Gå til innhold

Noen som jobber og nattammer her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe... Ja, det kan du lure på :) Lurer på det samme selv...

Skal jobbe i 5 uker mens pappaen har perm fra siste uka i januar. sånn som det er nå så ammer jeg hver 3.-4.time i tillegg til at hun får fast føde. Ammer kl 18.30-19.00 og så neste gang i 4-5-tiden. Har masse melk.

Har bedt om ammefri, men har ikke fått ordentlig svar ennå. Blir borte 10 timer hver dag jeg er på jobb (pga reisevei), så det er jo mange timer...

Eg var i praksis(sjukepleie) da snuppa var nesten 3 måneder. Ho fekk mat ein gong i løp av natta gjerne i 12 tida og så før eg gjekk i praksis. I lunchen kom mammen min med ho og eg fekk gå ein time før. No er ho 8 måneder og nattamminga er over, dei 2 siste månadane har eg vore i ny praksis og da hare eg amma kl halv 7, og pumpa meg når ho skulle hatt mat på formiddagen, har også her gått kl 2, ein time tidlegare. Det er litt slitsomt, men min erfaring er at ein venner seg til det meste.

Lykke til!

Jeg amma på natt, i 5-tiden, pumpa i 8-tiden, gikk på jobb og amma igjen i 14-15 tiden. Deretter var det jevnt med amminger utover ettermiddagen og kvelden. Det var slitsomt, men det gikk! Var spent på om jeg ville miste melka, men gjorde ikke det. Vil legge til at det ikke hadde gått om mannen min ikke hadde hjulpet med å koke og sette sammen pumpa før dagvaktene og etter kveldsvaktene, pluss at han tok bleieskiftene på natta.

Annonse

Vet ikke om jeg forstår spørsmålet helt (eller problemet ;) ), men jeg jobbet fra 8 uker(!), og hun nattammet mye, da fikk vi begge mest søvn, og så pumpet jeg to/tre ganger på dagtid. Det er veldig vanlig at barnet vil nattamme når mor er borte, tar henne tilbake, liksom.

Takk for svar :)

Expat; grunnen til at jeg lurte på det, var fordi jeg tenker meg at det er litt slitsomt å skulle jobbe, når man må opp og amme om natta...

Godt å høre at det ikke er en "umulig" situasjon! Går nok greit, når det bare er for en periode.

Har jobbet 50% i turnus fra babyen var 7mnd. Nå er han 9mnd og spiser kun et eller to grøtmåltider pr. dag, brød og middag er ennå i tilvenningsfasen.Ting tar tid..... Jeg pumper og pappa gir flaske når jeg er på jobb. Ammer på natta når han vil ha,hvor mange ganger kommer ann på om det er tenner på gang,forkjølelse el. da kan det bli riktig mange. Han vokser og trives og jeg overlever. Alt går i en overgangsperiode,han blir så fort stor prøver å kose meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...