Gå til innhold

Dere som ammer, når dere skal ut,tar babysen helt fint flaske da,er det bare meg så må holde meg hjemme pga flskenekt?går snart på veggen,hun er 7mnd nå.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo

Gå ut du.Enten så drikker ho av andre den stunda du er ute,eller så tar ho det igjen når du kjem heim.Når ho er så stor,ville eg berre gitt ho av kopp når puppen ikkje er der.Og når den er der.Til middagen for eks,berre for å øve seg litt.

Om du drikker når du er ute, så er det så lite som kjem over i blodbanen, og i mjelka,at du berre gjer ho før du legger deg.Men som sagt,vil ho, så tar ho av flaske/kopp,ellers så kan ho ta det igjen når du kjem heim,for det er vel helst etter legging du er vekke uansett. Lykke til,og kos deg! Klem frå sjukepleier

Prøvde det sist jeg var ute at hun tok nok når hun var sulten,pleier og gi ho mat 3 ganger på natt men sta som hun er holdt hun seg heller uten mat i 10 timer en og ta flaske. Kanskje eg kan prøve med kopp ja.. Må ut snart..

ja du trenger visst hjelp vist du ser noe feil i dette...lite peiling på det som skjer i kroppen stakkars deg..ikkje alle som drikker som svamper om en er ute å koser seg litt..men det er jo alltid fanatikere..guten min er forresten snart tre...og har igjen for trass alt de få gangene mamma er på fest..

Annonse

Nødvendig å svare så spydig?

Når man skriver et innlegg om å gå ut en kveld, men ingenting om hvor mye man har tenkt å drikke så blir rådet om å "drikk du, så kan du amme når du kommer hjem" et dårlig råd!! Ja, det er den samme promillen i melken som i blodet sånn at det er minimalt barna får i seg, og jeg er langt fra fanatisk selv, men drikker meg ikke full for deretter å amme nurket mitt!

Og problemstillingen var vel heller hvordan få nurket til å ta flaske?

Hva har du prøvd å gi på flaske? Småen min nektet å ta morsmelkerstatning, og jeg fikk ikke til å pumpe. (skikkelig teit siden jeg ellers drukner i melk!!) Men kjøpte en avent-kopp, og foreldrene mine puttet på nypresset eplejuice, og gullet tok faktisk koppen! Fremdeles er han ikke noe glad i mme, men alt annet går ned! :) Tror rådet mitt er å prøve å gi andre ting, og på en flaske med støre hull så det blir lettere å få det i seg! (ikke alle babyer som liker å måtte jobbe for maten...)

Huff da... Kan du ikke prøve å være borte fra babyen et par timer først og se, og vær såpass nær hjemmet at du kan komme deg fort hjem. Jenta mi vil ikke ha mme med meg i nærheten, men mormoren hennes passet henne en kveld vi var ute et par timer, og da gikk det fint med flaske.

Du kan prøve å gi i tutekopp?

iab 79

Det var jo det jeg meinte og,at ho hadde ikke trengt å svare så spydig ho som svarte meg heller.Ganske spydig å skrive som ho gjorde og opp forbi.Og jeg skjønte godt problemstillinga,men ble ganske så provosert.Jeg har selv hatt kun slike som nekter å ta flaske, og vært alldeles bunden til hjemmet pga de små,fortsatt er jeg egentlig det, siden han får pupp fire ganger i døgnet,selv om han selvsagt drikker av glass nå.

Så babyen hennes er jo og så stor at det er lurt å øve de opp litt ,gjerne på kopp. Ser jo selv hvor bunden en blir når de er vant med at puppen er der.Så skrev jegIKKE at hun skulle ut å drikke seg full.Jeg har faktisk tro på at de fleste her inne er seriøse mammaer som er forsiktige, og vet barnets beste.Men jeg oppfatta jo hun som svarte meg så lite høflig, at hun mente det var fylla det var snakk om, som det ikke var.Å kose seg er vel ikke likestilt med å drikke seg full,eller hva???? Så jeg mener at svaret mitt var greitt, for poenget mitt, som jeg også skrev, var at mammaen kunne få de som passte til å prøve tutekopp, eller flaske,og da drikker den lille om den absolutt vil ha.Sånne små har overlevelsesinstinkt, og sulter/tørster seg ikke i den uendelige.Og jeg tenker mammaen ikke skulle være så lenge vekke fra den lille.Pleier ikke være særlig lange stunder en er vekke fra de små.Å poenget var jo tross alt at mamma hadde lyst ut å få more seg litt, å lade opp batteria, som er kjempeviktig som små barnsforeldre.Det er jo tross alt bare av og til det skjer, og nå vet ikke jeg,men gjerne de to skulle ut å pleie forholdet sitt og.Kanskje om foreldre hadde vært flinkere å stelle parforholdet sitt, så hadde det litt mindre skilsmisser her i landet?Dette ble langt utover sp til mammaen,men jeg vil dere skal se poenget mitt her.Difor var det sårende å lese det som ananym skrev,om det likevel bare var en linje tekst.Så hvem var spydig her egentlig??? Jeg tror de fleste friske,oppgående mødre vet sine barns beste jeg...God jul videre til alle sammen.

Enig i at det kunne oppfattes som litt spydig ja. Litt synd på et sånt forum som dette her, der folk trenger råd i en fortvilt situasjon.

Min pode på 7 mnd tar heller ikke flaske, eller mme. Har ikke vært ute uten han enda.. Bare på butikken.. eller jo, jeg satt i 3 timer hod frisøren her forleden. og da ble det full KRISE hjemme :-(

Ja akkurat!!Sånn har jeg også hatt det,og det er jo lenge det med tanke på så stor som guten min er,så difor såg jeg det ikke så gale å si at hun måtte reise ut å kose seg.Difor var det spydig å skrive at om det var seriøst ment. Det er unødvendig å kome med slike kommentarer.Ingen forslag til mammaen hadde hun,bare en kommentar på det jeg hadde svart..Det er ikke nødvendig å kome med slike kommentarer som det, og difor svarte jeg henne ,vel å merke på den måten som jeg gjorde, som selvsagt var unødvendig av meg. Men som sagt,det var sårende,og difor svarte jeg slik igår.Dette ble mye bare for et svar.Alle kan vel få komme med råd,uten at det skal latterliggjøres.Å stille spørsmål til det,er noe annet,selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...