Gå til innhold

hvor tidlig kan en gå til legen?

Anbefalte innlegg

er 4+5, så det gjelder vel ikke helt enda, men er så spent på dette her, så er jeg i utlandet og må velge mellom å gå til legen her før jeg er 6 uker, og så må jeg vente til 3. januar i norge. hadde positive tester forrige mnd også, før jeg fikk forsinket mens, derfor er dette litt ekstra spennende. er det vits å gå til legen før man er 6 uker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7419187-hvor-tidlig-kan-en-g%C3%A5-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i utlandet er du? Jeg studerer i USA og her fikk jeg komme til lege to dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Var da 4+4. Som andre har sagt er det ikke mye de kan gjoere (for tidlig for ultralyd) men siden jeg har mistet en gang foer ville legen ha meg inn for aa maale HCG og progesteron. Vi tok likegodt GU samtidig, og hun hadde ogsaa en lang samtale med oss om hva man boer/ikke boer gjoere tidlig i en graviditet. Hun snakket om vitaminer, kosthold, trening og svarte paa en masse spoersmaal vi hadde. Spurte oss ogsaa mye om vaare medisinske familiehistorier--om det er noen sykdommer man boer vaere obs paa o.l. Og ga oss en midlertidig termindato, selvfoelgelig. Saa i vaart tilfelle var det ikke meningsloest aa gaa tidlig i det hele tatt--synes selv vi fikk mye ut av den timen. Men hvis du skal til Norge snart likevel blir jo ikke dette personen du kommer til aa gaa til regelmessig, saa da er det kanskje like greit aa vente. Kommer vel ogsaa ann paa hvilket land du er i og hva som er vanlig der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...