Gå til innhold

Kommer ikke noe melk når jeg pumper med avent-pumpa

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg avent isis via pumpe.. De første taka så kommer det melk, men så kommer det ikke mer.. Tar 5-6 raske tak og så holder i 2-3 sekunder før den glir sakte ut igjen, slik det står i bruksanvisningen.. Men det kommer nesten ikke noe melk.. Vet jeg har nok melk altså..

Hva gjør jeg galt?

Fortsetter under...

Tror det er noe med disse håndpumpene. Jeg har en fra medela (er det ikke ddet den heter tro?) Og det er akkuratt slik du beskriver. Hvis brystet er helt fullt av melk er det mye lettere. Når det begynner å bli hardt liksom... Ubehagelig. Jeg fant ut at det er lettere å håndmelke. Tren litt i dusjen. bruk et vanlig melkeglass....

jeg hadde også sånn avent manuell, funket aldri de 22 mnd jeg ammet førstemann. Prøvde igjen nå, samme resultat ingen melk. Til slutt kjøpte jeg Medela Swing....himmel forskjell, får ut masse melk....den har mine varmeste anbefalinger.

Det er veldig viktig å prøve å sette igang utdrivninsreflksen før man pumper - legg gjerne på varmepakninger på brystene først - slapp av rull og stryk på brystvorten med rene fingre - tenk på baby og rennede melk - prøv å stimuler brystet me stryke på det mot brystvorten underveis - pumper stimulere dessverre ikke så godt som babyer

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...