Gå til innhold

blander dere vann eller melk i grøten? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste et innlegg her om at man ikke burde gi mer enn 7dl mme i døgnet. Er litt redd for at dattera mi spiser mer enn det, går det an da å blande vann i grøten?

Skrevet

Gir havregrøt som skal blandes med vann. Kjøp en grøt som skal blandes med vann hvis du ikke vil gi mer mme.

Skrevet

hvis du kjøper ferdige grøtblandinger på butikken (f.eks Nestle eller Småfolk sine) fins det forskjellige typer - noen skal blandes med vann og noen skal blandes med mm/mme. Da velger du den som passer for deg :)

Skrevet

Jeg tror at de grøtpakningene som blandes med vann også inneholder melkepulver, sånn at dette skal regnes inn i den totale mengden med mme... Det hjelper altså ikke å gå over til grøt som blandes med vann hvis du skal redusere mengden mme! Det du bør gjøre da er å redusere på mengden mme som drikkes, og gi vann å drikke i stedet for. Vi gir vann eller litt eplejus blandet med vann til alle grøtmåltider og ikke mme å drikke da.

Skrevet

tusen takk! Skulle bare ønske at HS fortalte meg om at det bør være begrenset med mme, heldigvis fant jeg det ut selv. Er litt oppgitt over helsesøstre av og til:-(

Skrevet

Men er det ikke saann at de skal ha mininum 500 ml med melk i døgnet? Eller er det væske det er snakk om? Hvis jeg kutter ut mme til maaltidene saa vil barnet mitt faa i seg kun 350 ml med mme i flaske og 100 ml med mme i grøten i løpet av en dag, er det nok?

Ser saann ut:

Frokost: Maisgrøt av 100 ml mme + 70 ml mme

Lunsj: 150 ml mme

Middag; Middaglass + 50 ml mme

Kvelds: 200 ml mme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...