Gå til innhold

-carina-


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Hei hei og godt Nyttår!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært her gitt. Er fortsatt i Trondheim, men reiser nedover imorgen formiddag. Reisen oppover gikk veldig greit, så håper det går bra hjem også!

 

Vi driver å styrer med å finne oss hus! Det er ikke bare bare. Dyrt er det også. Vi har vært på visning på et rekkehus, og kommer til å legge inn bud på det. PLuss at vi kom over en tomannsbolig som er ferdig i august 07. Litt dyrt , men men. Den siste ligger 300 meter fra mine foreldre, og der jeg vokste opp. Tiden vil vise hvor vi havner. Håper det ordner seg fort da. 1. mars må vi jo være på plass her!

 

Ellers har vi hatt det bra i jula. Simen hadde feber en dag, men det gikk fort over. Nå har Sanna fått ørebetennelse, men den er veldig mild da. Var på legevakta igår. Hun skal bli med farmor og farfaren sin på juletrefest i kvled. Det blir nok koselig. Oggg i natt kom det snø her. SÅ vi fikk litt julestemning... Igjen:)

 

Nå roper Simen på meg:)

 

Vi snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen tilbake til Østlandet! Håper hjemreisen gikk greit!

 

Jeg er så glad for at det ikke er meg som skulle reise så langt. Karsten er jo ikke særlig glad i bilkjøring... Til sommeren skal Sten ha pappaperm og ferie, tilsammen 12 uker. Jeg skal ha ferie seks av de ukene. Vi snakket da om å ta en liten bilferie, men sånn som Karsten er i bilen nå er det i hvert fall helt uaktuelt! Har litt venner på Vestlandet (Åndalsnes, Stavanger og Ulvik) som jeg hadde hatt lyst til å hilse på. Og så har jo Norge fantastisk natur, har vært endel og reist i Norge og like fasinert hver gang. Håper han godtar bilkjøring litt mer etter hvert. De sier vel at det som regel også hjelper når de får sitte i bilsete to, da kommer de litt høyere opp og får sett mer + at de blir større og kanskje sitter litt mer komfortabelt.

 

Ikke lett det med å finne seg hus, nei. Man blir jo lei av å flytte også, så det beste er vel å finne et hus som dere kan bo i "for resten av livet". Da vi skulle ha Karsten "måtte" vi også flytte, bodde på 50 m2. Men vi får ikke bestemt oss for hvor vi har lyst til å bosette oss, så vi kjøpte oss midlertidig her på Vestli. Har sagt at før Karsten begynner på skolen så må vi ha bestemt oss. Har ikke noe galt å si om våre nye landsmenn, men jeg har ikke lyst til at Karsten skal gå på en skole med over 50% innvandrere. Så tanken er jo å flytte... (Nå sier de jo at andelen faktisk er på vei ned igjen, så vi får nå vurdere det om noen år). Har ikke råd til å bo i Oslo der vi vil bo, så det blir jo enten å flytte ut til Stor-Oslo eller ett helt annet sted. Jeg vil ikke bli med mannen min til hans hjemsted (Alt for lite, ikke noe jobb for meg der. Vel kan jobbe på gamlehjemmet, men det VIL JEG IKKE!) Så da får vi se om jeg kan lokke ham til å flytte med meg tilbake til Fredrikstad... (Problemet der er jobb for hans del, han vil ikke pendle og det skjønner jeg jo) Og så har vi jo begge mest venner her i Oslo, har bodd her "lenge" nå...

 

Får håpe dere er heldige med et av de husene dere har sett på, da. Det er jo ellers kjedelig å måtte kjøpe et hus usett. Eller eventuelt måtte reise opp enda en gang... Det blir jo sikkert travelt nok allerede, det er jo litt som skal pakkes og ordnes med!

 

Nå skal jeg gjøre meg litt klar. Fikk så lyst til å ta en liten kafè-tur i dag, så jeg fikk med meg noen jenter fra barselgruppa. Heldigvis ser det ut til at det slutter å regne... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Hjemreisen gikk greit. Tok litt lengre tid pga dårlig føre over fjellet og mer trafikk, men hjem kom vi! Nå driver jeg og pakker ned ting vi ikke kommer til å bruke de to neste mnd. Blir tomt, men det er vist lurt å ha det litt minimalistisk med tanke på visning.

 

Fikk en liten nedtur da vi kom hjem igjen da; på veggen til naboleiligheten han g det et "til salgs" skilt:( Da blir det konkurranse om å få solgt gitt! jaja, det ordner seg sikkert!

 

Har lagt inn bud på et rekkehus idag. 2,2 mill:( Hjelp det er mye penger for oss det... Ikke har jeg jobb i Trondheim heller da!

 

Nei nå må jeg pakke ned litt mer mens Simen sover og Sanna leker:)

 

Vi snakkes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ha det litt minimalistisk, ja. Det gir ett mye luftigere inntrykk når du skal ha visninger. Kjøperne blir "lurt" til å tro at plassen er større enn den er. Huff, det er dyre priser, ja. Og så har man jo lyst til å ha penger til å leve litt også, ikke bare bo... Derfor vi bor her vi bor nå, prisene var ikke sååå fryktelige! Men vi drømmer jo om hus neste gang da, men det er jo mulig det forblir en drøm... :o/

 

Hvordan er det for deg å få jobb i Trondheim, da? Er førskolelærer du er, ikke sant? I Oslo er det jo kjempemangel på førskolelærere i alle fall...

 

Fint at du er hjemme i permisjon akkurat nå, i alle fall. Da har du litt tid til å komme i orden på og søke deg ny jobb!

 

Nå får jeg vel logge av. Vi har 1 års bryllupsdag i morgen. Men da får vi en haug venner på besøk til middag. Så vi skal hygge oss med litt god mat og videofilm nå... I morgen skal vi ut og handle bryllupsdagsgaven min... (Mannen min sa det i dag, så jeg kunne bruke kvelden til å søke litt på nettet.) Jeg skulle få digitalt speilreflekskamera!! Vi har nå snakket om å kjøpe det, men hadde tenkt å vente litt... Men jeg er jo så glad i å ta bilder av Karsten!! ;o)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bryllupsdag! Flinke dere er som markerersånn da! Vi har vært gift i to år vi. I år var Simen dager på bryllupsdagen, så da ble det lite feiring!

 

Jeg er førskolelærer ja, og de bygger barnehager for harde livet der nå, så håp er det vel! Håper jeg:) Men stresser ikke med detnå. Nå er det huskjøp og barnehageplass til Sanna som gjelder! Så får jobb komme når alt er på plass igjen:)

 

Idag har vi vært i Sverige og kjøpt nytt sete til Simen. Besafe izi combi. Og så skifta vi ut bagvogna igår! Tida går fort da!!!

Har Quinny vogn så den er jo liten, men Simen er over 9 kg og 70 lang!

 

Nei nå skal jeg sette meg ned litt. Igår sovna verken Sanna eller Simen før 2330!

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjonen! Vi er egentlig utrolig dårlige på å markere forskjellige dager. Gir ikke hverandre verken bursdag- eller julegaver. Kjøper som regel heller noe som vi trenger eller har lyst på. Så det var jo koselig å gjøre litt mer ut av det for en gangs skyld! :o)

 

Vet du hva jeg ga mannen min i bryllupsdagsgave, da?! Litt uvanlig, men han fikk en hjemme-alene-helg, han. Er slitsomt å være nybakt småbarnsfar. Både han og jeg liker å kunne være hjemme alene i blant, men har blitt lite av det etter at Karsten kom. Så jeg skal ta med meg Karsten til mamma en helg, så skal Sten få lov til å gå og tusle og pusle her akkurat som han vil... :o)

 

Har skjedd så utrolig mye dette året her. Giftet oss jo 6. januar, reiste seks uker i Asia. Kjøpte og solgte leilighet. Arrangerte bryllupsfest her hjemme. Og sist, men ikke minst så fikk vi gutten vår... Tror neppe neste år som ektepar blir like innholdsrikt!

 

Tenkte forresten å legge ut litt informasjon om bryllupet vårt på hjemmesiden vår. Hadde et litt uvanlig bryllup, nemlig. Giftet oss på buddhistisk vis i Nord-Thailand....

 

Vi tenker også på Besafe Izi Combi. Hvor mye måtte dere betale? Og hvor handlet dere setet deres? Vi bruker å reise til Uddevalla for å ha bilen på verkstedet, nå er det på tide med kontroll igjen... Og da tenkte vi å kikke på bilsete også.

 

Stor gutt han Simen i forhold til lille min. Karsten er vel ca 6-6,1 og 63-64... Men vi er nokså høye Sten og jeg, så han blir nok større etter hvert, tenker jeg!

 

Usj, så trøtt jeg er, vil bare legge meg, jeg. Men litt tidlig enda, så jeg får slange meg på sofaen og prøve å holde ut en liten stund til! Hadde 8 venner på middag i går kveld, så det ble litt sent. Og Karsten var jo tidlig oppe som vanlig...

 

Klem fra Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så artig bryllupsgave da! Hørtes ut som et hektisk år dere har hatt ja! Her går det også unna. La jo inn bud på rekkehus på fredag, det ligger inne til klokka 1830 i morgen. Spennende...

 

I morgen kommer fotograf hit, for å ta bilder til prospektet, så vi har rydda unna masse ting i helga, og vaska og styra. I dag måtte jeg gå til byen i et forferdelig ruskevær for å kjøpe blomser (Ifølge megleren var det lurt) for å friske opp litt. Ble veldig sterilt egentlig. Tatt bort alt av private bilder, og føler at vi bor i en Ikea katalog! Jaja, det er vel verdt det da.

 

Bilsetet kjøpte vi på Happyland på Svinesund. det kostet 2400 svenske. Tror det var kampanje på det eller no.. Fint var det iallefall, og ikke minst bra!

 

Nei nå må jeg ta den siste finishen her før Steinar kommer fra jobb, og Sanna fra barnehagen, og Simen våkner!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka går og nå får dere snart svar på budet deres... Spente?! Håper dere er heldige og at det går gjennom!!

 

Jeg må si at jeg er glad for at det ikke er meg som skal flytte akkurat nå. Vi holder jo fortsatt på med leiligheten etter at vi flyttet i mai. Problemet var at i mai var jeg høygravid og orket ikke å gjøre så mye. Og Karsten kom jo 11 dager før tiden. Hadde han heller kommet en uke over tiden så hadde vi nok rukket å fått gjort ferdig masse mer... Er liksom alltid en skrue her eller krok der som skal på plass...

 

Var jo slettes ikke dyrt for bilsete. Vi får satse på at vi kommer over noe tilbud en dag. Er jo i Fredrikstad en gang i blant, mamma bor jo der. Det er jo ikke lange turen til Svinesund da. Eller så får vi ta det når vi skal over for å fikse bilen...

 

I går var jeg på baby-kino og så på "Mirakel". Hadde trodd filmen skulle ha vært litt morsommere, men den var nå grei. Litt artig var det jo at hovedpersonen het Karsten! :o) I dag skal jeg ha besøk av barselgruppa fra helsestasjonen på formiddagen og i kveld skal jeg ha besøk av en 8-9 venninner. Så i går kveld var det baking og husarbeid. Nå skinner leiligheten... :o)

 

Usj, Karsten sover så lite på dagtid, bare ca 30 minutter x 3. Men de siste dagene har han i blant hatt litt lenger soveøkter, jeg håper kanskje dagsovingen hans kan forandre seg. Han er jo så sliten av alt for lite søvn. Nå sovnet han klokka 10 og sover fortsatt... :o)

Jeg har vært litt frustrert i det siste, for det er liksom ikke så mye jeg får gjort med den sovingen hans. Jeg kan jo bysse og trille, men han vil liksom ikke sove noe mer allikevel. Sten har foreslått å gi ham rødvin, det er jo søvndyssende, men... (Det var spøk, altså!) :o)

Håper han er på vei til å forandre rutinene av seg selv nå!! *krysse fingre*

 

Nei, jeg får vel gå pusle litt i stua før gjestene mine kommer...

 

Jeg skal ha fingrene krysset for dere i dag, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Budet gikk rett vest. Det var noen som bøy 100tusen over og vi var ikke villige til å gå høyere for den leiligheten så...

-MEN idag har vi kjøpt (skrevet under kontrakt) helt ny tomannsbolig. (halvparten da:)Var dyrere, men da får vi alt nytt!

Eneste ulempen er at den ikke er ferdig før i august:(

Ringte Tr.heim kommune idag også for å høre om barnehageplasser. Var ingen ledige nå, men jeg har heldigvis permisjon da, så kan ha Sanna hjemme. Nå gjelder det bare å finne et sted vi kan leie inntil videre:)

 

Jeg skal også gå på babykino når jeg kommer til Trondheim! Gleder meg til å få tilgang på sånt igjen. Askim er ikke akkurat verdens navle nei.

 

Ikke lett det der med søvn. Sien sover bra på dagtid, men tuller litt om kveldene. Må ofte bysses i søvn eller sovne ved puppen. Ikke helt ideelt men men... Det blir vel bedre får man tro! Litt bortskjemt for Sanna sov hele natta fra hu var ei uke gammel:)

 

Nei da var det tid for å lage middag igjen gitt. Før resten kommer hjem!

 

Ha en fin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! :o)

Det var jo gøy å høre at dere har fått kjøpt dere. Og så deilig med helt nytt, da! Slippe å gjøre noe som helst når dere flytter inn, bare møblere og henge opp gardiner!! Kjedelig å måtte flytte to ganger, men du behøver vel da bare å pakke ut det nødvendigste. Neste gang vi flytter så blir det kanskje nytt på oss også. Har vært endel å gjøre i denne leiligheten her, og Sten er ikke særlig glad i å drive med oppussing...

 

Sikkert godt å få komme seg nordover igjen. Både større by med flere muligheter og så deilig å ha venner og familie rundt seg igjen. Er dere begge to fra Trondheim?

 

Ei venninne av meg fikk en datter i går. Jeg er sååå nysgjerrig på hvordan hun ser ut og hvordan fødselen gikk. Jeg har så lyst til å ringe, men blir vel ikke så populær da. Har avtalt med henne at hun gir meg beskjed når hun er klar for besøk. Håper det er snart!! :o)

 

Vært litt hektisk de siste dagene her. I går hadde jeg treff for jentene fra barselgruppa på helsestasjonen hjemme hos meg. På kvelden i går fikk jeg besøk av 10 venninner til hobby- og skravlekveld. I dag hadde jeg treff for juli-DIB'erne hjemme hos meg. Det er jo kjempekoselig med alle disse besøkene, men litt slitsomt også... Nå er det i alle fall ryddet opp igjen, og jeg skal snart slenge meg nedpå med en god bok... (Og spise opp litt av godis-restene!!) :o)

 

Fikk bryllupsdagspresangen min i posten i dag. Fikk jo digitalt speilreflekskamera... I morgen har jeg ingen andre planer enn å ta bilder av Karsten hele dagen! Håper han er blid og fornøyd og klar for å smile masse!! :oD

 

Prates! (Eller prekæs som det heter i Fredrikstad!!) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk takk:) Høres veldig trivelig ut med treff ja:) Blir nok ikke til at jeg rekker å komme til Oslo før vi flytter, men har mannet meg opp til å delta på Trondheimstreff. (Tror jeg)

 

Vi er begge fra Trondheim ja, så vi har alle besteforeldrene der. Blir deilig å ha tilgang til litt barnevakt igjen:) Det blir alltid så intenst når vi er på besøk der, for "alle" skal ha en bit av barna, og vi "må" besøke alle! Det blir deilig og kunne ta det når det passer oss!

 

Jeg driver å pakker jeg da, spenende. Utrolig hvor mye rart man tar vare på. Blir nok kastet litt underveis også tenker jer!

 

Du får kose deg med kamera ditt! Heldiggris altså!

 

Vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen man er med på DIB-treff er det jo litt rart, for man kjenner jo ikke hverandre i det hele tatt. Men nå har jeg vært med på en del sånne treff og alle jeg har møtt der har vært veldig trivelige i hvert fall. Tror det er bare trivelige og omgjengelige mennesker som blir med på sånne treff, så det er sikkert veldig trivelig å bli med på treff i Trondheim også! :o)

 

Så kjekt å komme i nærheten av besteforeldre så man kan ha mulighet for litt barnevakt. Jeg har foreløpig ikke savnet barnevakter, jeg, men ser for meg at det kan bli behov for det i blant når jeg skal begynne å jobbe igjen. Ingen av våre mødre bor her i byen (fedrene våre har vi begge mistet for lenge siden). Men mamma er pensjonist og veldig flink til å komme inn til Oslo. Så om jeg skulle ha behov for barnevakt vet jeg at hun gjerne kommer innover. Jeg har og to brødre som bor her i byen som eventuelt kan stille opp. Eller så får vi satse på at vi etterhvert får venner med barn, så kan vi bytte på å være barnevakt for hverandres barn...

 

Det er kjekt å flytte på den måten at man får ryddet godt opp! Syntes jeg var veldig flink til å kaste da vi flyttet i våres. Fikk jo dobbelt så stor leilighet, men bod-plassen ble nok i hvert fall redusert til 1/3 av det vi hadde før. Så vi får ta en oppryddings-runde der nå igjen... :o/

 

Skulle egentlig på trilletur i dag, men så var det sykdom "her og der". Egentlig litt greit, for vi skulle møtes litt østover i Oslo for hvor jeg bor. Det er endel kollektiv-tilbud i Oslo, men å reise sånn øst/vest er vanskelig. Enklere å komme seg til sentrum, som regel...

 

Nå gleder jeg meg til helgen! Selv om ikke jeg jobber synes jeg det er godt med helg, for da er jo Sten hjemme så jeg får litt "avlastning" med Karsten. Han sover jo så lite på dagtid, så det blir lite tid til å gjøre ting for meg selv... Og så er det så mye jeg har lyst til å få gjort!! Jeg er blant annet en mini-scrapper. Meningen var å komme ajour med fotoalbumet mitt før Karsten kom, men det klarte jeg jo ikke. Nå holder jeg på med jula 2004... Vi har reist endel tidligere, så jeg har MASSE bilder... Kanskje jeg kan klare å få gjort unna noen sider i albumet i løpet av helgen?! (Lov å være optimist, er det ikke?!) :o)

 

Ha en trivelig fredag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi... Jeg har ikke tenkt på at jeg ikke har hørt navnet ditt før... Så da jeg ble spurt om å legge til Nina til MSN ble jeg litt usikker! ;o)

Men så så jeg på bildet ditt på MSN og der kjente jeg igjen Sanna og Simen så da skjønte jeg jo at det var deg! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nina her ;) Ja jeg tenkte jeg skulle skrive at jeg hadde lagt deg til, men så ble det borte for meg igjen!

 

Ja det er deilig med helg! Steinar skal på "årsmøte" gjennom jobben ute i Ås, så han kommer ikke hjem før i morgen. Idag har Sanna og jeg kjørt litt på akebrett på nysnøen, mens Simen satt i vogna å så på. Deilig med frisk luft ,men vi ble bra kalde. Nå sitter Sanna å ser film og drikker kakao:)

 

På søndag er det jueltrefest i barnehagen, og jeg er foreldrerepresentant, så da blir det litt styr med den både i morgen og søndag. Men det er jo koselig og da. Simen skal ha på seg juledressen. Var sååå tøff i den:)

 

Tenkte også å ta oss en tur til Ski storsenter. Er så deilig med litt store butikker når man bor i lille Askim. Begge barna har vokst så mye at vi må ha litt av hvert, pluss at vi må bytte enda litt som vi fikk i julegave til Simen. Han fikk meste i tr 74, men det er litt knapt så vi bytter til 80 vi:)

 

 

Nå skal jeg prøve å gi Simen grøt både til lunsj og kvelds, og se om han sovner litt bedre ikveld. Har blitt litt avhenig av å sovne til puppen:( Skummel tendens. Må vel bli litt tøffere etterhvert. Jeg tar ham opp ved minste pip og da. Så jeg kan vel takke meg selv. Vi får vente til han er litt eldre da:)

 

Nei du får kose deg med bildene i helga da!!

GOD HELG!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelutt!

 

Phu, den helgen var det... Karsten har virkelig holdt show to netter på rad nå. I går natt våknet han i fire tiden og ligget og "pratet" og "hylt" frem til han begynte å gråte sånn i halv seks tiden. I natt begynte det i halv-fire tiden. Da ingen av oss hadde sovet frem til syv stod Sten opp sammen med ham. Halv ni kom han inn igjen med en som var trøtt, men neida, han skal jo selvfølgelig ikke sove. Min tur til å stå opp. Nå prøvde jeg igjen å legge ham, men gjett hvem som er lys våken... Det er i hvert fall verken Sten eller meg!! Aaargh!

 

Sist natt var det ikke så galt, for da byttet vi på å sove litt. Men i går skulle vi en liten handletur. Var jo sååå mye folk ute, at etter en kort time i butikken fikk jeg migrene. Så jeg la meg halv fem i går ettermiddag, jeg... Våknet halv tolv i natt og egentlig vært våken siden... Litt bomull i hodet nå, kan du si! Håper du hadde en artigere handletur enn det jeg hadde, da!! Sikkert mye folk på storsenteret også?! Vi var på Alna senteret, det krydde av folk der! Trodde folk hadde lite penger i januar, jeg?!

 

Ser ut til at Karsten også har blitt litt avhengig av å sovne til puppen, i hvert fall på dagtid. Vanskelig dette, jeg vil jo ikke at han skal skrike heller, men dumt å gi ham sånne dårlige vaner... Jeg har stort sett to alternativer, enten puppe eller trille i søvn. Lurer på når de skal bli store nok til å lære seg å sovne av seg selv, jeg?!

 

Usj, dette var ukas syteinnlegg. Jeg hører i baby-callen at far strever litt på soverommet nå. Litt dårlig gjort av meg å "lempe" Karsten over på ham. Jeg får vel tilby meg å kle på meg og trille en tur, tenker jeg...

 

Håper dere hadde en trivelig juletrefest i dag!

God søndag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det hørtes slitsomt ut. Vi har bare *bank i bordet* hatt en natt med skriking, og da sa Sanna at vi måtte ringe til legen for det var sikkert noe galt med ungen:) Han er jo våken to-tre ganger for mat om natta, men sovener med en gang igjen da. I går sovnet faktisk uten puppen, men keg måtte ligge vedsiden av senga hans da.... Med en gang jeg reiste meg så kikket han opp! utspekulert liten...fyr:)

 

Var mye folk på Ski også ja! Blir skikkelig sliten av det egentlig så bra det ikke er så ofte! Sanna er ikke så stor fan av shopping, så man må blidgjøre henne med en dropseske og godsnakk innimellom alt også!

 

 

Nå har vi bakt muffins, badet ungene og støket skjortene. Så da er det bare å vente til klokka er der... Jeg klarer jo selvfølgelig ikke å dy meg for å gå inn på Dib:) hehe-. Avhengig ja!!

 

Ha en god søndag du (og dine) også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg var spent da jeg la meg i går kveld. Håpet jo ikke Karsten skulle ha flere sånne netter som han hadde natt til søndag. Så jeg lå jo bare og ventet på at han skulle våkne igjen. 0445 var han lys våken! Så da stod vi opp og var våkne 1 1/2 time. Men så fikk jeg ham til å sove igjen, og da sov vi helt til 9... :o)

Hmmm... Ser ut til at vi må ta en eller annen avvenning for å få ham til å slutte å våkne midt på natten!

 

I dag er jeg en tur i Fredrikstad. Er en liten tur og besøker mamma. Hun fikk en brukt PC av oss, så jeg har vært her og hjulpet henne å sette den opp... Nå ser hun på Krøniken, så da fant jeg ut at jeg kunne DIBbe litt... :o) Ser nesten aldri på TV lenger, jeg. Er så lite tid jeg har fra Karsten legger seg til jeg skal legge meg, og så går det jo ofte litt tid til DIB, da... Blir lite tid til TV. Følger du med på noen ting nå, eller?

 

Spiller mannen din trommer også?! Flink han er da! Sten og jeg er ikke musikalske i det hele tatt. Derfor forventer vi at Karsten blir kjempemusikalsk. To minus blir en pluss, gjør det ikke?! :oD

 

Og Karsten som tøyser med søvnen på dagtid og våkner opp midt på natten og alt... Han er nå i alle fall en drøm å legge, selv om vi er her (har ikke sovet her før) legger jeg ham bare ned, sier natta og går ut. Og så sovner han av seg selv... Må skryte av det som er bra, når han driver og tøyser med alt det andre! :o)

 

Skal surfe litt på nettet etter billige reiser. Mamma og damene skal på tur, jeg lovet å hjelpe henne med å søke etter billige billetter! Og så skal jeg snart legge meg!! GLEDER MEG! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja jeg føler med deg:) Hdde nemlig en sånn natt i natt jeg og!- Men imorges var bleia full av hard bæsj, så det var nok de som plaga Simen i natt da. Var så fornøyd da han våkna:)

 

Steinar er i Trondheim nå med et flyttelass. Kjørte i morges og kommer hjem imorgen tidlig, så det er nessten bare opp og snu! Men det må til, vi har så mye at!

 

Simen er født i Fredrikstad han da. Veldig fint der. Var der etter Simen ble født i forbindelse med at jeg måtte drenere en abcess i brystet etter en betennelse:( Da gikk vi rundt å tittet, og det var nyyydelig vær og mange fine hus gitt. I gamlebyen det vel.

 

Mannen min spiller trommer, jeg spiller gitar:) Møttes på musikklinja på videregånde vi. Så vi er vel det man kan kalle musikalske. Sanna har nok arvet det for hun er en entertainer uten like, og Simen hopper på fanget når vi setter på musikk:)

 

Her skal det innføres flere måltider, event mme litt oftere (nå får han en flaske om kvelden for å opprettholde teknikken) Virker ikke som morsmelka metter så veldig lenger. Ska fortsette amminga ja, for er jo så greit når man er ute på tur, og om natta da :)

 

 

Nå skal jeg se den der dokumentaren om han mannen som ønsket seg barn og fikk trillinger på TV2. Jeg er tv slave, og ser en del på tv ja:) Greys, Farmen (ikke så interessant men), krimen på NRK på torsdager og noe annet småtteri:) Huff. Og så sitter jeg jo her litt da.

 

Du får ha en god natt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, som jeg misunner deg at dere er musikalske... Jeg ELSKER å synge... Det er jo noe som heter syng med den stemmen du har. Men jeg tror ikke de hadde hørt stemmen min da de laget det "ordtaket". Så gøy å kunne spille gitar, det skulle jeg ønske at jeg kunne.

 

Jeg har jo egentlig begynt å introdusere fast føde, men så mye som vi er ute og farter blir det liksom så som så. Er så praktisk med den puppen. Jeg får vel begynne mer til helgen, tenker jeg! Han virker nå fornøyd med puppen, så det er ikke sååå hastverk enda...

 

I dag dro vi avgårde tidlig på DIB-treff til Mariann (Kosemoms). Var veldig koselig. Men jammen tar det lang til å reise rundt i Oslo. Dro fra henne før halv tre. Skulle til en venninne på middag klokka fire, men kom ikke frem før halv fem... Karsten har i alle fall fått prøvd å reise med kollektivtrafikk de siste dagene. :o) Nå som jeg setter ham litt skrått opp i vogna også trives han mye bedre. Så nå kan han sitte lange stunder i vogna og bare titte rundt seg når vi er på tur! :o) Fornøyd baby -> fornøyd mor! :oD

 

I morgen skal jeg også på barseltreff. Var innom jobben her før jul, da var det flere av disse som er i permisjon som var der. Ble enige om å prøve å få til noen barseltreff før vi skal begynne å jobbe igjen. Vi er litt over 100 stykker som jobber der, det er visstnok 20% som er ute i barselpermisjon nå... Tror vi blir 6 stykker i morgen. Jeg trives egentlig på jobben, men når det er så stort tar det litt tid å bli kjent med folk. Og den måten vi jobber på sitter vi mye på rommet inne hos pasienten, så man blir ofte bare kjent med den andre sykepleieren som er på samme rom. Tar derfor lang tid å bli kjent med alle 100. Så jeg synes det skal bli artig å treffes litt utenom jobb. Da blir det sikkert mye enklere å komme tilbake til jobb etter permisjonen også tenker jeg. :o)

 

Nå skal jeg titte innom noen flere innlegg og så skal jeg jobbe litt til med hjemmesiden min. Holder på å prøve å få lagt ut litt bilder og fortelling om bryllupsdagen min... Ble egentlig ferdig i går kveld, men så vises bare bildene om man bruker Mozilla og ikke Internet Explorer... Så jeg får klø meg litt i hodet og prøve å finne ut hva som er feil! :o/

 

Ha en fortsatt fortreffelig onsdag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var det gøy på barseltreffet med jobben eller?

 

Igår var jeg også på et slags barseltreff. Vi var bare tre vi da, men på en arbeidsplass med ca 20 pers,så blir det litt prosentvis allikevel. Den minste er født 30 des. så han var bitteliten! Kan ikke huske at Simen var så liten jeg nei. Koselig å diskutere litt babygreier med folk. Det er jo stort sett det vi opplever nå om dagen så!

 

Idag var vi i Oslo en tur faktisk. Driver å finner ut hvilket kjøkken vi skal ha i det nye huset vårt. Så mye fint å velge i da, men så forferdelig dyrt!

Ser ut som det blir vaniljefarget, med mørk benkeplate:) Tror vi:)

 

Det har jo tatt seg skikkelig opp her inne på juliklubben, og jeg har fått mange nye på msn lista mi! Artig det. Det er så få av mine venniner som har barn enda. Det var ei som fikk på mandag da:) Men han er jo så liten enda:) Ulrik skal han hete:) Artig navn.

 

 

Nå blir det middagslaging her. Litt seint ute idag, men men. Fint folk spiser vel seint;)

 

Snakkes:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! :o)

Nå var jeg hjemme igjen etter fartingen min... Har vært mer borte enn hjemme denne uka her, jeg!

 

Var veldig koselig på barseltreff med jobben i dag. Og siden det egentlig er tre år siden jeg har jobbet der er det veldig kjekt å være med på disse treffene. Da blir jeg litt mer kjent med folk før jeg skal tilbake for å jobbe igjen. :o)

 

Når jeg kom hjem ringte mannen som skulle levere meg lekegrinda, så da var det bare å sette seg i bilen for å kjøre ned og hente den. Så nå har vi en flott lekegrind her i stua. Om å gjøre å være hjemme en eller annen dag nå, sånn at vi får begynt å bruke den.

 

Da jeg kom hjem igjen var det bare å legge Karsten, så gikk jeg ut igjen. Har vært i byen på kafè med en venninne... Har vært på hjemmebesøk hos venninner noen ganger siden Karsten kom, men dette var første gang på kafè. Litt rart å være ute blant folk igjen! :o)

 

Var litt spent på å gå ut i kveld. Karsten har nemlig begynt å våkne endel kvelder i 21-22 tiden for å få litt påfyll... Og så har vi ikke trent med flaske siden midten av november. Så jeg satt jo og tittet på mobilen i fall Sten skulle ringe og si at det var krise hjemme. Men jammen har det gått bra. Nå har jeg akkurat kommet hjem og gutten har ikke våknet enda! :o)

 

Så spennende å få bestemme kjøkken og sånt, da... Vanlijefarge med mørk benkeplate er nesten som det vi har, det! Jeg synes det er pent, i hvert fall. Skapfrontene var jo her da vi flyttet inn, så det er nå bare benkeplata vi har bestemt, da. :o)

 

Er få av mine venninner som har barn også. Noen av de litt mer "perifere" har, men ikke av de aller nærmeste. Men nå fikk ei av mine gode venninner barn forrige tirsdag... Det gledet jeg meg til, skal bli artig å kunne snakke litt barn med henne! :o)

 

Men nå er jo jeg på barseltreff med helsestasjonen hver tirsdag og hver onsdag har vi treff med DIB. Så jeg får jo absolutt snakke min dose barn, jeg da! Er det noe barseltreff med helsestasjonen din, da?

 

Neste uke skal vi forresten ha DIB-treffet på kafe i byen... Så om du har lyst til å komme på treff er det veldig enkelt. Da kan du bare ta toget inn! ;o)

 

Nei, nå er klokka masse så jeg må se og finne senga!

Nattinatt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til farting på deg da du:)

 

Nå kom fredagen igjen gitt! Steinar skulle egentlig til Elverum i helga på spillejobb og avslutning med bandet før vi flytter (spiller i politiband, husker ikke om jeg har fortalt det:)) men så ble vokalisten syk og dermed ikke noen tur. De skal heller ha en fest her i Askim, men da er han iallefall hjemme imorgen! SÅ da tar vi oss en tur til Sverige. Tøcksfors "bare" da. Det er jo forholdsvis stort kjøpesenter der også nå.

 

Barseltreff er det nok på helsestasjonen, men de skulle møtes på fredager de første fire gangene. Har Sanna hjemme fra barnehagen da, så syns det ble litt dumt å dra med henne på det:) Får heller melde meg inn i et eller annet i Trondheim.

Det hadde jo vært litt morro med treff i Oslo før jeg flytter, men vet ikke om jeg tørr altså! Nå ble jeg fryktelig sjenert:) !!! Hvilken dag er det da?

 

 

På søndag skal jeg og Sanna en tur til Oslo forresten. Girls night out! På restaurant (har du noen å anbefale?) og så skal vi på Disney on Ice! Gleder meg jeg også. Fikk billetter i julegave. På rad 6, så jeg tror det skal bli artig! Vi skal ta toget, så det blir nok en laaang søndag. Kommer hjem halv tolv om "natta" for togene går bare hver andre time, men men, det blir koselig å ta en tur bare vi to. Pappaen og Simen får klare seg selv med flaska. Håper bare ikke jeg får veldig spreng!. Har egentlig ikke vært plaget med det i det siste men..

 

Nei nå må jeg starte med middagen her snart. Sanna er på besøk hos en venninne. Må vel "rope" på henne snart:)

 

Ha en God helg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kanskje kjedelig for Steinar at det ikke ble noe av den turen, men godt for deg, tenker jeg?! Trodde ikke jeg skulle merke så godt forskjell på ukedager og helg, men selv om jeg bare går hjemme så gleder jeg meg fortsatt veldig til helgene. Synes det er så deilig når Sten er hjemme så jeg får litt avlastning. Er sååå koselig å være sammen med Karsten, men trenger en times pause i blant for å hente meg litt inn igjen...

 

I dag er jeg helt skutt og tror nesten jeg snart skal finne senga. Bestilte meg noen nye bøker i bokklubben, så jeg tror jeg skal ta med en av de og lese litt før jeg sover... Var litt voldsomt program den uka her, ja. Orker nok ikke sånt tempo hver eneste uke. Karsten sov jo så dårlig natt til sist søndag og den søvnmangelen har hengt ved meg siden det.

 

I tillegg til mitt travle program så har Sten jobbet mye også. Før jobbet han mye overtid, men har klart å få redusert kraftig. Så nå er det bare en sjelden gang. Men nå jobbet han sent mandag (da var jeg nå ikke hjemme uansett) og tirsdag kom han ikke før etter at Karsten hadde lagt seg. Gledet meg jo sånn til onsdag kveld og litt avlastning, men da var det krise på jobben til Sten, så han kom ikke hjem før torsdag klokka 15... (Jepp, over ett døgn på jobb!!) Så du kan vel si at vi begge to er glade for at det er helg i dag!! :o)

 

Å, så koselig med jente-dag, da! Det er vel flott for Sanna å få lov til å være litt alene med mammaen sin i blant også, tenker jeg! :o) Hva slags mat er det du/dere liker, da? Og hvor god tid har dere (hvor langt fra Spektrum har dere tid til å gå...)? Er ikke sååå kjent i restaurant-Oslo, går sjelden ut og spiser. Og jeg har jo mine favoritter, så da havner jeg nesten alltid der... Synes Egon på Byporten eller i Karl Johan er koselig, de selger kontinentale retter. Peppes Pizza på Jernbanetorget er greit (er veldig glad i Peppes, jeg da)... Vi går ofte på indisk når vi først skal ut og spise, men det er vel ikke akkurat mat for en liten jente... :o)

 

Hadde vært veldig koselig om du har lyst til å ta en tur på treff. Vi i juli-klubben har møttes hver onsdag siden babyene var 4-8 uker gamle. Flere og flere har hevet seg på, så jeg tror det kommer til å komme noen som har vært med bare en gang tidligere neste gang også. Alle de andre jentene er kjempekoselige, og selv om noen av oss har truffet hverandre flere ganger tidligere føler jeg ikke at vi er noe ekskluderende... Bruker å møtes fra kl 11, er greit å møtes såpass tidlig for da rekker vi hjem igjen før den verste rush-trafikken. Og du og jeg "kjenner" jo hverandre nå". ;o)

 

Neida, vet det er litt reisevei for deg. Men nå er du i alle fall invitert, så kan du jo se om det passer seg sånn! :o)

 

NÅ skal jeg gjøre alvor av dette med den boka mi! Nattinatt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...