Gå til innhold

Omgangssyke betyr dyre utgifter for staten! Vaksinen er klar!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja helt enig!! Nå skal ikke barna få være syke mere,det kommer jo vaksiner for alt . Hvordan blit immunforsvaret til barna når kroppen ikke får ordne opp selv?

God jul til deg:)

Hvordan kan du påstå at vaksinen vurderes for å få ned sykefraværet? Det er de ikke i nærheten av å spekulere om i artikkelen engang! Hadde dette vært motivet, hadde de vel innført vaksinen på dagen? I artikkelen du viser til, fokuseres det på det helsemessige, at unger blir innlagt på sykehus for uttørring. Det er det å unngå dette som vaksinens nytte består i, ikke det å få ned sykefraværet!

sitat->"Hvis en vaksine viser seg å være sikker og effektiv og nytten står i forhold til kostnadene", hmm, hvordan ser dette regnestykke ut? x vaksineskadde del på y antall vaksinerte gange pi+++.....

Når du leser dette sitatet inn i sammehengen, betyr "nytten" den mengden barn som slipper å bli innlagt på sykehus. "Kostnadene" kan innebære de plager, bivirkninger mm. som vaksinering av alle landets barn medfører.

Legg også merke til at vaksinen VURDERES, og at den skal brukes hvis den viser seg å være SIKKER (noe du også har klippet ut i innlegget ditt!).

Du ser spøkelser på høylys dag!

• 3 uker senere...

Rota-viruset er ingen vanlig omgangsyke. Min sønn hadde dette viruset i fjor da han var under 1 år. Det dreier seg om over 40 grader feber samtidig med oppkast og diare i over en uke. Hver for seg gir jo disse symptomene fare for dehydrering hos så små barn. Samlet i over en uke høynes denne risikoen betraktelig. I østfold ble mange spedbarn innlagt på sykehuset på grunn av rota-viruset i fjor. Det var rett før vår gutt også måtte innlegges.Du kan tro vi var redde! Det er bare barn under ett år som rammes så hardt. Hos større barn arter det seg som en vanlig omgangsyke med litt feber. Voksne kan ikke få det. Dette sykdomsbildet stemte helt hos oss. Hverken jeg eller min mann ble smittet, selvom vi gikk rundt i oppkast og diare en hel uke. Datteren til en bekjent av meg, hadde så mye diare at tarmen vrengte seg....(!) Rota-viruset er altså ikke noe å spøke med. Det er forekommet dødsfall i Sverige. Om det er riktig med en vaksine vet ikke jeg, men tenkte bare jeg skulle nevne litt om hva viruset dreier seg om.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...