Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Ser nesten ut som bittesmå kviser. Er dette vanlig? Og når går det bort?
firemerkersmør Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Ja, veldig vanlig. Er ikke det melkeutslett da?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Noen barn får slikt ja. Kan ha dem helt opp til 1-års alderen. Anbefaler å bade henne i medisinsk grønnsåpe (kjøpes på apoteket). Den såpen fjerner det meste. Tror at kremer på så ung hud bare vil gjøre vondt verre.
så var vi 4 Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Høres ut som "visitt"kviser. hormonene dine fra kroppen hennes holder på å gå ut eller noe sånt. forsvinner etter en stund og er ikke farlig. Men ikke plukk på de.
Theosmamma Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Kalles hormonutslett, og forekommer hos omtrent 50% av alle babyer. Det kan komme veldig mange etterhvert, og det kan også spre seg til overkroppen. Theo hadde dette i ca 1mnd, og andre har sagt nå at de synes han så helt forferdelig ut med det. Synes han var like nydelig jeg, og trøst deg med at det ikke er vondt for han, og det klør heller ikke.
Theosmamma Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Til anonym over her, jeg ble anbefalt å ikke smøre noe på det i det hele tatt, fordi det var et hormonelt utslett, og såpe ville i værste fall tørke ut huden så den ble sår. Kunne derimot smøre med litt fet salve om huden ble tørr noen steder. Men de gir jo så mange forskjellige råd på disse helsestasjonene...
høst og vårlykke Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Helt vanlig ja. Jeg gjorde ingenting med det på min sønn. De kunne komme en dag, og være borte den andre..
mamman til matilde Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Det er helt vanlig at de kommer rundt 6 ukers alder, de skal ikke røres fikk jeg beskjed om på hs, ikke pell, ikke smør på noe, det er naturens gang, hormonene dine skal ut av kroppen hennes:-) Mange kaller det melkeutslett, men det er hormoner Ikke tukle med naturen vet du:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå