Gå til innhold

KONGSBERG-HØST BABYER: tjoho, da er vi over her da jenter!!


*mmn*

Anbefalte innlegg

hei hei!!

 

nå må vi se å få til litt aktivitet inne på sidene her!! Alle som er enige med meg i det, rekk opp hånden - NÅ! hihihihihihihihi.....;-)

 

Jeg gleder meg veldig til å ha treff hjemme hos meg på onsdag! Det blir så koselig å se alle sammen!

 

veibeskrivelse: fra drammensveien, ta av opp mot lurdalen, kjør forbi madsebakken, videre oppover, over to-tre fartsdumper, så er det 50 sone, og når dere når toppen, ta av mot lurdalen (til venstre), og så sving rett til venstre igjen etter 50 meter ca. og følg denne veien hele veien opp til toppen der vi bor! Denne veien heter vognmannsveien, og vi bor altså i nr 22. Det er en brun tomannsbolig, den først man kommer til.

 

Vi ses!

 

Klem Mona og Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To hender i været!!

 

Hallo!!

 

Ja, da har også jeg krabbet meg over hit. Gleder meg til å se dere alle på onsdag!! Martine har heldigvis blitt mye bedre i ansiktet av utslettet nå, så hun skremmer ingen... Det så rimelig fælt ut da det var på det verste.

 

Åssen er det med parkering hos deg da, Mona? Blir vel endel biler vil jeg tro.. (Jeg har besteforeldre som bor på toppen på Gamleveien, så jeg lurer på om jeg skal parkere der.)

 

 

Anette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais ja!

Da har jeg funnet fram til denne siden. Ville bare si i fra, hehe:-)

 

Tror jeg skal finne fram til deg, Mona, tror jeg vet hvilket hus det er til og med. Gikk jo en del turer på Hindtåsen i sommer - før jeg hadde vogn og kunne ta en lur snarvei på en sti fra Sulusåsen til Hindtåsen.

 

Ellers dukker nok jeg opp med vogn, så jeg skal ikke ta opp noen parkeringsplass:-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Tydelig å se hvem som er mest aktive inne på nett her om dagen ja! Hihi...

 

Ja, ang parkering...hmmm...det vil nok bli endel biler vil jeg tro ja! Det må jo da kunne gå an å parkere langs veien. Desverre har vi nå litt dårlig plass til biler her, fordi thomas er igang med å bygge garasje! Så da er det stort sett bare plass til bilen vår foran garasjen... Men om man parkerer langs veien/ grøfta vil jeg ikke tro det skal være noe problem! Det er jo bare å forsøke det, og får vi klager, så er det bare å ta stilling til det da mener nå jeg;-). Let's give it a try! ANg parkering av barnevogner - hmmm....nei, det tror jeg nok blir verre..hehe..neida, da har jeg plass til masse vogner på terassen vår! Så det blir nok bra! Om barna sover ute i vognen, kan vi bare snu dem mot stuevinduet så ser vi barna hele tiden:-).

 

Og jeg antar at bilen min står ute her, og da er det ihvertfall ikke tvil om at man har kommet til rett sted!! Hvor mange er det som har slik bil liksom? En gul passat stasjonsvogn for de som ikke visste det!!

 

Ha en fin kveld jenter!!

 

Og en riktig god natt, og søte drømmer til alle små prinser og prinsesser!

 

 

hilsen M & E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og by the way... skulle vi hatt en navn på gruppen vår eller? Det er liksom ikke BIM treff lenger nå...blir dumt å si det liksom! hmmm...noen forslag? Eller er det bare teit? De som stemmer for, si Ay ay, kæp`ten!

 

De som stemmer imot - vel, de får bare ha sine egne meninger om det!

 

Og en annen ting - kanskje vi skulle arrangert "babymarsjen?" Bare en ide jeg fikk...Alle som har født i år (eller alle med små barn) kan delta, og så går vi laaaangt med barnevognene våre? Og de som går raskest ville selvfølgelig fått premie;-). Vi kunne søkt om midler til dette, og fått sponsorer etc...Det hadde jo vært gøy! Det kunne f.eks vært at vi skal gå min. 5 km eller noe, eller at alle hadde brukt skrittteller og gått 10 000 skritt eller noe... bare et forslag! Noen som syntes det hørtes interessant ut? Det er jo bra måte å presset inn litt trening på...Og så er det mye enklere å gjøre noe sånt som mange er med på, enn å gjøre det alene.. Var det en vill idè, eller slo den litt an liksom? hmmm...jeg for min del hadde deltatt...men nå er det jo engang slik at det var min idè da, så da...hahaha... Jeg er sikker på at helsestasjonen også ville likt denne ideen, hadde sikkert fått helsesøster til å snakke om så fint og så bra og så flott og så sunt etc etc etc å gjøre slikt... Eller tar jeg feil kanskje?? Hva med å kontakte eks libero, libresse, kellogs etc etc som evt kunne vært med og sponset det her? Alle som deltar får en gratis bleie! Hoho...neida...men seriøst, det hadde vært gøy med noe sånt! Her renner ideene bare ut, så får vel stoppe å skrive her, eller så ender vi vel opp med noe helt vilt her!

 

Ha en fin fin kveld!

 

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei dere..... da var jeg også på plass her inne, og med en god veibeskrivelse vil det bli enkelt å finne fram til deg Mona. Blir litt rart å sitte der helt aleine med mage ha-ha! Vel, det er jo ikke så lenge siden jeg hadde baby da, så følelsen sitter enda inne til nestemann "popper" ut. Når det gjelder det så har jeg vært til jordmorsamtale i dag. Troppet opp der nesten i ørska fordi jeg ikke har sovet I DET HELE TATT i natt.... Føles som om jeg er bedøvd. Vi fikk snakke med samme jordmor som tok i mot Hannah, Turid, og det var jo litt morsomt. Hun har tilgode å ta imot barn nr.2, så jeg håper jeg får henne som jordmor når tiden er inne. Så fikk vi se det nye badekaret de hadde fått og jeg bare spør de som har vært oppi der; HVORDAN I ALL VERDEN KOM DERE DERE OPP OG UT DERFRA?????? Jeg ser for meg at det kan være greit å komme seg oppi til en hviss grad, men UT igjen.....??!! Så mente hun at hodet hadde festet seg og at babyen hadde seget ganske langt ned nå, og det kjenner jeg. Ikke lenger så anpusten, og babyen er roligere. Så nå er det vel ikke så innmari lang tid igjen. Håper iallefall at moren min rekker nedover før det skjer (kommer den 28.).

Mona: Du verden så kreativ du er! Ja, en baby-marsj hadde jo vært artig. Vi har jo en fin vei å kunne gå innover fra slalombakken der oppe. He-he, er så trøtt at jeg husker ikke engang hva det heter...

 

Nei, nå må jeg ta meg en real blund. Bruker å gå greit å sove på morgenen/formiddagen. Ganske irriterende å ikke få sove på natta, særlig når man faktisk er trøtt..

 

Gjesp! Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei gry!!

 

Ja får håpe du finner frem nå da! Hvis ikke er det jo bare å ringe meg...98208229 om du ikke har nr. Eller du kan sjekke denne siden her:

 

http://www.finn.no/finn/map?street=vognmannsveien+22&routePointId=r_to&routePointId=&no=&zipcode=&knr=&gnr=&bnr=

 

veldig lett veibeskrivelse her ja!

 

Ang dårlig nattesøvn og sånn...føler med deg-...hadde det mye sånn på slutten jeg også, men det er vel vanlig..Tenk, nå er det ihvertfall snart over!! Det er jo ikke lenge igjen! SYnes det er så rart jeg, det er absoultt ikke lenge siden jeg gikk med stor mage...Og nå har Emma blitt såååå stor! Det er så rart! Hun gurgler og smiler og ler og leker med fingrene sine! Det er så rart det! Men veldig veldig koselig! Jeg stor koser meg!

 

Kreativ? Jeg? Hmm...ja, blir ofte betegnet som det...Det er jo bare meg, da...med alle mine sprø innfall! Har noen av dem til tider! Ha ha...Men seriøst, det hadde sikkert vært et meget bra tiltak! SIkkert mange som ville stilt opp det det, tror dere ikke det?

 

Ang navn på gruppen/treffene våre, siden alle inne her har så kreative kallenavn/nick, så burde vi vel finne et lurt navn på alle sammen? Eller hva tror du - sang-smurf? Hva med å kalle det smurfe-treff? hihi...

 

 

Hej så lenge, jeg blir vel å treffe i morgen ihvertfall!! hehe...

 

Velkommen skal dere være!

 

Ps. Natti natt, sove godt Gry;-)

 

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

 

Ja, vi er vel hjemme og nå har vi det bra. Vi reiste hjem på lørdag, men personalet ville egentlig holde oss der til "Dolly Parton" kom. Hun har forresten ikke ringt på enda så jeg tror det er bra at vi reiste hjem. Audun Mathias ble sulteforet der borte. Jeg spurte og grov og syns dette var veldig rart at han aldri virket mett. Dermed tok de ham ut og ga ham tillegg. Neste gang jeg sa ifra om at denne gutten er ikke fornøyd fikk jeg gi ham selv. Tillegget gikk ned på høykant og jeg strigråt. Tenk at gutten vår var såååååååååå sulten!!!!

 

På 3. dags vei hadde han gått ned fra 3400 til 3050, og siden det er over 10% så ville de ha oss der til vekta viste det gikk oppover. Neste måling viste 3170 så da tok jeg en avgjørelse på at nå reiste vi hjem. Min mor fikk tak i pumpe så var det bare å prøve seg fram, men på denne måten er i hvert fall sønnen vår mett etter hvert måltid! Dermed ammet jeg ham og pumpet meg etterpå. Det viste seg at han får ikke tak i alt så dermed gir jeg tillegg på resten. Så nå er det amming, pumping og tillegg - men alt for at sønnen vår skal ha det bra.

 

Jeg skal ta meg en tur tilbake til barsel og få veid ham i slutten av denne uka. Nå når han er mett så sover han også godt om natta. Siden vi kom hjem har han hatt i hvert fall en økt på 6 timer hver natt. Og vi er veldig fornøyd med det!

 

For øyeblikket ligger han med hodet på puppene og sover. Han har ikke helt funnet ut at man ikke puster så godt mellom puppene :-) Prøver å ha nesen godt nyttet ned i mellom dem. Si meg... er det flere som har funnet ut at det er godt å ha votter på? Audun Mathias har ullvotter på, også inne, og trives godt med det. Det har jo også ført til at det er litt mindre skraper i ansiktet.

 

Skulle gjerne ha sovet ute på dagen men det er så mange skumle menn her for tiden. Grunnen til garasjen vår er ferdig og i dag er det vindusskifting på gang. Vi, Audun Mathias og jeg, har sagt vi vil ha byttet vinduet i "stua" først. Da kan vi være der resten av dagen. Etter neste måltid tror jeg også vi skal ha oss en tur ut i vogn. Han liker vogn. Noe som kom godt fram da hans første handletur var strålende vellykket i går. (Og til mammas store glede så liker jeg også å kjøre bil!)

 

Nå tror jeg vi må se om det kan bli litt mat på oss voksne også. Er så opptatt av den nye sjefen at vi glemmer oss selv litt.

 

Vi håper å få en tur på treff i morgen. Åsmund kan kjøre oss innimellom stuejobbing, så der er en bil mindre. Men uansett må vi bare se litt på hvordan det går.

 

Håper vi snakkes i morgen, jenter!

 

Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har ikke hilst på alle sammen enda, men traff et par av dere på barseltreff på helsestasjonen for et par uker siden, og meldte meg på på tråden på bim. Jeg tror dessverre ikke jeg får kommet likevel, så må dessverre utsette det til neste gang.

Treffes dere på kafe innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Endelig mamma - synd du ikke kan komme da, men da må du komme neste gang! Vi har møttes en del ganger på kafe også - og vi kan jo gjøre det innimellom hjemmetreffene kanskje?? Det er jo feks fint å være på Barolo på dagtid - lite folk og masse plass:-)

 

Mona- masse gode forslag!! Både "babymarsj" og navn på treffet vårt. Jeg for min del kaller oss for babyklubben, men det er jo et veldig generelt navn da! Dette kan vi jo snakke mer om senere i dag - gleder meg masse - kake er veldig bra, nam nam!!

 

Tonhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for koselig treff i dag jenter!!

 

veldig koselig at så mange kom! Jeg fikk desverre ikke pratet like mye med alle, men sånn er det vel når vi er så mange...

 

noen forslaf til hvor/når vi skal ha neste treff?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

Koselig å se igjen alle sammen!

 

Jeg har tenkt på navn til gruppa, men kommer ikke på noe lurt.. Jeg pleier å si at jeg skal på baby-treff... Jeg synes nå "smurfe-treff" var litt søtt jeg da... Mange små smurfebabyer, liksom!

 

Jeg kan godt ha neste treff hjemme hos meg, men da må det nesten bli om to uker. Onsdag 29.nov kl 13, passer det? Og de som ikke kan da, kan ta det igjen neste gang!? Hadde vært koselig med en julelunsj med alle sammen i desember da...

 

Anette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

 

Takk for treffet, ja, utrolig morsomt at det er så mange bebisser nå! Og nå er det vel ikke lenge til neste kommer heller, tenker jeg!

 

Kjempebra at du vil ha treff, Anette - ons 29. passer i hvert fall bra for meg.

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen og takk for i går. Veldig koselig, og vi var fulltallig igjen! Beundrer Bjørg og Marianne som kom bare ei uke etter fødsel! Onsdag 29. november passer sikkert for meg også hvis jeg ikke har født til da.. -Men jeg satser på 1. desember (hadde vært en koselig dato for det var da jeg og mannen min ble kjærester, og året etter fridde han til meg på den datoen også, så jeg så for meg at ringen sluttet på en måte.....), men sånt kan man jo ikke bestemme! Holder godt stand nå, og har fått gjort endel av de siste forberedelsene nå. Har ikke utsatt det noe mer etter at jeg fikk en liten vekker på tirsdag. Var sikker på at fødselen ikke var veeeeldig langt unna da jeg hadde kraftige kynnere hele dagen og fikk vondt i korsryggen. Måtte ta paracet på kvelden for i det hele tatt å få sove, tenkte nok på alt jeg ikke hadde fått gjort klart enda også, så nå har jeg da endelig gjort noe med det! Så skal jeg pakke en liten koffert...... Så er jeg klar jeg!

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.... Kom på et navn som kanskje kunne passe på gjengen.... Anette kallte det for baby-treff -og det er jo det det er, så jeg tenkte på B-gjengen.... B for Baby da... Jeg har litt sansen for å være litt rampete enn søt.. he-he! Hadde vært artig om det fantes hvite og svart-stripete gensere til babyer med nr.på......

Bare et forslag da...

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

 

Det passer fint for meg med 29.november!! Det er koselig! Synes vi skal gå for det ja;-).

 

Bare sett det opp på treff lista du!

 

Bra å møtes litt oftere, det er veldig koselig når vi har barn som er omtrent like store!

 

I dag er Emma litt utilpass, har nesten ikke sovet hele dagen!! Hun har vært til helsesøster og tatt vaksiner i dag...en i hvert lår! Det var vondt det...og minst like vondt for mamman som fikk helt vondt av henne når hun gråt! Men skjønner ikke det...helsesøster sa at hun kunne bli veldig trøtt og sove mye! Men neida...her er det tvert om! Viser ikke tegn til å være trøtt engang! Kanskje hun fikk noe oppkvikkende istedet? hmm...mystisk... Og heldigvis ikke fått noe feber, så det er godt... de blir jo så veldig slappe når de er så små og får feber...veldig ekkelt!

 

Men nå skal jeg faktisk prøve å ta kveldsstellet her, og håpe at hun vil sove til ni...som sagt, HÅPE at hun sover til ni...

 

 

Ha en fin kveld!

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,smurfer,hihihi!

 

Ja, kan vi ikke bare ta et smurfekalas hos deg, anette, den 20.?

Jeg er klar, bare jeg klarer å komme meg dit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, den 29.! Ikke 20. ...

 

Forslag til navn? Hmmmm:

 

Lille Trille- Treff,

(Gulpeklubben Grei, sa gubben, hahaha!),

Baby Woom, ,æh, har ingen gode forslag.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skriver mange ganger på rad, jeg! Ny vri! :D

 

Skulle bare si at jeg ikke har copyright på smurfenavnet, altså, så hvis det er flere som vil ha Smurfe-treff, så kan jeg iallfall si at jeg synes det er søtt, jeg også...Hehehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehehehehehe

 

så morsomt!! Gulpeklubben grei var passende når det gjelder Emma ihvertfall!! Ha ha... det er virkelig gulpebaby.com!! hihi

 

Alle forslag til navn som har kommet inn:

 

*smurfetreff

*b-gjengen

*Gulpeklubben grei (kanskje ikke det mest seriøse navnet?? hihi)

*Lille Trille treff

 

Personlig synes jeg at smurfetreff er søtt, og at b-gjengen er kult!! Hva med å si "jeg skal på smurfetreff med b-gjengen?" hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kule navn! Synes Gulpeklubben grei var uuutrolig morsomt, men enig i at smurfetreff kanskje er litt søtere? Så kan Sang-smurf og minismurfen hennes liksom være sjefs-smurfene:-)

 

Ha en fortsat fortreffelig helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei!

Jeg stemmer herved på GULPEKLUBBEN GREI! Utrolig bra navn!

 

Her i huset går ting litt trått for tiden. Jeg må være litt mer i ro... (hm, med en 1,5 åring springende rundt og som i store trekk foretrekker mamma når det er noe..) Hadde faretruende (ifølge legen) høyt blodtrykk ved siste kontroll og må en ekstra gang til legen i neste uke for å sjekke det. Tror ikke det er noen stor sak annet enn at jeg var litt stressa da jeg hadde time sist. Hadde konferansetime på ungd.skolen og time hos legen i løpet av en halv time, så da sier det seg kanskje selv. Håper på normalt blodtrykk neste gang. I tillegg er det vel vanlig at blodtrykket stiger mot slutten. Har fått sovet ganske bra de siste nettene, kanskje fordi Hannah endelig har funnet ut at det går an å sove i sin egen seng en hel natt, noe vi har håpet på veeeeeldig lenge. De fire siste nettene har hun sovet i sin egen seng og det er ny pers. rekord, men jeg er likevel ikke helt sikker enda om det er permanent så jeg tør ikke håpe for sterkt. Likevel var det litt rart å våkne uten at hun lå ved siden av å sov.. Vi er noen rare vanedyr altså!

 

Ellers har jeg ikke vært så veeeeldig i ro i helgen. Måtte jo handle inn de siste julegavene, hekle ferdig baby-teppet, vaske baby-sengetøy -og stryke det og ordne med kurven og bilstolen og diverse som bare må være i orden, men nå kan jeg puste ut... Har nok utsatt det meste denne gangen. Aner ikke hvorfor, men jeg føler meg ikke helt klar enda.. Kanskje fordi jeg allerede har ei lita frøken som krever ganske mye, og jeg er innmari spent på hvordan hun vil takle å dele mamma og pappa nå. Spennende tid vi går i møte ihvertfall.

 

-Så har jeg pakket kofferten... I likhet med Bjørg har jeg fått skjenn for ikke å ha kofferten klar (ikke av legen min, men av naboer/venner og familie). De er sikre på at ting kommer til å skje ganske snart, mens jeg tar det med knusende ro... Man vet aldri! I motsetning til sist da jeg var veldig utålmodig etter å få babyen ut, så er jeg vel litt motsatt denne gangen.. Kanskje også fordi jeg håper på at moren min skal rekke nedover til det skjer. Hun har ikke vært "med" på noen av barnebarnas fødsler, så det hadde vært litt artig å hatt henne her mens jeg jamrer og bærer meg under åpningsfasen ha-ha!

 

Dere får kose dere i november-sola (veldig rart det der egentlig.. sol i november.. Jeg liker at det er mørkt og svart og masse sne og storm og uvær sånn at man kan sitte inne å høre taksteinene skrelle av taket og drikke kakao og kose seg!)

Jeg tar det kuli på sofaen med en sjokolade og en kopp kaffe.

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Bra at aktiviteten har tatt seg opp litt her! Har ei lita gulpefrøken her jeg også. I dag fikk hun sin første smak på tran, og det resulterte i en veldig ekkel gulp nedover skuldra mi... Men jeg stemmer for "Smurfe-treff for B-gjengen!"

 

Heidi: Det går busser ut hit ganske ofte, hvis du ikke kjører selv. Ikke timebussen, men vanlig buss. Den stopper like ved huset. Jeg kan ikke tidene, men..

 

Veibeskrivelse: Ta av E134 inn mot sølvgruvene. Kjør over brua, så kommer dere til en åpen plass med bl.a. buss-stopp (før dere kommer til kiosken ved badedammen). Kjør inn første veien til høyre etter buss-stopp-skiltet, da er dere på Sakkerhusveien. Første avkjørsel til høyre er gårdsplassen der jeg bor. (Det er nr 2, men vi har ikke fått satt opp hus-nr enda. Jeg skal prøve å få kjøpt det og hengt det opp før dere kommer...) Det er to røde rekkehus. Jeg bor i den midterste leiligheten i det huset som ligger nærmest veien.

Vognene er det plass til på verandaen, så de små kan sove ute om dere vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Gulpeklubben Grei!

 

Nå kosa jeg meg fælt her, dere! Da var det ikke bare jeg, altså, som syntes den var morsom!... Gubben har noen kronkommentarer iblant, og denne her kom bra spontant.

 

Men, vel, jo, smurfetreff er iallefall lett å si....Hehehehe..

 

Lukter grufullt her, Lillesmurfen har æsjet på seg. Skulle bare titte innom en liten tur, hehehe.Jeg blir kortere og kortere i innlegga mine PerrE, så du har ledelsen fortsatt, hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...