Gå til innhold

Når og til hvem sier dere at dere er gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg er gravid på fredag. Har sagt til min søster og mor at vi planlegger. Har sagt det til min mor og søster nå. Men hva med nære veninner og svigers og besteforeldre? Jeg og min mann er litt uenige. Jeg synes ikke det er noe å holde tyst om, hvertfall ikke til de nærmeste. Bør vi vente med å si noe videre til etter jeg har vært hos legen? Har tatt 4 tester som alle viser positivt. :) Så jeg ER gravid! Hehe..

Fortsetter under...

Gratulerer!! Jeg testet også positivt på fredag, 3 tester, he he!! :0)

Jeg har sagt det til den nærmeste familien, og to nære venninner. Klarer ikke holde det skjult!

Men kommer til å vente noen uker med å fortelle det til resten liksom..

hvor langt på vei er du da?

hei og gratulerer:)

vi venta til vi fikk det bekrefta fra legen før vi fortalte det til familien...sa det kun til min søster,da eg testa hjemme...hehe:)

så fortalte eg det til sjefen min,pga at vi har mange tunge løft på jobb...så ble eg sykemeldt og det var i uke 5,og da søkte sjefen min etter vikar for meg,og da forsto mange det...men no er eg vel 7 uker på vei og no vet alle det...skulle egentlig vente til jul,men klarte ikke det...hehe:)))))

lykke til videre:)

jeg er 4 uker på vei :o) Ganske likt det ja!

synes det er litt tullete å vente med å si det til familien hvertfall, om det skulel gå galt er det fint å ha støtte og forståelse. Men ville ikke sagt det til sjefen og kollegaer og sånt! ;o)

Ikke til jobben hvertfall! Uff. Du skjønner, jeg har bare jobbe i vikariat på sykehus det siste året, da det har vært umulig å få seg fast jobb. En av kriteriene for å bli gravid, var for meg å få en fast jobb. Er sykepleier, så jobb er ikke vanskelig å få, men... fast jobb derimot. Søkte på en jobb her for 6 uker siden... og takket ja til tilbudet for 1 mnd siden. Skal begynne i ny jobb må mandag! Snakk om god timing! Har lest litt i arbeidsmiljøloven der det står at de som er gravid har automatisk et vern mot oppsigelse uansett om det er i prøve perioden eller ikke.

Men jeg venter å fortelle det til det blir synlig... bare for å ikke la det være så innlysende med graviditet og ønske om fast jobb!

Annonse

Da jeg ble gravid i slutten av oktober ble jeg kjempeglad.

Jeg hadde veldig lyst å fotelle det til hele verden, men bestemte oss for å gi våre foreldre verdens beste julegave.

Jeg er veldig glad for at vi ikke fortalte det, for jeg mistet bare dager etterpå.

Tror det hadde vært vanskelig å måtte ringe rundt til alle som visste det og fortelle at vi hadde mistet.

Det var vanskelig nok å fortelle det til min mor, som ikke visste noe i utgangspunktet.

Men, nå er jeg gravid igjen, og gleder meg til jul. Vi kommer nok til å fortelle alle i familien da =) Jeg er da 8 uker på vei.

Medstudenter o.l. får vente til uke e 12!

Fortalte det til foreldre og søsken i uke 5. De vet at jeg hadde en SA tidligere, og da var det fint at de visste det.

Kommer ikke til å fortelle det til andre før etter uke 12. Men regner med at vi må fortelle det til venneparet vi skal feire nyttår med, de kommer til å reagere på at jeg ikke skal ha vin til maten.

Jeg har sagt det til mine nærmeste og sambo sine nærmeste (mor, far, søsken, besteforeldre), til to gode venninner og til sjefen.... Resten får høre når jeg er i uke 13....

Måtte si det på jobb, da jeg er mye uvel....

Hei dere, jeg har ikke sagt det til noen (mannen min vet det selfølgelig, men ingen andre). Noen venniner vet at vi prøver, men har ikke sagt noe ennå. Jeg er i uke 5, så synes det er litt tidlig. Min mor vet heller intet, jeg har ikke fortalt henne at vi prøver (tenkte at det var berde å si det til henne når jeg ble gravid, sånn at dun ikke skulle bli så skuffet om vi prøvde og prøvde og ikke ble gravid). Tror nok jeg sier det til henne snart, resten får nok vente (jeg har hatt en SA tidligere, så er redd det kan skje på nytt)

Vi sier ikke noe til noen før vi er 12 uker på veg.

Da får familiene vite først og alle andre i tur og orden etter det!

Skulle det gå galt er det greit å ikke måtte fortelle det til så alt for mange!

Anbefaler å vente med å fortelle for mange!

Lykke til!

har sagt det til dere jeg...og min kjære selfølgelig,han var med når vi testet.. :o)

vil si det til alle,men vi tenkte å vente til etter uke 12 en gang siden vi har hatt mangen sa..

men kan bli problemisk og vente så lenge,for flytter om 2 uker og jeg må være veldig forsiktig såkan ikke bære tungt.

(så viss noen har noen bra tips til hva jeg kan si til de andre for å sleppe så takker jeg for det...er liksom densom tar i ett godt tak her og der til vanlig,hehe)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...