Benni-min Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Det kan være om noen ler höyt, om noen nyser og slike ting. Ting som kommer plutselig. Da illskriker han. Vettskremt virker det som. Alle sier at huff, dere maa venne han til lyder... Men vi pröver jo. Har musikk paa hjemme. Gaar paa besök, tv er paa og vi er ute paa tur i trafikken. Kommer en moped med litt höy lyd kjörene forbi, illskriker han. Er vi paa besök og noen nyser eller plutselig begynner aa le eller snakke höyt, er det slik igjen. Selv hvis jeg gir han flaske og plutselig nyser kan kan begynne, men ikke alltid. Han blir 5mnd paa lördag. Naar gir det seg? Hva kan jeg gjöre?? Er han trött samtidig, tar det lang tid aa roe han ned. Huff, stakkars.
Benni-min Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2006 Dytter litt. Er det ingen som har slike barn??
Hoppetussa Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Ingridbabyen min har også vært litt sånn hele tida, at hun skvetter av brå lyder, helt fra pappan knuste en tallerken på sykehuset! :-) Hun er 5 mnd. Jeg har vært veldig opptatt av å venne henne til lyd, men det er de bråe lydene hun skvetter av. Hun illskriker ikke, riktignok, men blir redd. Ettersom de blir eldre blir de jo også mer oppmerksomme på omverdenen. Jeg vet egentlig ikke hva du kan gjøre. Synes du er flink til å prøve å venne han til lyder jeg,det er så irriterende når folk sier noe de ikke har greie på, og at de ikke har sett hele bildet.
Benni-min Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2006 Noen andre som vet hva jeg kan gjöre?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Gutten min på 4 1/2 mnd er også sånn. Skvetter av brå eller høye lyder. Selv om f.eks tvn står på mye og det er mye andre lyder rundt han også daglig. Det hender at han blir så redd at han begynner å skrike også. En kveld han var overtrøtt og han holdt på å sovne ved puppen så nøys pappaen. Stakkar liten hylskreik i ca en halvtime, og skreik til han kastet opp.
Hoppetussa Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Barn er oftest redd for noe fordi de ikke vet hva det er. Mange er redd for store og bråkete ting helt til de ser at det ikke er farlig. Jeg har vel egentlig ingen forslag, kan hende det går over når han blir større og kan se tingene selv? Jeg håper i hvert fall det for jenta mis skyld.
2 søte Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 mi hun kvepper ikke mye da, men det som hjelper hos meg er at vist det kommer en brå lyd, så snakker jeg til henne med en gang med en bagateliserende tone i stemmene.. så nå har hun gått fra å illskrike med engang jeg nyser fks, til å bare se på meg med forventende øyner, at jeg skal si at jeg bare nøs og at det går bra:) kanskje verdt et forsøk......
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Tror mange har det slik. Gutten vår reagerte med illskrik på høye lyder og mørke bråe stemmer i et par måneder. Tror at det verste forsvant da han var 7-8 mnd. Viktig at du og pappaen bekrefter med å smile, le og være trygg ift de lydene som er skumle, for å vise at det er i orden. Babyen bruker dere som referanse for hvilke følelser som er naturlig i ulike situasjoner )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå