Gå til innhold

Hvorfor er det slik at det skal være masse sammenkomster med alkohol når man akuratt har blitt gravid og ikke vil si noe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg strever litt nå. Pga julebord og diverse bursdager framover og det som har vært.

 

En ting er å komme på en unskyldning en dag for å ikke drikke, men regner med at folk begynner å ane noe hvis dette blir slik flere ganger..

 

Egentlig er jeg ikke med i en vennegjeng som fester mye heller så normalt kan det gå 6 mnd mellom slike sammenkomster. Men både denne gang og sist jeg ble gravid skal alle vennene ha noe å feire eller bare ha lyst å ta seg en fest..

 

og jeg som har såå lyst å holde dette hemmelig til julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I knoow! Det er berre heilt utruleg upassande!! Har klart meg fram til no med å skulde på meksikanske mensensmerte-pillar som ikkje kan blandast med alkohol, forkjølelse og at eg har vore oppteken på andre hold (besøk hos bror e.l.) - men unnskyldningane byrjar bli ganske tynnslitte då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år holder jeg meg langt unna julebordene! Ikke annet å gjøre etter at jeg fikk en horde med undrende blikk da jeg takket nei til alkohol i en annen sammenheng med jobben! Jeg var den eneste av over 50 pers. som ikke tok et glass! Det gikk ikke ubemerket hen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere godt!!

 

Selv har vi en drøss med julebord fremover. Og alle våre kjente vet at vi pleier å stille med friskt mot på slikt, dessuten pleier så og si alltid mine svigerforeldre å være barnevakt til vår sønn på to. Der pleier han å ligge over, slik at jeg med god samvittighet kan ta et glass vin eller tre. Det jeg sier i år, er at barnevektene våre (svigerforeldre) også har mange julebord i år, slik at vi har barn hjemme med barnevakt der, derfor kjører jeg i kveld;) Slik håper jeg å holde det hemmelig en stund til. Men dette er jo selvfølgelig en ide forbehold de som allerede har barn her da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har konstatert graviditet i dag etter noen dagers mistanke og har følgende strategi: "være syk" til julebord på lørdag (muligens en aldri så liten ørebetennelse??). "være trøtt" på jobbmiddag til uka. Jobbe neste helg. "bli hjemme hos gammel mor" om to uker når vi egentlig skulle på rypemiddag. Og så faktisk fortelle det på jobb til julebord om tre uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva dere mener.

Selv skal jeg feire 30-årsdagen min idag med 20 venner invitert på fest. Hvordan jeg skal lure den gjengen vet jeg virkelig ikke. Jeg er vel ikke kjent for å være den som "spytter i glasset" eller sier nei takk til NOEN FORM for alkohol. Heldigvis har jeg alliert meg meg en venninne som selv er gravid (den eneste jeg har fortalt den gode nyheten til) og hun skal hjelpe meg å få Munkholm i glasset i stedet for Carlsberg. Så får vi nå se da, om mine gode venninner (som tross alt kjenner meg veldig godt) klarer å gjennomskue meg når jeg ikke blir så dritings som jeg vanligvis gjør... Det verste blir vel når de skal spandere drinker til meg på by'n tenker jeg. Dette blir nok en utfordring av de større ja!

 

5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg bere droppa alle juleborda! ;)

Sa att eg ikke fikk barnepass til mi lille 8mnd datter!

(vil holde det hemmelig litt lenger dinne gongen, er bare 5+6uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...