Gå til innhold

dere som har vært gjennom en spotanabort!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt tilfelle trengte jeg utskraping.... Legen anbefalte meg å vente noen måneder før vi prøvde igjenn på grunn av at sjangsen for ny spontanabort var større rett etter at kroppen hadde vært gjennom en. Dette kan du høre med din egen lege hva de anbefaler. Jeg ble gravid 3 mnd etter spontanabort ved første forsøk:) Forøvrig har jeg hørt om flere som har blitt gravid rett etter spontanabort der alt har gått bra!!

Ønsker deg lykke til!!!

Hei du=)Jeg spontanaborterte for snart 2år siden,og slapp også utskrapning,Blødde i ca ei uke.Vi prøvde ved neste eggløsning(ca ei uke etter blødningsstop),og jeg ble da gravid igjen med en gang.Da fikk jeg en fin og velskapt gutt=)Tenkte at hvist kroppen ikke var klar enda,ble jeg ikke gravid.

Uff..naa ble jeg lei meg. Det aa gaa gjennom en SA er ikke lett, nei....enten det er tidlig i svangerskapet eller ei.

Dette innlegget er ganske detaljert, saa hvis noen ikke vil vite detaljene er det kanskje lurt aa ikke lese videre.

Jeg hadde en SA i uke 6, og trengte heller ikke utskrapning. Dagen etter at jeg begynte aa bloe ble krampene verre og kom i rykninger--minnet litt om smaa rier (men jeg har hoert om andre som ikke har hatt dette) og den dagen kom en del smaa "klumper"--det var eneste dagen jeg hadde det. Jeg fortsatte aa bloe i litt over en uke--tror det var 8-9 dager til sammen, og det ble mindre og mindre for hver dag.

Det tok nesten 7 uker foer neste mens. Det kan variere veldig fra person til person. Gynekologen sa at vi burde vente minst en syklus med aa proeve igjen, saa det gjorde vi. Ble gravid ved foerste forsoek. Man er visstnok ekstra fruktbar i de paafoelgende tre syklusene.

Annonse

Jeg hadde en SA i april (ikke utskrapning). Blødde i en liten uke etterpå.

Fikk ikke normal syklus før i juli, det var visst unormalt lenge sa legen min. Så i perioden mellom april og juli brukte vi prevensjon.

Endelig gravid igjen. Satser på at det går bra denne gangen.

Kjære deg, så leit at du hadde en spontanabort- men godt at du slapp utskrapning!! Bedre at kroppen ordner opp selv.

Jeg hadde en SA i uke 8 i midten av spetember, det tok 6 uke rå få tilbake mensen, og så ventet jeg en syklus til før vi forsøkte å bli gravid, og da ble jeg gravid på første forsøk. Er nå i 5. uke, så det kan gå fort!

Det går helt sikkert bra med deg neste gang, du har jo ifølge nicket ditt mange barn fra før! Ta godt vare på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...