enten det er nyheter eller bim-stoff.

Ja i helga har vi hatt barnefri, og gjett om det var skjønt. Selv om jeg savnet han var det såå godt å bare være oss to og få gjort masse hjemme uten en som henger på oss...

Vi fikk gjort masse praktiske ting her hjemme. Øystein malte taket på badet (var litt merker og sånn etter gamle lamper nå som vi har fått downlights i stedet...så nå er det flott og hvitt i taket igjen.. Også har han ordnet med noen gulvplater på loftet. Jeg vasket babytøy, ryddet i kommoder og ordnet litt på Julian sitt rom. Var så godt å få ordnet. Ting tok tid så vi ble liksom aldri ferdige. Men vi fikk skrudd opp segna til babyen og satt på sengekantbeskytter og funnet frem madrass og sånn. Venter med å legge på senga til dagene før tror jeg. Vil liksom at det skal være nytt på en måte. Så nå star senga til babyen ved siden av senga mi..litt rart når jeg sto opp i morges. Elllers er jeg og mannen blitt såå tette i nesa og forkjølet. Er så sinnsykt irriterende når jeg skal prøve å sove med den digre magen i tillegg..så jeg bare mååå ta nesespray, hjelper ikke med saltvann. Skal vel egentlig ikke ta sånn nesespray som jeg gjør, men jeg aner ikke hvorfor vi ikke skal det mens vi er gravide..uansett så måå jeg bare...får ikke sove uten. Og den hjelper veldig i noen timer iallefall.

Er så lei av å aldri være heelt frisk liksom, er alltid et eller annet som plager meg. Men men, skal prøve å ikke klage så mye, men 3 uker virka plutselig lenge...men hvis denne uka går fort så er det jo vips bare to uker igjen så....hmm er jo ganske nærme ja...Er veldig spent.

Så utrolig koselig morsdag det hørtes ut som du hadde... Her slapp vi iallefall å stå opp kl.6 i dag siden Julian var borte...Fikk ikke noe jeg da, bare kyss på kinnet av pappaen. Men Julian er jo så liten enda så han kan jo ikke tegne eller noe...og pappen har ikke hatt tid til å handle noe...men syntes ikke det gjorde noe jeg da...Vi kunne slappe av litt og spise frokost bare vi to og det var kos. Etter det måtte vi bli ferdig i leiligheten før vi skulle hente Julian. Vi støvsuget,vasket og ryddet, og gjorde det sååå fint å strøkent her..Skikkelig deilig:)

Så var det middag hos mamma og godt å se Julian igjen. Han hadde stokost seg...de hadde vært på teknisk museum i dag og han elsket det. I går hadde de vært på aketur:)

Vi kom hjem kl.18 og da var lillegutten vår så slietn og trøtt så han sovnet rundt kl.19 litt overtrøtt...

Så koselig at du tok deg tid til å skrive til meg i dag, ble så glad...

Liker såå godt å skrive med deg..skikkelig rart siden vi aldri har møttes eller noe, men nå er det liksom så naturlig at jeg vet hva du driver med, hvordan uka di har vært osv...

Håper virkelig at vi kan fortsette å skrive etter keisersittene.

Du kan få tlf.nr mitt også slik at vi evt kan meldes etter vi har fått:) Men sender det heller på mail eller skriver det til deg på msn i stedet for å legge det ut her...

Gratulerer så masse med morsdagen til deg også forrresten...

Og håper du får nett igjen snart så vi kan skravle mer...

I morgen skal jeg ikke noe, men tirsdag skal jeg på kafe og så til fotpleie...blir deilig...

Ønsker deg en fin kveld og dag i morgen.

Mange klemmer fra

Skrevet

Jeg dytter denne litt opp igjen jeg i tilfelle du får nett snart så slipper du lete deg i hjel:)

Vi mista nettet to dager selv faktisk, måtte oppdatere noe så gikk det ikke helt bra..men nå er det i orden hos oss iallefall.

Håper formen din er så bra som den kan bli...og du teller kanskje dager som jeg?

håper du kommer hit snart igjen...

Lurer på hvordan du har det. I dag er det valentinesday og du skal vel på kino..Håper du får det fint. Jeg skal på kafe med ei venninne i dag, og i morgen skal jeg til jordmor på det jeg tror er siste kontroll...

Blir spennende...Lurer på om hodet har festa seg, for har så fryktelig nedpress, men er jo det samme det. Kanskje det er en fordel hvis det ikke fester seg:) siden vi skal ha snitt?

Jaja. Får ordne litt hjemme og sånn før jeg drar til Lillestrøm.

Kos deg masse så lenge og ha beina høyt,,hihi...

Klem

Skrevet

Hei!!!

Og som jeg savner å skrive med deg hver dag, merker at dagene går litt saktere når jeg ikke har nett.. Håper alt går bra med deg også? Og at det gikk bra på den siste kontrollen i dag? Jeg hadde den siste i går, og det var liksom så rart.. Jordmora jobber kveldsvakt i en annen avdeling den 1 mars, så hun skulle stikke en tur nedom å hilse på, og det er jo koselig.. Tiden har gått virkelig fort, neste torsdag skal jeg inn til jonuarlskriving og ul på sykehuset, det blir siste sjekk før den store dagen om 14 dager!! Jeg teller ned som bare det, dagene kan ikke gå fort nokk.. Jeg er så sint på nexgentel, de som er leverandøren for nette hjemme, de sa til oss sist fredag at de skulle sende en mann til å se på sentralen ute, hjemme og det ville ta en til to dager!! Så ringte vi igjen på mandag og spurte om det skjedde noe snart, ja da det gjør det!! Så ringte jeg igjen i går, og da viste de ikke når det ville skje noe, ååå er så sint, så sint...(ikke lett å holde seg med de hormonene i kroppen)

Tlf nr, jeg sender det på post til deg, er jo veldig greit, så jeg kan få meg hva som skjer om dagen, føler meg ordentlig utenfor.. Men i dag måtte jeg bare hjem hit til mamma og pappa, savner å skrive med deg!!

Har hodet festet seg i dag? Min ligger så høyt oppe, at jordmor sa jeg ikke burde være redd for at noe skjer før den store dagen, så her vil det ikke skje noen ting..

Nå har mamma vasket alt tøyet og det meste er jaggu klart, ikke værst.. Har du pakket noe bagg enda? Tilfelle det skulle skje noe liksom? Jeg tar det helt med ro, så tar det noen dager før bare, tenkte jeg.. I dag begynner permisjonene min, litt rart å tenke på, at nå er jeg ikke sykmeldt lenger, du begynner snart med den du også vell?

Det ble ikke noe kino på oss i går, han måtte jobbe, så da ble ikke det noe av.. Men han kjøpte med seg pizza, leide film og kjøpte den vakkreste bukketen med roser til meg, så da var det jo bra alikevell:)

Håper du hadde en fin dag i går også? Syntes egentlig den dagen er bare oppskryt, men må jo si at jeg ble veldig glad da han kom hjem med de blomstene:)

Nå må jeg gå, men skriver til deg så fort jeg har nett igjen, så sender jeg deg nr på post nå..

Gleder meg til nette er tilbake!!

Stor klem fra

Skrevet

Jippi:)

Melding fra deg..da er dagen så mye bedre..hihi..Så fint du fikk mulighet til å skrive litt igjen...har savna det veldig jeg også.

Ja nå er det ikke lenge før altså...fy søren. Jeg er så diger og sliten nå at jeg bare peser meg gjennom dagene.

Jeg er også i permisjon, og i dag var siste dag hos jordmor. Det gikk fint. Blodtrykk og urin osv veldig bra. Hodet var ikke festa seg men la ganske langt ned likevel i forhold til sist, så hun skjønte at jeg hadde en del nedpress. Hun sa at hvis jeg ville vente med rier ikke få noe start på fødsel før ks var det kanskje greit å ikke ha sex:)

Har myye kynnere og tak om dagen, men hun trodde ikke at det ville starte noe før KS siden datoen er såpass før termin.

Får satse på det da..ikke noe sex på meg på en stund da..hihi..kanskje like greit å vente.

Jeg skal ikke på noe UL jeg tror jeg..hmm...hvis ikke de tar det den fredagen før da...når jeg skal skrives inn.

Hos jordmor i dag så var jeg nesten utenfor skjema på SF-mål og hun mente babyen allerede var godt over 4 kg..jippi..liksom..

Glad det blir keisersnitt jeg:)

Vi gjorde ikke noe spes på valentinesday, Øystein var med Julian på babysvømming mens jeg var hjemme for første gang. Var såå sliten at jeg orka ikke...

I dag tidlig ringte dem fra barnehagen IGJEN. Julian hadde fått diare og bæsja utover hele seg stakkar så de måtte dusje han. Så nå er han hjemme med meg...Akkurat nå sover han ute i vogna en liten lur og det er godt....

Øystein skulle prøve å komme tidlig hjem og hjelpe meg i dag. Blir så sliten av å ha han alene med den magen jeg...Føler jeg går rundt med en ball mellom beina:)

Men håper du får nett snart da, ellers så meldes vi vel hvis du mailer tlf.nr:)

Klem så lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...