Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 min sønn er 14 månder, hva synest dere om å gi marsipan til så små?? tenker på nøtter og sånn....
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 HVORFOR??????????????????????? Gud folk er teit
futte (tm) Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Har ingen allergi i familien så pluggen på 15 måneder får nok smake på marsipan i jula ja. Hvorfor? Fordi det er godt vel.
Ranveig R Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Vi gjer det ikkje, det er så mykje godt av f.eks. frukt som gjer same nytten her i huset i alle fall (småen spytta demonstrativt ut pepperkakebiten og skreik til han fekk klementin *hehe*). Ein annan ting er at hovudingrediensen i marsipan er mandlar som jo er nøtter. Så då spørs det kor forsiktig du må vere med det. Det er vel anbefalt å vente med nøtter til 2-årsalderen pga fare for allergi + at dei er lette å sette i halsen. Men no er jo ikkje akkurat marsipan ein stor kvelningsfare då.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Her får gutten marsipan, sjokolade og brus i helgene! Gjerne litt kake også om det blir servert... Ikke i store mengder, da! Han er slank og fin så jeg ser ikke problemet i at han også skal få kose seg i jula som alle andre! Får litt noia av dette sukkerhysteriet! Så da sier jeg: hvorfor skal ikke barna få kose seg...? Han er forresten nsart 1 1/2 år. Og forresten... Han har sjokoladekalender! ;-P
lifa og Eline Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Jeg trodde at når det gjaldt anbefalingen på mandler til 2 år, så var det pga. at de kan sette mandlene i halsen. Marsipan er det jo i så fall ingen fare med den kan jo gies i småbiter slik at barnet ikke setter i halsen.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 17. desember 2006 #8 Skrevet 17. desember 2006 Ja Gud folk er teit. Som svarer sånn. Vet ikke om det er farlig med marsipan, men tror han heller skal få smake litt sokolade. Men nøtter er ikke anbefalt pga at det er veldig allergifremkallende, ikke pga kvelningsfare. Eller kanskje derfor også.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #9 Skrevet 18. desember 2006 For en latterlig kommentar - "hvorfor skal ikke ungen få kose seg?". Tror du at det eneste barn koser seg med er sukker? Utrolig teit å overføre dine sukkervaner til barnet. Synes det er utrolig at du ikke har fått med deg litt i forhold til barn og sukker. Hvorfor dytte det i de før de ytrer ønske om det selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå