Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Jeg holder på å bli gal snart! Lillegutt som er 3 1/2 mnd, våkner hver time natten gjennom. Nå begynner jeg å bli forferdelig sliten av å opp ca 8 -10 ganger pr. natt. Han får mme og spiser i grunnen ikke spesiellt mye, mellom 100 og 150 pr. måltid. Får to måltider på natten, ca kl. 02 og 05. Har forsøkt å gi han mme når han ellers våkner om natten, men da spiser han bare 20 -30 ml, så han er nok ikke sulten da...? Har IKKE noe problemer med å legge han og han sovner raskt etter hver gang han våkner. Gir han bare sutten eller rugger/snur litt på han, så sovner han igjen. Men han er så urolig, vrir og vender på seg til han våkner igjen. Tar han også opp for å se om det er en rap på gang, men det kommer ikke... Hadde vært så deilig om han kunne sovet i litt lengre økter. Hår et barn til å ta meg av, så jeg trenger litt nattesøvn. Nå sover jeg 2 til 4 timer i døgnet, trenger søvn!!! Får sikkert mye pepper her siden jeg vurderer å prøve grøt, evt litt maisgrøt-pulver i melken, men er det noen med erfraring her?
yasmina Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Du får ike pepper av meg iallefall som vet hvordan det er å ikke sove, men jeg er litt usikker på oom det kommer til å hjelpe dere. Tenker at siden han ikke virker sulten så er det vel neppe det som vekker ham ? Hvor lenge har han vært slik da? HAdde tatt meg en tur på HS og snakket med dem. Det gjorde vi iallefall før vi begynte med grøt før anbefalt tid.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Han har vært sånn ca 1 mnd. Før det har det vært 2 til 3 timers søvn i strekk. (Av og til 4 timer.) Tenkt på tenner jeg også, men ser ingen anntydning... Har tatt det opp meg HS, hun mente han nok bare trengte litt kos om natten, men det er jo måte til kos da... Jeg tror vel kanskje ikke det hjelper så mye med grøt jeg heller, siden han ikke virker sulten, men begynner å bli desperat!!! Har prøvd med kaldt rom , varmere rom, mørkt rom, lite lys, musikk, pakke lunt rund han, legge t-skjorte fra meg, varmeflaske, tja, det meste har jeg vel prøvd denne måneden... HI
Sina73 Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Nevøen min fikk velling fra han var 3 1/2 mnd og etter det ville han ikke ha noe annet. (De rådførte seg ikke med HS først.) Jeg prøvde også med velling på flaske, men han var ikke interessert. Han sleit med å suge det ut og klipte jeg for stort hull satte han i vrangstrupen. Og grøt med skje skjønte han ikke hva var for noe. Du kan jo alltids prøve, men ikke bli skuffet hvis han ikke vil ha.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Skulle gjerne rådført meg med HS. Hun mener man skal vente til barnet er 6 mndr med grøt, om vekten øker greit. (Jeg ammer på dagtid i tilegg til mme.) Sleit med soving med førstemann også, og det ble stor oppstandelse på Helsestasjonen da jeg valgte å begynne med litt grøt da hun var 4 1/2 mnd... Tør ikke prøve med velling tror jeg da, siden denne gutten ikke ville ha noe annet etterpå. Det er jo veldig dumt! HI
Gjest Skrevet 26. november 2006 #7 Skrevet 26. november 2006 Jeg var også frustrert i samme tida, og gutten vår våkna og ville ha pupp hele tida. Begynte med ltt grøt vi.. HS sa det ikke var noe problem, selv om tarmene ikke er helt utvikla.. Gi små mengder og ikke lag den så tykk.. Jeg ga ca 50ml da han var 3 1/2 mnd. Ga med lita t-skje vi.. Har hørt at bare ca 50 % begynner og sove lengre hvis de får grøt.. Til oss begynte han og sove lengre da han ble over 4 mnd, da begynte det og gå seg til.. Lykke til:)
børdi Skrevet 26. november 2006 #8 Skrevet 26. november 2006 prøv å gi litt tynn grøt, og se om det hjelper, men er ikke garantert det heller. har en som nå er 6 mnd som er på samme vis, kaver og kaver til han våkner selv om han er aldri så trøtt. Vet hvordan det er å ikke sove, grøss, det er tortur. håper uansett han gir seg snart, ønsker deg lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #9 Skrevet 26. november 2006 Hmmm... er veldig usikker på om jeg skal prøve... Kanskje jeg prøver et par skjeer i morgen, bare for å se... Det er svigermor og mamma som maser så om at jeg skal gi han grøt. "Vi begynte da dere var 3 mndr, har jo blitt folk av dere og!" får jeg høre hele tiden...Også har jeg jo så veeeeeeldig lyst til å sove litt! Pappa'n tok han i natt . Jeg er jo et helt annet menneske i dag som jeg har sovet! Men han orker jo ikke så mange netter han heller. Han jobber jo tross alt. HI
♥maxen min♥ Skrevet 26. november 2006 #10 Skrevet 26. november 2006 Maxen vår er helt lik. Mat kl 12, 2,4 og 6 i en lang periode etter han fikk vaksine, 3 mnd, men begynner å bli bedre nå og spiser "bare " 2-3 ganger om natten. Er visst mange bebiser som endrer søvnrytmen i den aldern og som snur døgnet m maten. Max blir 5 mnd 4.desember og jeg gleder meg til en roligere natt. Vi prøvde også m grøt fra han var 3,5 mnd men kuttet ut etter 3 uker, opphold på nesten 3 uker også har vi begynt igjen nå. Tror nesten det "bare" er å holde ut den perioden det varer for det vil nok bli bedre om litt!! Ønsker deg masse lykke til i alle fall!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #11 Skrevet 26. november 2006 Så godt å høre at det er flere! Føler meg helt alene jeg, når jeg leser alle innleggene her om barn som sover i timesvis og natten gjennom fra de er 14 dager! Med jenta vår tok det 3 år før hun sov natten gjennom, frykter det samme igjen. Kankje jeg bare får ta tiden til hjelp og håpe på at det bedrer seg i nærmeste framtid. Hadde en magefølse på at vi skulle få et lite sovedyr (som far) denne gangen, men der tok jeg i hvertfall feil!!! He...he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå