Gå til innhold

Hei, dere som gikk opp 20 kg eller mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gikk opp 20 kg eller mer i svangerskapet, har dere tatt av dere alt igjen? Forsvant det raskt etter fødselen?

Skrevet

Hei!

Gikk opp 22 kilo i svangerskapet, og nå har jeg bare et kilo igjen før jeg er tilbake på startvekten. Er 3,5 måneder siden jeg fødte. Ammer....

Skrevet

Gikk opp 25 kg-har gått ned igjen 19 kg. Jeg ammer. Snart 4 mnd siden fødsel.

Skrevet

Gikk opp 21 kg og har 5 kg igjen, 5,5 mnd siden. Disse 5 kg har jeg hatt et par måneder nå, så gikk ned mye første tiden, og jeg ammer.

Skrevet

Jeg gikk ned alt igjen før det var gått 6 uker. Det raser av etter fødsel! Mye vekt i babyen, fostervannet, ekstra blod osv som blir borte straks fødselen er over:)

Skrevet

Jeg la på meg 25kg...:(

De 20 første kiloene gikk raskt av, ca 1,5 mnd etter fødsel.. Men de resterende 10 er litt vanskligere, iallefall for meg, for jeg måtte slutte å amme etter 1,5 mnd...:(

Nå trener jeg og spiser sundt, og har nå 6kg igjen til jeg er nede i vekta mi igjen...

Skrevet

Gikk opp nesten 20. Gikk ned 8 raskt, men har slitt med resten, men har 2 ingen nå. 6 mnd eter fødsel. Har jobba hardt for det.

Skrevet

Gikk opp 30-35 kg. Har igjen 5 kg. Snart 8 mnd. siden fødsel.

Har hatt den samme vekten jeg har nå siden 2 uker etter fødsel så det forsvant veldig fort.

Skrevet

gikk opp 25 kg. fikk gutten min for 6 mnd siden. gikk ned 20 kg, og har fått 1 tilbake:(

Skrevet

Ammer ikke. La på meg 26 kg. 12 var borte da jeg kom hjem fra sykehuset, og jeg har gått ned 5 kg til siden da uten å slanke meg. Men har jo fremdeles 9 kilo for mye da, ser ut som 6 av de sitter på magen.. :(. Tenkte å begynne å trene igjen etter jul, og skjerpe kostholdet (har hatt godtedilla både før og etter fødselen).

Skrevet

Gikk opp 20-25 kg, og nå er det bare et par igjen! 6 mnd siden fødselen, har ikke tenkt på slanking, eller gjort annet enn å gå tur, hatt omgangen eller gjort valig husarbeid. Hater å trene! Liker kroppen min sånn den er nå, de siste 2-3 kg kan bare få være :) Men litt ekstra hud med fine strekkmerker er det jo ;)

Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg da jeg var gravid, og har gått ned 26. Passet på å spise veldig sunt, og trille mye etter fødselen. Var ned på -4 kg (i fht. før graviditeten) etter fire måneder :)

Skrevet

Jeg passerte akkurat 20 kg! 9 av de gikk av i løpet av første uke, så stoppet det en drøy måned. Kroppen måtte komme i gang igjen. Så begynte vekten å gå nedover igjen, sakte men sikkert!

Jeg er glad i å trille tur, men har ikke trent noe ellers. Jeg har måtte kutte bort masse deilig mat og godis pga snuppas magevondt, og det er finfin slankekur;) + at jeg har noen bære-bysse-timer også, finfin trim det også... Nå er jeg 3-4kg unna utgangspunktet, kommer inn i de minste buksene, men de er litt vel trange i stedet for litt store... Snuppa er 3mnd. Føler ikke at jeg "slanker meg", men liker at vekta går nedover, og får veldig dårlig samvittighet hvis jeg ikke går tur en dag da.. Gjør godt for oss begge.

:)

Skrevet

Gikk opp litt over 20kg. 3.5 mnd siden jeg fødte, og har fortsatt 5-6 kg igjen. Kiloene har endelig begynt å slippe taket nå, ammer.

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kilo, og var tilbake i samme vekt etter ca 3 måneder. Men jeg hadde en veldig sulten gutt og stor melkeproduksjon! :-) Fasongen er ikke helt tilbake, for buksene er fremdeles litt strammere over magen og hoftene, men så har jeg ikke begynt å trimme skikkelig heller, da. Ved første fødsel gikk jeg også opp 20 kg, men da brukte jeg lenger tid på å gå ned. Hadde ikke fullt så mye å gjøre da!

Skrevet

jeg gikk opp 20 kilo.. gikk ned 10 kilo iløpet av 5uker. ammer ikke lenger. ammet l2mnd. jeg har fortsatt 8 kilo jeg skal få av meg. sønnen min er 5mnd nå.

Skrevet

Gikk opp 33 (oh yes indeed), men heldigvis er det bare 9 igjen.

Hun er 4 mnd nå, så jeg synes det har gått raskt. Mulig jeg skal få slite med de siste da... Men har stort sett spist hva jeg vil, og er kun støttemedlem på treningssenter.

Skrevet

Gikk opp 27 kg.

har igjen 6..., nå er det ti mnd siden jeg fødte.

Skrevet

eg la på meg 22 kg... 2 tima etter fødselen hadde eg tatt av meg 8 kg, å babyen min va bare 2.5 kg...

2 mnd ette fødsel hadde eg gått ned 17 kg, å no -nøyaktig 4 mnd etter fødsel har eg minus 2 kg på kroppen ;);)

Ammer å triller turer (1 mil om dagen) så lenge været e ok!

Ellers spis eg masse godis.. å e fæl til å spise rundt 23-23.30... rett før vi legg oss... antagelig nokka g må slutte med når eg ikkje amme lengre...

kiloan forsvant overraskende fort!

Å strekkmerkan e nesten usynelig.. så eg klage ikkje ;)

Skrevet

Så heldig alle dere er da!! Tenkte bare å svare tilfelle det er flere som meg, så føler de seg kanskje ikke så alene..

Jeg gikk opp 20kg, men var veldig fin gravid, hadde omtrent bare magen.. Noen dager etter fødselen hadde jeg bare gått ned 4kg, og da var jenta 3.5, morkaken 0,6 og så hadde jeg endel vann..

Trodde vannet skulle gå fort ut igjen, men det tok et par uker faktisk...

Nå litt over 4 mnd, og jeg har ikke gått ned et gram! Faktisk går jeg litt opp og ned et par kg, men da først opp og så ned.. nå har jeg et kg mer enn et par timer etter fødsel.. Deprimerende!

HAr gått litt turer, men føler ikke det hjelper. Jeg fullammer og trodde jeg skulle rase av meg kiloene igjen..

Håper det snur seg snart... Slet med å finne klær før jeg ble gravid ( så ut som str 38/40, men måtte ha minst 42/44 - vanskelig å finne ting som satt fint..) Nå er det enda verre, for jeg må opp i str 46.. !! Nå har jeg rett og slett ikke klær jeg kan bruke.. t.o.m mammaklærne passer ikke. Fasongen blir helt feil.. Har funnet meg 3 hverdagsbukser, som godt kunne vært pittelitt større.. gensre og topper er det verste.. har 2 gensre, og ellers noen sommertopper.

Har blitt til at jeg ikke liker å gå ut, for jeg har bokstavelig talt INGÈNTING å gå med.. har vært og sett i butikker også.. størrelsene er rett og slett for små..

Det henger som en svart sky over meg... ikke rart jeg hater å kjøpe klær!!

Ble vel litt lang, men hvertfall en motvekt til alle de andre innleggene til nå,..

....heldiggriser.... ( det rare er at jeg aldri har hatt lett for å legge på meg )

Skrevet

Før jeg ble gravid: 54kg

Rett før fødsel: 74kg

6mnd etter fødsel (fullammet til 5 mnd): 55kg

Need I say more? :) Har enda litt løshud rundt magen, men pshh! bryr meg ikke om det

Skrevet

gikk opp hele 40 kg jeg da..ligger i familien..har gått ned 20 av dem så jeg er halvveis..skal begynne å trene og å komme meg i form etter nyttår..4mnd siden fødselen..

Skrevet

til deg over her som skrev et langt innlegg, jeg har det akkurat som deg :( jeg gikk opp 22 kg. Veide 58 før graviditet og veier nå 68. De første 12 kg raste av seg selv, men de resterende bare henger fast som noen igler. Jeg trener, spiser noenlunde sunt, og drikker bare vann. Jeg fullammer også. Jeg aner ikke hva det kommer av, men de vil ikke bort. Hoftene mine har vokst veldig, jeg har gått fra å være en 36/38 til å bli en 42. Sliter også veldig med klær, får de gamle jeansene mine opp til lårene, og der stoppa det gitt...

jeg tenker på dette hver dag, gråter og er ikke fornøyd med meg selv. jeg hater kroppen min slik den er. tar 200 situps om dagen og går 3 timer i uken på tredemølle. Håper at det etterhvert vil skje noe så kroppen responderer på treningen, for akkurat nå er det som om den står på stedet hvil ! Lurer på om det kan ha noe med amming å gjøre ? At den prøver å ta vare på alt fettet den klarer for å produsere melk ? Ikke aner jeg, i allefall trenger ikke vi å kjøpe noe julegris i år....vi har nemlig 68 julegriser på ræva mi....

:'(

Skrevet

Gikk opp 20 kg. Nå har jeg gått ned 25 kg og det tror jeg skyldes ammingen. Nå er han 7,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...