Gå til innhold

om å ha med seg kokt vann på termos når en er ute.

Anbefalte innlegg

leser i et annet inlegg under her at noen sier man ikke bør ha med seg vann som er avkjølt til 40grader på termos og blande dette med mmepulver, men at dere heller har med kokvarmt vann på termos som dere blander med avkjølt vann på flaske-som dere blander med pulver og at dette er ok. Ser ikke helt forskjellen...?! Noen som kan forklare?

Fortsetter under...

tror d er noe med at bakterier liker seg godt i lunkent vann men er ikke sikker.. lurer også litt på dette.. det kalde vannet man tar med på flaska blir jo også lunkent etter en stund??

Tror at så lenge flaska er tett lukka igjen og man ikke lar det gå mer enn 1 døgn før man bruker den (også når den ikke står i kjøleskapet), går det fint å bruke vannet. Jeg bruker termos når jeg ikke vet hvor lang tid det er til jeg skal lage maten, og vil ha med meg varmere vann i tilfelle jeg må varme på det vannet jeg har i flaska fra før av.

Det viktigste er jo at vannet er kokt!

Nei, jeg har ikke med kokvarmt vann og blander:) Jeg har med kaldt! Det ligger i en liten kjølebag med element blir litt kaldere enn kjøleskapet faktisk. Det kokende vannet bruker jeg til å varme den opp i. Vannbad:)

Vannet har holdbarhet i kjøleskap på to døgn - ikke utenfor! Det er stor forskjell!!!!

Men alle gjør som de vil:)

så lenge vannet er kokt og termosen er ren, og det nykokte vannet helles rett på termosen, kan jo ikke dette være noe problem.. det får jo være grenser.. vi gjør det slik, og det funker veldig bra.. kan jko bli for hysterisk i disse dager også..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...