Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #1 Skrevet 19. desember 2006 ? fortvila nå... griner og griner.. får henne ikke til å roe seg.. føler vi har prøvd alt! 7 mnd nå. tips?? kamille skulle jo virke depende på tennene og beroliggende for søvn, men merker ikke noe forskjell her!??
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #2 Skrevet 19. desember 2006 Får man ikke noe på apoteket til tenna? Å smøre på....? Har du forsøkt å bare være hjemme i mange dager etterhverandre og følge nøyaktig den samme rutinen hver eneste dag? Med å være hjemme mener jeg ikke at du ikke kan trille en tur altså, men jeg tenker slik at man ikke finner på ting som gir for mange inntrykk.
katoes Skrevet 19. desember 2006 #3 Skrevet 19. desember 2006 Rolig, klassisk musikk virker beroligende på mange..... Har en som heter "Light at heart" som jeg bruker på gutten min. Veldig behagelig.
animal Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Kanskje du har skrevet utfyllende innlegg om problemet tidligere, men de har i tilfelle jeg gått glipp av, spørr derfor. Urolig og griner hele dagen? Har dette pågått lenge? Hva slags gråt føler du det er?
tulle15mai:) Skrevet 20. desember 2006 #5 Skrevet 20. desember 2006 ja har skrevet mer om detta tidligere ja.. hu er super blid og humør om dagen! Men når vi legger hu er hvelvete løs.. bare urolig, grinete og får ikke sovnet selv om hu er stuuuup trøtt! Har pøvd musikk, være hjemme flere dager, stryk på kinnet etc etc etc.. har prøvd å la henne grine litt i kveld, men uff det er vondt i hjertet altså! Lot hu skrike i 20 min. . så gikk opp. Skrikinga er tydelig trøttskriking. Men når hu skriker og er urolig "smeller" det i bleia.. virker som hu har luftsmerter.. rare greier, hvor kommer den lufta fra? fårgrøt og melk til kvelden, men tror ikke det er grøten heller. hu promper jo ikke etter på formidd etter grøtmåltidet. . frustrert altså...holdt på i 3 mnd nå. Får jo ikke noe tid med sambo på kvelden og stemninga blir liksom ikke på topp her i huset heller.. festlig :/ Noen gode råd?
KaMa Skrevet 20. desember 2006 #6 Skrevet 20. desember 2006 Egentlig ikke, men kan fortelle at pjokken vår pleide å våkne en time etter at han sovnet pga luft. Plutselig hylskriking. Tok han opp og etter en stund kom det en rap. Sånn var det omtrent hver natt en periode. Så begynte vi med brød i stedet for grøt på kvelden og vips var rapen borte. Ellers høres det jo ut som dere kansje burde prøve å legge h*n tidligere?
animal Skrevet 20. desember 2006 #7 Skrevet 20. desember 2006 Ja, jeg tenkte også at du kunne prøve å legge henne tidligere. Når legger du henne? Har hun fått tenner? Bruker du noe malt eller slikt i grøten?
Libido- Skrevet 21. desember 2006 #8 Skrevet 21. desember 2006 Prøv å legg henne litt tidligere ja. Når legger hun seg? Min på 7 mnd legger seg 19. Ville også prøvd å gi noe annet en grøt på kvelden. Mange blir urolig av det, selv om de ikke reagerer på dagen. Jeg gir middag på kvelden, grøt på morgen og frukt på dagen. Husk også å gi mat en stund før de skal sove, f.eks en time, så heller gi melk like før de sover. Dette fordi magen skal roe seg til kvelden. Mulig du har prøvd, men er hvertfall mine beste råd.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Hva med fennikel te?? Det skal virke avslappende på tarmen. Er egentlig kolikk-tips, men det skader jo ikke å prøve? (Siden du skriver at det kan være luftsmerter) Lykke til!!
Poff loff Skrevet 21. desember 2006 #10 Skrevet 21. desember 2006 Fra ca 8mnd alder, så kan mange barn får problemer med separasjonsangst. Snuppa vår begynte med det, da hun var så gammel som frøkna di. Hun hylte som besatt, var sår og lei, og ville bare være oppe og henge på armen. For oss fungerte det greit å prøve å være nær, og gi henne tryggheten hun trengte, sammen med nærværet som gjorde at hun slappet av. Vi var også bestemte på at hun skulle sove i sengen sin, så det ble til at vi satt ved siden av sengen hennes, evnt hang over den, og holdt en hånd på henne. Unngå å gi mer stimuli enn nødvendig. Roer hun seg, så prøv å ta bort hånden, og se om det går greit. Sannsynligvis er dette bare en fase, men oj så slitsomt det er når det står på.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #11 Skrevet 21. desember 2006 vi holder på med akkurat det samme. Gullgutten er så blir og glad og farter krabbende rundt hele dagen. han er straks 11 mnd. men vi har slitt med det samme som deg siden han var 6 mnd.... ved leggetid er han helt hyper, puster fort og klarer ikke roe seg. ved legge tid nytter det ikke å legge han i senge. Hatr prøvd og prøvd, men eneste som hjelper her i huset er å gi melk og håpe at han sovner til den - noe som sjelden skjer, og da når han begynner å vrenge seg rund må jeg bare holde han helt fast. Han hylgriner og prøver å komme seg løs, men så tar det bare noen få min med skriking så sovner han. for han er jo helt utslitt. trenger tydeligvis hjelp til å slappe av. Høres sikkert fælt ut med å holde han fast, men det varer ikke lenge. og det virker faktisk ofte! tar uheldigvis ikke mange timer før han våkner igjen pga luft.... men aner ikke hva jeg skal gjøre med det. har prøvd alle diett forslag, men han er likevlel et lite kraftverk av luft..... kanskje noen bare har tregere tarmer???? ble langt dette, men dette har opptatt meg lenge.... håper det ordner seg for deg snart! er jo så slitsomt!
tulle15mai:) Skrevet 22. desember 2006 #12 Skrevet 22. desember 2006 har hørt at jenta er full av luft om kvelden og tror kanskje det er det som plager henne.. i kveld har vi gitt hu SUKKERVANN til kveldsgøten og jenta har sovet godt i hele kvled og ikke hørt et pip! så utrolig godt for hu og lettelse for oss det er jo ikke skadelig- så prøv dere også? lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå