Gå til innhold

Trenger hjeeelp!!! Nattesøvn og amming på natten.

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei..... : (

Gutten vår på 10 mnd. vil ikke legge seg i egen seng, han skal bare sovne ved puppen, da er han fornøyd..

Nå vurderer vi å slutte med amming på natten da han skal begynne i barnehage om 1 mnd. Problemet er at han bare vil sovne med puppen, han tar ikke flaske og han roer seg ikke med pappa´n! Vi fant ut at det ikke var noen annen utvei enn å bare la han skrike litt, men det hele endte med at han skrek helt til han kastet opp !! Nå vil han ikke sove i sengen sin på dagen heller, bare i vogna.....

Han våkner flere ganger om natten, og da nekter han å ta smokken, skal bare ha puppen...

Hvordan slutte med amminga på natten ,hvordan skal vi få han til å sovne i egen seng og hvordan skal vi få han til å sove på natten ??

Vi er helt rådløse og trenger sårt hjelp og råd fra noen som kanskje har vært gjennom/går igjennom det samme som oss.

Fortsetter under...

Jeg forstår det sånn at du er sliten fordi ønsker at gutten deres skal sovne i egen seng om kvelden og sove hele natten uten pupp? Hvorfor er det så viktig at du ikke skal amme han i søvn? Han er jo bare 10 mnd enda og kanskje han ønsker denne tryggheten for å få sovne med "hvilepuls". Vi har også en gutt, han er 13 mnd og sovner stille og rolig ved brystet om kvelden og jeg har egentlig bare vært glad for å ha denne "sovemedisinen". Han våkner også fra 1-3 ganger for pupp om natten. Brystet er jo på en måte den første preferansen et lite barn har i livet og det er jo naturlig å søke mot det for trøst og kos. Jeg forstår at du kan føle deg litt "låst" akkurat i den tiden barnet skal legge seg, men på den annen side så går jo tiden veldig fort. Har du vurdert å feks ta bort den ene langsiden på sengen hans å sette den inntil deres? Da kanskje han vil føle seg tryggere og sove bedre? Og det vil bli mindre slitsomt for deg å amme om natten. Bare et tips som jeg kjenner en del som har hatt hjelp av. Jeg tror det kan skape utrygghet hos små barn dersom man velger å ikke oppfylle barnas elementære behov om natten sånn som man gjør om dagen.

Jeg kan også anbefale en bok som heter "The no cry sleep solution"

Lykke til alle tre

Hei! Les det jeg har skrevet under innlegget "sovne med puppen i munnen". Prøv den lirkemetoden, at du lurer puppen ut rett FØR han sovner. det kan være at du må putte puppen inn igjen noen ganger, men etter noen kvelder lærer den lille å sovne selv. etterhvert kan du jo prøve å legge han over i egen seng. dette kommer sikkert også til å ta noen ganger med frem og tilbake, men det er verd å prøve. den lille blir så trøtt til slutt at han sovner selv.

lykke til!

Jenta mi på 7 måneder foretrekker også å sovne ved puppen, og jeg tror vi har prøvd alt (også "lirkemetoden" som er beskrevet ovenfor) - men hun VILVILVIL sovne ved puppen. Jeg veksler mellom å tenke at "ja ja, det er nå sånn hun vil ha det, så kanskje like greit å puppe henne da", og "nei hør nå her, det er faktisk JEG som er sjefen" ;-). Her nytter det heller ikke med flaske, eller med pappaen.

Dette med å sovne selv tror jeg er en modningsgreie, så dere kan kanskje prøve igjen uten pupp om en stund? - kanskje han rett og slett ikke er klar for å sovne selv ennå? Eller så løser det hele seg naturlig når han begynner i barnehagen! - og ikke kan få pupp før han sovner. (Eller er det kun på natten han må ha pupp for å sovne?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...