meg og jentene Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Vi tenkte å prøve kanskje allerede i natt, og hun er tre og en halv måned. Noen tips for første natta? Er det vanlig babyen blir redd når hun våkner på et annet rom enn hun pleier? Når begynte deres babyer å sove på eget rom?
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Hun var 3 mnd, det gikk helt fint. Hun forsov seg faktisk til første måltid så da var jeg bare inne å såg til henne.
Bromelia Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Datteren vår var 5 uker da hun begynnte å sove på eget rom. Bare senga er kjent er det ikke noe problem. Legg henne i samme seng som hun har hatt inne hos dere, på samme tidspunkt som du pleier. La døra stå på gløtt så hun hører dere, og dere hører henne. Det er ikke noe problem, alle sover mye bedre!
ojoj Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Etter 10 uker! det gikk kjempe fint! Han sov i sprinkelsenga som vi bare flyttet til hans rom. Etter det sov vi alle bedre!
lilen06 Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Poden her er 9 mnd og sover fortsatt inne hos oss...til stadighet i vår seng.. Prøvde å legge han på eget rom når hanvar 5 mnd, men han snudde seg over på magen hele tiden og greide ikke snu seg tilbake..da fikk jo ikke jeg sovet.. mange mener vi lager ris til egen ræv ved å ta han opp i senga og sånn...men hvorfor ikke?? Er jo såååå deilig..
vi blir 4 :o) Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 da lillegutt var 4 uker la vi han på rommet sitt, og etter det sov vi alle 3 mye bedre! Han får mme, så vi må opp om natten for å hente melka i kjøleskapet allikvel.. tror vi hadde hatt han inne hos oss hvis jeg hadde ammet.. Lillegutt ble ikke redd, men virker så trygg og god i senga si.. vi brukte vuggen som vi hadde inne hos oss i starten, og byttet senere over til sprinkelsenga, slik at det ikke ble to nye ting på en gang ) Lykke til..
firemerkersmør Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Etter 6,5 mnd. Da var ha avvendt på natta
~mamma~ Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 2 1/2 mnd. Da var korga blitt litt liten, og i stede for å ta sprinkelsenga inn på vårt rom, la vi henne på eget rom. Hun brukte lammeskinn i korga, og det bruker hun også i sprinkelsenga, så det var litt kjent for henne. Det har gått bra fra første stund! Jeg ammer fortsatt 1-2 ganger om natta. Da sitter jeg i en stol på barnerommet. Vi bruker babycall, slik at vi hører henne godt, og kan gå inn og gi henne smokken om hun vokner i løpet av natta (prøver om det går før jeg evt. gir pupp).
Antoine Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Jeg lurer også på dette. Minsten er 4 mnd og våkner 1-3 ganger om natten og jeg gir pupp (vet ikke om han er så sulten, men det er lettvint). Vil gjerne kutte ned/ut puppingen og lurer på om det blir bedre om han ligger et annet sted. Hva som stopper meg? Rommet hans er i andre enden av leiligheten og jeg må ærlig innrømme at det ikke frister å reise seg opp om natten. Da våkner jeg jo...
~mamma~ Skrevet 30. desember 2006 #10 Skrevet 30. desember 2006 Jeg har begynt å ligge med pysjamas, for det er jo litt kaldt å gå fra rom til rom om natta. Men når det gjelder å vokne, så går det veldig greit. Jeg føler meg ganske våken når jeg sitter i stolen og ammer, men så fort jeg er tilbake i senga mi, så sovner jeg!
babe24 Skrevet 30. desember 2006 #11 Skrevet 30. desember 2006 Theodor sov på eget rom fra vi kom hjem fra sykehuset og det har fungert utmerket. Det gjør han fremdeles .Nå er han 5,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå