Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Over alt før og rett etter fødsel hørte jeg at de første ukene, særlig de tre første månedene var de mest slitsomme. Hos meg er det helt motsatt. Jeg begynner å bli sliten etter å ha 6 timer gjennomsnittlig søvn om natta, og ei jente som sover maks 3 timer på dagtid. Vi koser oss, det er ikke det, men jeg merker at det skal mindre og mindre til for at jeg klikker eller plutselig bare begynner å gråte. Nå i julestria har det vært ekstremt ille. Er det andre som har hatt det sånn?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Tror det har med forventning å gjøre, for jeg er mer trøtt og sliten nå enn tidligere (snart 6 mnd baby). Fikk veldig lite søvn og hadde brystbetennelse i starten forrige gang. Så da var jeg mer forberedt denne gangen, og tok det ikke så tungt at det ble lite søvn og mye strev. Nå er det blitt veldig tungt å stå opp kl. 06 om morgenen selv om jeg har sovet 7 timer! Er mye trøtt på dagen også. Men tror det er fordi jeg hadde håpet at det ble lettere, og blir lettere irritabel av lite søvn nå. Synes det hjelper å IKKE sove på dagen, og å "fore meg selv" med positive tanker. Da får jeg mer energi og blir i bedre humør. Da er det heller ikke så farlig om babyen sover lite på dagen, og jeg prøver å forberede eller forvente at det ikke blir noe søvn på dagen. Legger meg tidligere om kvelden heller hvis jeg får det til, eller finner måter å ta meg igjen på (lese ei lett bok, gå en liten kveldstur, se på tv, surfe på internett......).
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Ja, lunta blir kortere og gråten nærmere for hver måned med lite søvn. Skal ikke så mye til for meg om dagen, nei.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Det er ikke til å stikke under en stol at det ER slitsomt å ha baby. Akkurat hvor slitsomt kom som en skikkelig smell for meg, og sikkert mange andre også. Hvis du har mulighet burde du ta i bruk slektninger som barnepassere så du får henta deg inn. Dropp den dårlige samvittigheten, barnet vet uansett hvem som er mor og tar mest vare på h'n..Gjør noe koselig mens småen er hos bestemor eller tante eller hvem du nå har rundt deg. Nå i jula blir jo alt tusen ganger mer stressende. Vi får glede oss til den kjente kjære hverdagen kommer tilbake..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Me too! I begnnelsen var det jo mye soving og jeg var gira hele tida (lykkerus?). Men det sies jo også at man har et lite ekstra energilager de første 4 mnd slik at man skal takle å amme hele tida på natta.. Merker ihvertfall selv at jeg har større behov for søvn nå enn de første 4 månedene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå