Gå til innhold

Nytt år, og da passer det fint med ny skravletråd for Drammens jentene!


Ønskejenta&Joakim070606

Anbefalte innlegg

GODT NYTT ÅR da!!! Tenk.. Nå er 2006 over og 2007 og blanke ark står for døren! Håper 2007 blir minst like bra som 2006!

 

Mammaen til Eline: Nattavvendingen går greit nok.. Han får ikke pupp før 5-6 om morgen, MEN han våkner enda et par ganger i løpet av natten! Det har blitt MYE bedre!!

 

Joakim sov seg godt gjennom rakettene igår! Var ganske så overrasket da ja.. Han som sover så dårlig til vanlig! he he.

 

Hvordan er det med dere andre? Alt gikk fint i forbindelse med feiringen? Hvordan tok de små bråket?

 

Gleder meg veldig til badingen på onsdagen!!! Skal bli herlig å se mennesker igjen! Blir vi mange eller??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu og godt nyttår:)

Snuppa her sov seg også gjennom raktettene, helt utrolig... Nyttår ble feiret sammen med et vennepar som også har en liten baby, var riktig koselig!

 

Har veldig lyst til å ta en drammenstur til onsdag, er det lunsj etterpå eller?

 

Sender gode sovevibber til Joakim;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk alt bra på nyttårsaften, vi hadde jo som sagt besøk og det var kjempe koselig:)

Og begge ungene sov seg gjennom alle rakettene, de var så flinke:)

 

Håper vi rekker bading på onsdag, men no treff på torsdag blir det ikke som sagt så da får jeg se senere..

Adriana begynner og bli så stor så disse treffen kan bli litt for lenge for henne og sitte stille:)

 

Men får komme tilbake med neste baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!!

 

Eline sov også godt gjennom rakettene! Var spent på det:)

 

Ønskejenta: Så bra med nattavvenningen! Eline våkner også i løpet av natten, men sovner igjen:)

 

Hun har fått ny seng - som hun lå i første gang i natt. Det gikk egentlig veldig bra! Tok litt tid før hun sovnet og lå på tvers et par ganger. Så da festet vi dyna godt rundt henne:) Våknet i natt og skreik litt, kanskje fordi det var ukjent, men sovnet etter en stund igjen!

 

Endelig mamma: Blir helt sikkert lunsj, vet du:) Koselig om du tar den lange turen til Drammen!!

 

Mamma & Adriana: Håper dere rekker badingen!!!! Adriana koser seg jo så masse:) Gleder oss til neste baby og:) Selv om da skal jo jeg snart jobbe igjen.... Sånn går det når mor og far deler permisjon. hihi

 

Gleder meg til å se dere igjen!

 

Nyttårsklem fra Eline og

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år til dere,

Har akkurat meldt oss på treff på torsdag. Går jo fint nå som vi har bil og greier. Har kjøpt en gammel Ford Mondeo stasjonsvogn som jeg skal kjøre inntil videre. Vi skal selge den andre bilen vår (som er varebil) og kjøpe en nyere en. Meningen er at pappaen skal kjøre Forden til og fra jobb og så skal jeg ha den nye hjemme.

 

Nyttårsaften gikk kjempebra. Alver sov gjennom alle rakettene og det syens jeg var en bragd, gi og med at det ble sendt opp raketter rett utenfor husveggen, til huseiernes store ergrelse, vel og merke. Dumt å gjøre sånt når det er en fotballbane 30 meter bortenfor. Det regnet jo gnister over oss. Bra det regnet, så taket ikke ble så brennbart!

Alver var med å sendte opp raketter tidlig på kvelden, sammen med de andre barna. Han var ikke redd i det hele tatt, selv om det smalt ganske kraftig.

 

Har tenkt å være med å bade, men det blir ikke noe i morgen, fordi vi får besøk. Lurer også på en hel masse i den forbindelse, Vi har jo ikke prøvd dette før ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nytt år.

 

Amalie sov seg godt igjennom alle rakettene heldigvis. Vilde fikk lov å være lenge oppe, men la henne til slutt klokka 11. Hun synes det var lit skummelt med alle rakettene, så det var greit hun sovnet før 12 slik at hun sov seg trykt igjennom. Dessverre har hun for vane og stå opp tidlig uansett når hun legger seg og det gjorde hun 1 januar også .sukk.

 

Jeg hadde tenkt å være med i morgen hvis jeg har bil. Mannen min sin vil startet ikke i dag, men det kan hende han får fikset det i kveld.

 

Amalie har begynt å snu seg fra rygg til mage, men kommer ikke tilbake igjen og da blir hun lit sint. Så jeg må stadig snu henne tilbake.

 

Det skal bli koselig å se dere igjen.

 

Mamman til Eline : tusen takk for badebuksa, jeg håper jeg skal bade i morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble dårlig med bading på oss i dag:(Men men sånn må det bare bli innimellom....

Adriana er forkjølet og har egentlig første dag i barnehagen i morra så vi får holde oss hjemme og håpe at hun blir bedre!!

 

Kos dere på treff i morgen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!! :)

 

Godt nyttår til dere alle sammen!

Blir kjempe koselig å se dere igjen på torsdag, blir også mange nye fjes så jeg også! Thea sov ikke under rakketene da :P Hun satt i vinduet å så på alt sammen, hoppet å danset og syns det var kjempe spennende:)

Etter det la hun seg da :D Nyttåret her startet fantastisk, og håper resten av året blir like så :)

 

Stor klem fra Jeanette og Thea :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var og badet i dag, Eline koste seg, men var litt mer skeptisk til å begynne med. Hadde ikke sovet noe før vi badet og ble fort sliten...

 

Hvor ble du av Tilla??? Trodde du skulle komme i dag:)

 

Fikk handlet litt på salg i dag og... Tror hun har nok klær nå:)

 

Har holdt av voksipose på elefanten, så nå er den snart i hus. Fikk det av mamma til jul, men da må jeg jo ha henne med til å betale...

 

Blir koselig å se dere igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig å bade i dag. Amalie koste seg veldig. Det gikk lit bedre nå som hun har blitt en del sterkere.

 

Vilde var sint på meg da jeg hentet henne i barnehagen i dag. Det var ikke jeg som skulle hente det var pappa. Så hun skrek av hele sine lungers kraft, men jeg fikk henne til slutt med meg under armen og amalie i den andre. Veldig festlig med skikkelig sinna unger. Hun hadde ikke sovet i dag, så det hadde nok lit med saken å gjøre.

 

Gleder meg til i morgen. Det blir nok koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Eline.

Grunnet influensa skulle vi ikke bade, MEN;

Jeg skulle være med og lunsje, men litt over 10 sovnet jeg og vesla og sov til ti over to!!!! Og da var det plutselig litt seint...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som skjer det:)

 

God bedring!!!!

På bedringens vei? Håper dere er friske til i morgen da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var ungen i seng for kvelden.. Sloknet som et lys! Han boikottet nemlig ettermiddagens lur.. He he. Så da er det igjen tid for voksen tid!

 

Takk for en hyggelig lunsj Mamman til Eline og Niva! Det var godt å komme seg ut igjen altså! Og takk for handle runden, nå blir gutten min fiiiin (så fort han vokser inni det!).. Like før Mammaen til Eline ble tyv idag på H&M! Vi kom utenfor butikken og der oppdaget hun plutselig en body! Hi hi hi hi! Inn igjen med den og svoooopp så var vi ferdige i den butikken!

 

Niva: Det var så godt å se at Amalie har blitt så sterk! Utrolig hvor fort hun har tatt igjen det tapte! =) Ser dere for meg i barnehagen.. Hi hi. De har korte lunter når de ikke har fått luren sin! (Hvertfall Vilde som er oppe lenge før sola!!)

 

Mamma&Adriana+babyimagen: Staaaaakkars lille jenta! Begynner hun i barnehagen til uken istedet for da eller? God bedrings klem fra oss da!

 

Tillab: Det var jo ikke det samme på lunsj uten deg da, tilla og embla er jo alltid med mener jeg! =) God bedring til dere også, så håper dere er i bedre form til imorgen!

 

Mammaen til Eline: Man har aaaaaaldri klær nok! Eline kommer til å bli SÅ stilig i den sorte buksen!

 

Locabeijbi: Så bra Thea ikke ble redd for rakettene da! Godt nytt år til deg også!

 

Til alle dere jeg har på msn, dataen min ødelagt (dvs: gubben har forsøkt å reparere den...) Så beklager at det blir mye pålogging fra min side.. Ny data er på toppen av prioriterings listen!

 

Gleder meg til imorgen! Blir spennende å møte dere alle sammen! Vi blir utrolig mange da! 20, om jeg ikke telte helt feil? Også har vi jo ikke hørt fra anlej og mamma'n til markus...? Vi gleder oss hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sovnet også Adriana tidlig i dag.....

Stakkars var så snørrete da jeg la henne og pappaen;)

Krysser finga og ser om hun er bedre i morgen, hun har vært fall ikke feber og det er da enda godt:)

 

Dere får kose dere på treff i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vi var "etterlyst"... Vi kan dessverre ikke være med på treff som er på torsdager siden vi har babysvømming da... Kommer sterkere tilbake hvis treffene blir på en annen dag :-) kos dere i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får kose dere på treff i morgen :) Må nok hoppe over dette treffet, men håper og få kommet neste gang, kanskje jeg kan ta meg en tur alene, da pappaen tar permisjon den 13januar.. Hvis det går greit da??

Lettere å dra alene siden bekkenet mitt ikke er helt bra for tida... Men snille mann min, han masserer og styrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for treff i dag dere!

Hyggelig med noen nye ansikter også! (les; Mia)

 

Er litt vanskelig å få skravlet med dere alle når vi er så mange men det går seg jo til etterhvert og vil jo avhenge av hvor vi sitter! Siden jeg alltid kommer sånn ca sist vil jeg jo ta den plassen som er ledig så noen nye skravler jeg jo med hver gang;) hehe...

 

Nå har vesla sovnet for kvelden, hun hadde funnet ut at soving var kjedelig i dag så hun var skikkelig overtrøtt. Lurer på hvor mange ganger jeg har sunget "so ro" i dag:( Er skikkelig lei den sangen men hu elsker den...

 

Var så kos å se dere alle igjen!

Thea; du er blitt rålekker! (og hvor har du kjøpt det skjørtet? Meg vil ha:p)

Stina; slemt å si det men er SÅ glad for at noen er like usunn som meg;)

 

Alle dere andre; dere har holdt dere godt i julen;) Jeg forventet ponduser på dere alle, men neida, ingen å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, takk for idag dere! Akkurat plass til oss rundt langbordet da! hihi! Fikk jo bare skravlet med de på "min" ende av bordet, neste gang må vi ta en runde med nick og sånn! For de som ikke vet det, jeg satt innerst i lokalet, og joakimsen min er supermannen som satt i stolen! *stolt*

 

Tilla: Jaaaaaaaaaaaaaa... FY... hehe. Men nå har jeg sluttet igjen.. skal prøve å ikke begynne igjen imorgen... Men det er klart, det ble 2 herlige velfortjente røyk etter junior hadde lagt seg! Jeg skal jo ikke amme igjen for imorgen tidlig! Men som sagt... Imorgen har jeg sluttet igjen.. =) Og om du letet etter pondus, så så du ikke godt nok etter hos meg.... TADAAAAAAAA! Her er den!! =) (Jeg tar forresten med flaskene på baby kino eller bading onsdag! (Vet ikke om jeg blir med på kino'en.. har ikke bestemt meg enda...)

 

Og kan noe forklare meg HVORDAN baby kino fungerer?? *njaaaa, skeptisk* =)

 

Mia: Velkommen til oss!! Vesla di bare sov og sov hun, men vi får møte henne neste gang! =)

 

Ellers har jeg særdeles lite kontruktivt å komme med så sent på kvelden.. Følte jeg måtte slenge inn et innlegg og takk for treffet! (og henge litt på msn...=))

 

Sov godt til store og små da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah ønskejenta, den pondusen er da ingenting å skryte av... Pysepondus... Ikke en ekte "jeg har gnafset ribbe og julegodter" pondus:p

Nei, den kvalifiserer ikke i pondusklassen, sorry... Nanna sin derimot;) hihi...

 

Jeg har fått hilst på vesla til Mia jeg, for hun var våken etter dere hadde gått så:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koselig på treff på torsdag. Amalie og jeg koste oss.

Jeg tror ikke jeg blir med på babykino fordi jeg har sett filmen før. Men den er kjempefin.

Pappan har hentet vilde resten av denne uka i barnehagen, men i dag har jeg sagt at det er antagligvis jeg som kommer og henter henne. Så jeg får håpe hun er lit blidere enn sist.

I dag har jeg bestilt time hos en fotograf. Jeg har tenkt til å ta babybilde av Amalie når hun blir 6 måneder. Tok nemlig av Vilde på samme alder. Har tenkt til å ta et søskenbilde også, må bare tenke lit på hva de skal ha på seg.Min mor skal til Thailand til uka, kanskje hun kan få kjøpt sydde kjoler til de,?

 

Dere får ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det lenge siden det har vært liv her:) hihi

Hvordan går det med dere? Jeg jobber med å få av de to kiloene som kom på i julen. Har fått av en:)

 

Eline har hatt litt mareritt i det siste, så nå er det slutt med grøt på kvelden. Tar det tidligere på dagen, og så får hun bare melk da. Er jo poenget at hun får nok i løpet av dagen, ikke bare rett før hun legger seg. Jeg vet jo hvordan jeg blir hvis jeg spiser for mye for sent eller rett og slett bare for sent. Da får jeg og mareritt!

 

VI kan ikke dra på kino i morgen, skal til en venninne i Tønsberg. Men den er veldig bra! Og fin film å se med barn, trenger ikke få med alle detaljer. Kos dere!

 

Men bading på onsdag blir bra! Vi har vært på babysvømming i dag, Eline koste seg masse! Sist onsdag var vi og badet, men da koste hun seg ikke like mye. Hadde ikke sovet heller da.

 

Niva: Er koselig med kjoler til jentene da!

Hvordan har det gått med henting av Vilde?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman til Eline og onsdagsbaderne:)

Fikk ikke til bading sist onsdag, men tenkte å prøve igjen denne gangen. Blir jo ikke dt samme i badekaret...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får rable litt ned jeg også da... =) Er jo innom hver dag, men skriver nesten aldri.. (les: lat)

 

Endelig mamma- Prinsesse 19/9: Koselig om du blir med på onsdags badingen da! Vi kom ikke forrige gang vi heller, men på onsdag SKAL vi.. "Skulket" baby svømmingen i Lier på mandag, og lillemann må jo få badet! =) Ses imorgen da!

 

Tillab: Jeg tar med flaskene jeg lånte av deg på onsdag.. Jeg må bare innse det.. Joakim vil ikke ha flaske! *dån* Jaja.. han har blitt veldig flink å drikke av tutkopp og vanlig kopp! (Tar litt tid bare) Ellers.. Ja... Til NESTE uke.. Ja da skal jeg slutte og røyke igjen! he he. Men enn så lenge; *kosekoserøykpakka*

 

Niva: Hvor skal du ta bilder hen? Er på jakt etter en fotograf.. Tenkte å ta av Joakim da.. Også var jeg ikke fornøyd med den jeg brukte sist.. (Hun holder til i lier) Hvor mye regner du med å bruke? Da jeg tok 3 mnds bilder av joakim betalte jeg 1200,-

 

Mamman til Eline: Staaaaaakkars! Mareritt er forferdelig!!! Jeg hadde det faktisk i natt! Våknet helt svett og forferdelig.. Skjønner godt at våre søte små hyler altså!! Men enig med du.. Noe stor måltid rett før leggetid er ikke noe kult!! Joakim får kun tran og en real dose pupp før han legger seg! Merket at han også sov veldig urolig om han fikk grøt like før leggetid! Ha en fin tur til tønsberg idag da! =)

 

Mars79; Selvfølgelig er du velkommen på treff uten barn og!! Så herlig for deg at du får litt fri før den neste kommer! Kan tenke meg det blir fryktelig uvant uten huset fullt av mann og barn! Du får si ifra om du skulle finne på å kjede deg! =)

 

Mamma&Adriana+babyimagen: Hvordan går det med vesla i bhg?? Gleder oss til å se dere på onsdags badingen!! Lenge siden nå altså!!!!

 

Jeg har begynt å gi Joakim litt mer fett jeg da... Han er jo såååå tynn!!!! Så nå blander jeg litt oliven olje inn i grøten hans! Kanskje det smører opp tarmene hans litt også! Han sliter litt nå om dagen altså.. Må nok lage opp litt mer sviske purè! Han var 7 mnd på søndag... Tiden går så fort altså! Han har blitt så flink med kopp nå, og sover så og si gjennom natten! Det er godt for en sliten mors sove hjerte!!! Tidlig oppe er vi da.. he he. Det er faktisk på tide med formiddag luren hans nå snart! Da blir det formiddags lur på meg og.. for 5-halv 6.. Ja.. det er litt tidlig å stå opp altså.. =)

 

Til alle dere andrè: Gleder oss til treff den 16! (?) Håper det blir like bra oppmøte som sist! ;-P Skal legge ut bilder fra sist treffet litt senere! Nå er det soooove tid for mor og barn!

 

(Kom igjen jenter, få litt fart på innlegget våres igjen! =))

 

Klem fra:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke bada denne onsdagen heller vi:(

Hadde heeeelt glemt at vi har 1 års kontroll denne dagen klokka halv ett så da blir vi nok hjemme frem til det..

 

Adriana klarer seg fint i bhg og i dag har hun første gangen uten mamma der men det kommer nok til og gå så bra:)

Leverte henne klokka 10 og henter henne klokka 2 hadde jeg tenkt, de har turdag i dag så da skulle de ut og gå klokka 11.30 så dagen kommer nok til og fly fort for henne:)

Men kjenner hun er ganske sliten når vi kommer hjem derfra og det er deilig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde har vært syk siden fredag, hun er på bedringens vei, men vet ikke helt om hun kommer i barnehagen i morgen heller. Må se ann om hun får feber utover dagen.

Jeg håper Amalie står over. Vilde er veldig forkjøla med feber.

 

Mamma til Eline :ja det er gøy med kjoler

Siden vilde er syk er vi bundet til å være inne fra klokka 14 og utover fordi da går mannen i huset på jobb. Jeg håper vilde blir frisk snart blir lit rastløs å være hjemme alene med to barn uten muligheter til komme seg ut. I dag har jeg gått en lang tur da før min kjære drar på jobb.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...