Gå til innhold

Skal jeg bare håpe de ikke spør?


Gjest

Anbefalte innlegg

På fredag er det jentekveld, noe jeg gleder meg til. Er alltid så koselig og skravle, spise god mat og ha det morsomt. Som oftest drikker de fleste vin, men det kan jo ikke jeg nå da, og sist gang tok jeg ikke med meg vin og håpet bare ingen la merke til at jeg ikke drakk. Det gikk ikke så bra for mot slutten begynte hun ene å ha for mye vin igjen og ville absolutt at jeg skulle hjelpe henne med å drikke opp, jeg kom med en tåpelig unnskyldning om at nå var det blitt så sent på kvelden at jeg gadd ikke begynne å drikke da, og fikk minst ett blikk fra en som nok luktet lunten, men ingen spurte heldigvis. Tror de færreste egentlig plumper ut med slike spørsmål, nesten alle har barn så da vet de jo selv at man helst ikke vil bli spurt før man er klar for å fortelle nyheten selv. Hva de misstenker blåser jeg i. Men hva skal jeg gjøre på fredag da mon tro? Vil fortsatt holde på hemmeligheten til neste torsdag (23 nov). Alkoholfri vin er jo en mulig løsning, men jeg har ikke noen tomme vanlige vinflasker å helle den over på... Den der med urinveisinfeksjon og antibiotika er det ingen som biter på. Skal jeg bare la være å drikke og håpe at ingen tør og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hadde latt være å drikke.. sjelden noen spør så direkte!!

Men, hvis de spør.. er det vel ikke krise å fortelle. Hvis du ikke vil fortelle, kan du bare svare nei.. lov å lyge litt av og til!

Du kan jo forklare hvorfor du ville holde det for deg selv senere!

De fleste vil vel forstå det.... de fleste gjør det jo på denne måten!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor vi så langt ute på landet at den unnskyldingen nok ikke funker, hehe... Dessuten må jo han være hjemme med ungene. Men jeg kan jo kjøre opp til venninnene min da, skjnt den unnskyldingen vil være veldig syltynn siden det ikke er så langt og mange av de andre skal kjøre samme vei så jeg godt kan sitte på.

 

Hvordan løsner med en etikette fra en vinflaske da uten å ødelegge den og få den over på en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kan du bruke tekanne og dampe den av, ellers kan du legge den noen timer i kaldt vann . når ettiketten så er av så kan du bare legge den på den nye flaska og håpe at limen holder.

 

Hadde ikke du en syk unge da?

Kan du ikke si at du vil holde deg edru i tilfellet dere må på legevakten? Ikke det at du nødvendigvis MÅ kjøre men at du synes det er helt pyton å lukte alkohol om du må inn på legevakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo også si at du føler at din syke unge har smitta deg og at du vil holde deg edru for ikke å bli verre...

 

Om de så sier at : "Sikker på at du ikke er gravid da?" så kan du bare svare " skulle ønske det var så vel"

 

Gjør vel ingenting om de "vet" at dere prøver i en uke før du plutselig er i uke 12.

 

Begynner de å spørre og grave etterpå du har sagt at "skulle ønske det var så vel" så kan du bare si at du ikke ønske å snakke omd et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt være å drikke, og svart ærlig dersom de spurte. Du er vel i uke 11, er du ikke, og da kan det vel ikke være noen krise å fortelle det nå?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne at 4 åringen min skal få vite det først og siden det har vært litt komplikasjoner så vil jeg vente til etter UL'en den 23 nov, da får jeg vite om alt står bra til inni der. Orker ikke at alle skal vite det dersom ting ikke står bra til, blir så mange spørsmål og pinlige stillheter, best å vente. Så om noen skulle spørre så lyver jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok frisk igjen til fredag, men jeg kan jo bruke den med at jeg selv er smittet da. Egentlig så er jeg syk selv nå da, men jeg kan sikkert spille litt småuggen på fredag. Hmmm, tror kanskje jeg går for den jeg, litt hes og hosting skal jeg klare å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da forstår jeg deg godt. Jeg synes dessuten det er litt frekt når folk spør meg jeg (har jugd på meg forkjølelse for å ikke dra på fester jeg også), de har liksom ikke noe med det føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...