Gå til innhold

Merkelig første svangerskapskontroll


CAT77

Anbefalte innlegg

Takk for alle tilbakemeldinger!

 

Skjønner det er mange andre med tilsvarende erfaringer.

Det jeg først og fremst reagerer på nå i etterkant er at det ikke var noen informasjon om hva som kom til å skje fremover. Så fremt formen er bra trenger jeg ikke å gå til lege før i uke 28 jeg, men når de verken veier meg, gir beskjed om ultralyd eller tilbyr seg å søke fødeplass blir det litt drøyt...! Men bra vi har BIM da får utveksling av informasjon!!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!!

 

Jeg oxo føler det sånn.... var hos legen i går for første gang.... Har fått ny fastlege på elverum, jeg var veldig spent og hadde planlagt masse sørsmål, men fikk ikke anledning til og spørre om noe...

 

Da jeg kom dit tok han bare blodtrykk, fylte ut en masse papirer, og sendte meg for å ta blodprøver. fikk ingen brosjyrer, ingenting!!!!

 

Han spurte om jeg hadde vært noe syk.... jeg sa som sant var at jeg ikke hadde vært kvalm, men at jeg hadde endel andre syntomer. Da presterte han og si at han syntes det var rart at jeg ikke hadde vært kvalm.... Jeg har jo hørt at det er mange som ikke er kvalm... men man blir jo litt nervøs av en lege som sier sånt!! dette er mitt første svangerskap, og er jo veldig usikker, og redd for hva som skjer og om alt er i orden... spurte om det var mulig og få en tidlig UL, men det kom ikke på tale selv om jeg har hatt en ujevn syklus etter at jeg slutta på pillen, så terminen er litt usikker....

 

Jeg fikk oxo beskjed om at jeg skulle ta kontakt igjen noen uker etter UL som skal skje rundt uke 20.... synes jeg fikk alt for lite info. Har jo hørt om folk som får bøker, brosjyrer og mye info om jordmor etc, jeg fikk ingenting!!!! føler meg snytt og da jeg gikk ut fra legen, hadde jeg klump i halsen og var lei meg.

 

Derfor dro jeg til gynekologen min, en privat kvinnelege. snakka litt med henne og hun satte opp en tidlig UL til meg sånn at jeg kan roe meg ned litt!!!

 

Dårlige leger er noe dritt!!!!

 

Jeg har bestemt meg for å ringe legekontoret for å sørre om det virkelig skal være sånn....

 

Glad du skrev dette innlegget!!

 

Lykke til!!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...