Gå til innhold

vil få i gang andre puppen , hvordan går jeg fram?

Anbefalte innlegg

Den har ikke vært i bruk på noen mnd men lillegutt begynner å blir interesrt i den igjen så jeg syns det er strålende. Men begynner jeg å pumpe å hvor ofte? Lillegutt vil vel ha noen ganger for dag, om morgenen vil han helst ha begge puppene men har jo bare en nå.

Og melka som kommer i begynnelsen er vel ikke noe å gi han?

Fortsetter under...

bare amm på den tomme du - så kommer nok melka etterhvert. Du kan evt prøve hjelpebryst med mm på om du har (evt mme)

les om det på ammehjelpen.no

Om du pumper kan du jo prøve å pumpe så ofte du har sjans - men den beste stimuli er om babyen suger ;-) så hva som passer best er opp til deg - er babyen interresert ofte så gi han brystet - pump evt etterpå om han ikke suger så lenge

Lykke til da ;-)

Sniker meg inn her jeg!

Mitt venstre bryst er plutselig ubrukelig. Har alltid hatt mindre enn høyre på dette brystet men nå er det virkelig ikke melk der i hele tatt! Tror det har kommet litt etter litt uten at jeg har tenkt på det. Får ikke til å starte utdrivningsrefleksen på dette brystet, kun høyre. Har derfor automatisk lagt henne til høyre bryst også tatt venstre etterpå.

Har nå fått meg spray slik at jeg kan legge henne først på venstre bryst men som sagt er det så og si ingenting der og hun nekter å ta det pga dette. Ikke får jeg til å pumpe heller fordi det kommer bare dråper ut (fikk ut 10 ml her i sted og da sleit jeg lenge). Jenta er snart 4 mnd (ca 6,5 kg) og fullammes. Får jeg opp produksjonen ved å pumpe meg når det ikke kommer noe ut? Uff føler dette er en litt vond sirkel. Får kanskje prøve hjelpebyste igjen (gjorde det i begynnelsen for å øke ved puppenekt).

Hvis du ikke får ut noe særlig så vet jeg ikke hvor effektivt det vil være å pumpe med den pumpen du bruker..... mulig den ikke stimulerer godt nok. Hjelpebryst vil nok hjelpe bedre da barnet stimulerer bedre enn en pumpe

Ja, hmm tror jeg får prøve å snike til henne dette brystet om natten også får vi ta det derfra. Dette var litt kjedelig;-(

Høyre pupp er sikkert dobbelt så stort som venstre når de er fulle og full av strekkmerker..... og jeg som endelig trodde jeg hadde fått teken på den ammingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...