Madamina Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Har holdt på med grøt i litt over en måned nå. Han er 6mnd. Men fortsatt spiser han bare en halv porsjon (dvs 2 1/2 tørr grøt blandet med til sammen 100ml væske). Men får han lov, spiser han gjerne en hel banan (men det får han ikke på en gang). Ammer til hvert måltid. Har 3 måltid med fast føde i tillegg og 3 målitd bare pupp. Dvs nattammer 1-2 ganger.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Lukas var bare 4 mnd og 1 uke når han spiste en full porsjon med maisgrøt. Ville egentlig ha masse mer, men tenkte jeg måtte være litt forsiktig Nå er han nesten 5 mnd og spiser litt grøt på formiddagen også. Storspist kar
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg gir ikke pupp til fast føde - måltider. Han spiser vel ca samme mengde grøt som din gutt. jeg gir vann isteden. også gir jeg middag og da spiser han omtrent samme mengde. kanskje han spiser mer om du ikke gir pupp? ammer du først vanligvis? bare prøv deg fram! grøt er jo litt "tungt". Jeg tenker på når jeg spiser grøt f.eks så metter det på en litt merkelig måte. Man kan lett bli litt uggen av det. kanskje babyer har det på samme måte? jeg tror iallefall man ikke kan gjøre så mye annet enn å la de styre det selv.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Mulig at jeg er litt treig i oppfattelsen, men dersom han spiser grøt av 100ml væske, spiser han jo en full porsjon..?? Gutten min spiser varierende grøtporsjoner. Noen ganger av 50ml væske, noen ganger av 150ml væske...Han er 7mnd. Spiste samme mengde da han var 6mnd. Får 4måltider fast føde. Begynte med litt grøt da han var 4.5mnd.
Madamina Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2006 Hei Elin Full porsjon på Holle sine grøter er 200ml væske (mme/mm+vann) og 5 spiseskjeer grøt. Jeg beregner en spiseskje grøt pr 40ml. Prøvde Småtroll sin grøt, der er det 25ml pr spisekje og dermed 1.25 ml på en full porsjon(men den hadde ekkel limete konsisitens og gikk ikke ned).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå