Gå til innhold

vet ikke hva jeg skal gjøre....


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har vert til legen i dag, er 6+2 og har hatt litt brunlig utflod de siste dagene. hadde en sa i uke 10 i aug, og er kjempe redd for at det skal skje igjen.... fikk ikke komme til hos fast legen, men til en turnuslege som eg aldri har truffet før. hun undersøkte meg ikke! bare skrev ut en sykemelding på en uke, og jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro... hun mente at det var overhengende fare for at jeg holder på å miste igjen.... føler at jeg ikke fikk noe skikkelig svar! skulle hun ikke undersøkt meg???? utfloden er foreløpig stoppet opp, menn jeg har til tider bra med mens lignende murringer nederst i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er riktig "medisinsk" rutine, men kunne du ikke ha ringt fødeavd. eller jordmor på helsestasjon? Turnusleger er nå en gang turnusleger og har bare ikke alltid den erfaring som trengs. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... det var dårlig av legen. når kommer fast legen din tilbake? Du bør jo så absolutt få bli undersøkt bedre en det. jeg hadde ikke gitt meg, be om en rekvisisjon til sykehuset for en gu ul undersøkelse. det fikk jeg med andre mann veldig betryggende!

 

Den murringen du skriver om kan jo være livmora som vokser også.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det, men etter hva jeg har forstått er det ikke så mye annet å gjøe enn å vente å se. Selv har jeg opplevd en sa og fullført et svangerskap (også med blødning tidlig i sv). Nå er jeg gravid igjen og har hatt en blødning for 1 og en halv uke siden. Kontaktet ikke lege da, vet bare at jeg hadde fått svar med å vente å se. Tror ting har gått bra, har ikke blødd siden og har begynt å få sterke symptomer som tretthet og kvalme nå (er 7+2). Hvordan er det med dine symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar... jeg har en del symptomer; veldig trøtt og sliten, såre og hovne pupper, oppblåst mage, murringer, tisser ofte og kan vere ganske kvalm til tider, jeg er jo bare 6+2 , så jeg vet ikke hvor mye jeg hadde fått ut av en ultralyd...? jeg har heldigvis go gutten min påto år å ta meg av, så slipper jeg å tenke så hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ikke noe annet å gjøre (ingen behandling), enn å ligge ned og ta det med ro. Det er kanskje ikke så lett med en toåring, men-. Hvis blødningene stopper opp er alt som oftest i orden, men du kan jo kontakte helsestasjon el. sykehus og høre deres mening. Ultalyd vil kunne vise om hjertet slår. Det kan ses allerede i uke 5.

 

Lykke til!!!

 

Jeg hadde masse 'mensmurringer' helt frem til uke 8-9, men bare minimalt med blødninger. Nå er jeg 22 uker og alt er fortsatt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som alt er i rute, og ingen grunn til bekymring. Da jeg mistet var jeg overhodet ikke kvalm. Ofte sier legene at kvalme er et tegn på at den sitter godt, - så det er godt å vite at det er bra å være kvalm...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...