Gå til innhold

når har dere tenk å fortelle det til familien?


babyimagen:)

Anbefalte innlegg

vi er nå snart 6 uker på vei, spennende. har bestemt oss for å samle alle på lille julaften og fortelle det da, (hvis vi klarer å vente da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ca. 7 uker på vei og fortalte det til foreldrene mine og søstera mi i går! I kvaled skal vi fortelle d til foreldrene til samboeren min! Men resten får vente en måned til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! synest det var en lettelse å fortelle det og se hvor glade de ble!! Hadde tenkt å vente med å fortelle det til i desember en gang, men så tenkte vi det at de bør jo få vite d litt før alle andre! Vi satser at alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår første dette,og vi skal fortelle det om 4-5dager.er da 8+5/6. begynner å bli kvalm,brystene har vokst 1 1/2 str og magen er oppblåst.så når familien min kommer på besøk til uka,ville vi nok blitt avslørt uansett.så derfor forteller vi det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til aa vente til julaften (dvs 1.juledag for vi skal feire i England) og fortelle til svigermor at det foerste barnebarnet er paa vei... Da kommer nok champagnen fram :-) Men vet ikke om jeg klarer vente like lenge med aa fortelle min egen familie... men kanskje vente til jul med det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke sikkert vi klarer å vente så legne heller, er vår første og blir det første barnebarnet til mine foreldre så gleder meg til å fortelle det. men så lenge det ikke synes så prøver vi nok å holde på hemmeligheten en stund til. litt rart å snakke om det å være gravid med familien å ha en så stor hemmelighet som de ikke vet noe om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle det til pappa i dag... Han er på vei ut her nå...

Resten av familien må vente litt lengre, men trenger enn i familien å snakke med! :) Er kjempe spent her jeg sitter nå... Lurer på om han blir glad eller skuffa... (Siden jeg har 1 1/2pr igjen på høyskole).....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennede. han blir nok glad skal du se. foreldre kommer men formaninger om slik hele tiden, men når de endelig får vite at de skal bli besteforeldre så blir det nok noe annet skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det i jula!

Da er vi ferdig med de 12 risikable ukene (begynner på u. 13 på julaften!) og føler det er trygt å fortelle! Dessuten er det nok den beste julegaven de vordende besteforeldrene kan få! Ingen av dem har barnebarn fra før, så de gleder seg voldsomt har de gitt inntrykk av i noen år nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske enig der. derfor vil vi vente til da vi å. min mor har gitt uttrykk for at hun gleder seg. på min samboers side har de fem barnebarn fra før, men tror de venter i spenning der å. har gitt uttrykk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg faktisk å si det til svigermor.. Men, mine egne foreldre gruer jeg meg til.. Har ikke verdens beste mor og datter forhold.. For noen år siden snakket vi ikke sammen på nesten 2 år.. Det forholdet vi hadde før dette er borte, svunnen i jorda.. Selv om dette er min 3 og jeg er 30 år så gruer jeg meg.. Men, hva kan vel foreldrene mine gjøre, de sitter 90 mil unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte det til svigers i dag.utebn å mene det.jeg ville vente men sambo er så kry at han klarte det ikke.prøvde å ringemamma og pappa fpr og gi de nyheten men de var desverre ikke hjemme.får vente til i morgen.er 10+1 i dag.ville egentlig vente til julaften.

 

 

sist reiste sambo avgårde med testen og viste fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 13, noen vet det allerede, men de har fått streng beskjed om å holde det tett.....:) så "allmenheten" vet det ikke, bare aller aller nærmeste familie og da er ikke søsken inkludert... hehe...moro å se hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig... pluss at vi fortalte det meeeget tidlig sist gang og fikk noen "negative" reaksjoner og snakk om spontanabort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt så stor allerede at vi fortalte det til alle sist helg. Da var vi 10 uker på vei og hadde sett hjertet banke på ultralyd. Litt mer safe da liksom;=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Er det ingen her som dør av å holde det hemmelig??? Blir mektig imponert over alle som tenker å vente helt til jul med å fortelle det til sine nærmeste. Vi klarte å vente en uke etter at vi fant det ut. Da fikk mamma og pappa, og svigers vite det. Da var vi fem uker på vei. En uke etter fikk søskene våre vite det og i forrige uke fortalte vi det til en venn og en venninne. Er nå 9 uker. Har mistet en gang, men syntes da at det var godt at noen visste at jeg var gravid så vi hadde noen å prate med. Så derfor har vi fortalt det til dem vi har, for de vil likevel få vite det om vi mister. Men nå skal ingen flere få vite det før 12 uker er gått. Skal på ul når jeg er 12+1 og hvis alt er som det skal da, så vil jeg rope det ut til hele verden!!!!! Klarer nesten ikke vente!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin 8.juli. Fortalte det til datteren vår på snart 6, og et gravid vennepar med det samme. Resten skal få vite til jul. Må si jeg er imponert selv over at vi har valgt å gjøre det sånn, men det er ikke bare enkelt innimellom. Gulljenta vår er nok litt liten til å holde på hemmeligheter, så selv om hun ikke sier ting direkte, er det nok noen som har fått mistanke. Håper bare de er taktfulle og ikke spør. Vil jo gjerne at nærmeste familie skal få vite først. Forrige gang ventet vi til etter 12 uker, men da var det enkelt for vi bodde så langt unna alle sammen,. Nå bor vi midt i smørøyet, og det er ikke fullt så enkelt.. Deilig å ha dere å "snakke" med ihvertfgall, hvis ikke hadde jeg blitt gal!Gleder meg vilt til å rope det ut til hele verden!! Blir ekstra fint med jul i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å vente til julaften, men tviler på at jeg klarer å vente så lenge. Skal samle venninner ennten rett før jul eller i romjulen for å fortelle det til de da. Er da 11 uker på vei, synes de kan få vite det rett før alle andre : )

Tror nok jeg forteller det til foreldrene mine og svigers neste gang vi er hjemme. Skal nemlig på julebor da sammen med familien og da blir de nok mistenksomme alikevel... Gleder meg til å fortelle : ) Første barnebarn på svigers sin side. 3. på min. men dette er første som blir fortalt me glede : ) Så jeg tror det blir gøy for de"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til nermeste venner og familie.

Tenkte å vente med besteforeldre, men hun ene tanta mi hadde spurt mor og da hadde hu sett det på henne.. SÅ hun vet det og mormor, så da får farmor også vite det i dag..

Begynner jo å komme litt i vei og så, tenekr det blir vel allmennkjent snart da..

Har ikke sakt noe til Tulla ennå, for da vet alle det etterpå tenker jeg..

Hun skal få vite det rett før jul da.. Må bli med meg til Jordmora den 19 desember, så da...

Hadde jo egentlig lyst å skrike det ut til alle etter endelig å ha fått truffet gullegget...

Nå kommer jeg til å svare ja, hvis noen spør da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vente til jeg er 12 uker på vei..Så jeg har 4 lange uker igjen før jeg kan rope ut..;o)

Tenkte og vente til julaften(er da 14 uker) men det ser ut til at magen kommer tidligere enn med nr 1:o) Det synes allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg klarer å holde meg til jul! :) Er ca 12+3 på julaften! :) Men te på jobben vet det allerede! :) Hu som er tillitsvalgt (fordi hu sjøl er gravid og jeg skulle egenlig ta over vervet! ;)) Og sjefen! :) Stakkars sjefen! Hu har 3 stk ute i fødselspermisjon allerede og nå er vi 5 stk til som skal ha mellom 2.april og ca 7 juli! ;)

(Hun har kun 13 stk som jobber for seg! ;)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...