Gå til innhold

Kvalm & jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 7.4 på vei og har vært fryktelig kvalm de siste 1.4 ukene. Dette er noe som går utover jobben min ettersom jeg ikke på langt nær kan prestere slik som tidligere.

Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg håper at det er noen som kan tipse meg om hvordan dere takler kombi dårlig og jobb? ...det er jo fremdeles ingen på min jobb som vet at jeg er gravid.

Noen tips om hvordan gjøre det lettere?

Jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt!

 

...håper dere kan gi meg noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du=)

jeg slitet også veldig med kvalme. og kaster opp av og til. Det er slitsom å jobbe når man er kvalm. Jeg har vært på jobb hele tiden, med unntak av en dag da jeg måtte dra hjem.

Det spørs jo litt hva slags jobb du har da?!? Men det beste er når de vet det på jobben, får da har de forståelse for deg og vet hva som "feiler" deg. Kan du ikke fortelle det på jobb og så kan du kanskje få litt "andre" arbeidsoppgaver, hvis det lar seg ordne??

Det kan hende du må sykmelde deg får en liten periode så du får slappe av og bli bedre. De sier jo at kvalmen er værst de førstemnd.

 

Lykke til og god bedring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Dårlig og jobb er ikke lett å kombinere.

Vil du vurdere å ta ut litt sykemelding da? 20 %? så får du bedre tid til å ta det rolig om morgenen? Tips kan og være: spis ofte og drikk mye. Hvis du ikke kan ta pauser oftere så får du lure deg til noen hvor du får i deg noe kjeks eller hva du har lyst på. Er det noen på jobb du stoler på, som du kan fotelle det til? Det gjorde jeg veldig tidlig (faktisk før mor og nære venner visste om det). Utrolig godt å få støtte av noen på jobb. Kanskje de kan hjelpe med å avlaste deg litt? Ta på seg noen av dine oppgaver? Kanskje du må velge: aktiv om dagen eller kvelden. Vil du gjøre en innsats på jobb, kan du prøve å ta det helt med ro når du kommer hjem, det kan jo være at du blir ekstra kvalm fordi du er sliten. Legg deg tidlig å få masse søvn. Jeg sover 9-10 timer hver dag og enda er jeg kjempetrøtt hele dagen!

Ellers så er det mange tips mot kvalme. Se på kjerringrådsida her på BIM f.eks!

 

Håper du blir bedre og vit at jeg føler veldig med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt jeg. Fryktelig, fryktelig kvalm det meste av døgnet og fungerer rett og slett ikke. Har ingen mulighet til å "ta det litt rolig" på jobben. Hos oss er det "Yt 100% eller bli hjemme...Ba egentlig legen om en uke, for så å se om jeg var blitt bedre, men han sykemeldte meg i to uker og sa at jeg måtte ta hensyn til svangerskapet og ikke jobben. Er nå sykemeldt til jeg er 10+3, og er det ikke bedre da forlenger han den til jeg er 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg er i 10.uke og er fortsatt dritkvalm hele døgnet. Sliter med halsbrann også. Jobber fullt, og har vært ganske frustrert i forhold til hvordan komme meg gjennom dagen.

Tror jeg har funnet løsningen! Sea-band! Kjøpt på apoteket for 149,- kr! Det virker på meg. Er fortsatt kvalm, men nå er det til å leve med. Også må jeg spise smått og ofte, og det hjelper veldig med litt tyggis og salmiakk-pastiller innimellom - og mye drikke!

Dette har iallfall gjort hverdagen litt enklere for meg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...