Gå til innhold

Skravle og bli kjent tråd for Drammens jentene....!


Ønskejenta&Joakim070606

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte kanskje jeg kunne slenge meg på her. Har ikke sett at det fantes forum for oss i drammens området før.

 

Jeg er 32 år og bor i Krokstadelva sammen med min samboer på 31. Sammen har vi lille Alver på snart 4 mnd. Vi har nå vært samboere i drøye 10år, så det tok litt tid med oss :-)

 

Har aldri hatt noen erfaring med barn, så jeg sliter litt med alt det nye omkring det og føler meg litt alene. Sambo må ofte jobbe om kvelden og jeg har ingen bil så jeg kommer meg ut av huset annet enn innen gangavstand. Har heldigvis en snill mamma som stadig kommer og holder meg med selskap. Derfor er det også hyggelig at internett finnes, så man kan finne noen å snakke med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei shevil jeg er 30 og har to barn på 2.8 år og 3.5 måneder. Jeg bor foresten i solbergelva. Kanskje vi kan ta en trille tur en dag. jeg har foresten bil.

Vi snakkes kanskje på dib treffet på east leake i morgen.

 

I dag har jeg virkelig vasket lit ,er stolt av meg selv. Må stå på lit fordi vi skal ha dåp på søndag. Gleder meg til treffet i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shevil, heng deg med, er ikke bare du som er fersk i gamet skal jeg love deg;) hehe...

Kanskje du og Alver kan få haik med Niva og Amalie i morgen eller et av de kommende treffene? Det hadde vært kjempehyggelig hilst på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt jenter!!! Ja... Da har jeg hvertfall hatt litt av en helg.. Joakim har vært syk og igår så ble feberen så høy og allmenn tilstanden hans så dårlig at jeg rett og slett i torde å vente lengere, og vi dro på legevakten! Han hadde da 40 i feber, men det som bekymret de mest var at fontanellaen (det myke stedet opp på hodet, jeg har lært et nytt ord) var hoven!

Så vi tok rønten av lungene, blodprøver, urinprøver.. Ja, hele lille herligheten min ble sjekket! Jeg følte meg så utrolig maktesløs.. De ga han febernedsettende, og da ble han noe bedre! Og når feberen begynte å gå ned så gikk kulen på hodet ned også! Merkelig det der!

 

MEN.. Jeg tror nesten jeg må melde avbud på treffet imorgen.. Må tenke på tøtte og nå skal vi kose oss hjemme til han er 100% igjen!

Men dere må kose dere masse!! Så kommer vi sterkt tilbake når sykdommen gir slipp!

 

shevil: Velkommen til oss ja! Og som Tillb sier, så er du ikke alene om å være førstegangs mamma og usikker! =) Håper vi får hilst på dere på et kommende treff!

 

Ha en kjempe fin mandags kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Hva skal man skrive...Jeanette heter jeg, er 20 år ifra Drammen!

Har en samboer på 24 og sammen deler vi ei herlig tulle på 9 mnd som heter Thea :) Vi er alltid på utkikk etter noen som er i samme situasjon som oss, er alltid koselig å bli kjent med nye mennesker :)

Jeg vet eeegentlig ikke hva mer jeg skal fortelle... Har msn for dere som er interessert i å bli kjent? [email protected]

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, koselig at det er flere i nærheten her som jeg kan trille med :-)

Kan dessværre ikke være med på treff i morgen. Vi skal for en gang skyld ut av huset alle tre, i bursdag til tvillinger på 2. Har lånt oss bil og greier. Bilen vår er nemlig varebil og så trege som vi er, tar det jo tid å bytte den ut. Har snakket om det siden januar.....Nå må vi se og få gjort det, så jeg kan få vært med på treff, babykino og dratt på SATS og alt det andre jeg drømmer om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo damer!

 

Jeg var jo litt tidlig ute med presentasjonen......-men nå er altså gutten født. -Og det ble en novembergutt, så vidt det var...hehe

30.nov ble Truls født. 3995g og 52cm, og fødselen gikk raskt, greit og uten en rift. Kan nok kvalifisere til drømmefødsel ja. :)

 

Kjenner jo noen av dere fra før..... Tillab, Pinnsvinet, Theaokt.... Og Mamma og Jørgen, for Jørgen og Truls er fettere!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var koselig på treffet i dag. Shevil du kan godt sitte på med meg hvis du vil på neste treff. Blir nok ikke med å bader i morgen har lit å gjøre siden vi skal ha dåp og helgebesøk til helga.

 

Ønskejenta : det er ikke noe greit når barna får så høy feber. Jeg får håpe han blir snart frisk igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tillab: Tusen masse takk, så ut som du ble god venn med datteren min iallefall :) Koselig å bli kjent med så mange flotte og koselige mennesker, var jo ikke så skummelt som jeg trodde gitt :D

 

Første møte...så kommer jeg for sent! *flau*

Neste gang setter jeg på vekkerklokke! Vi trenger den nå ja, alltid når vi skal noe så sover Thea myyyyye lenger enn hu skal =P Alltid sånn :)

 

Håper jeg rekker badet i morgen da!

Hadde vært koselig, er noe jeg har hatt lyst til lenge!

 

Klem Jeanette og Thea! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :)

 

Vet dere hva som hadde vært moro? Å samles å spise julegrøt! Lite baby julebord =P hehe! Hadde vært veldig koselig iallefall =)

 

Klem Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra idè lacabeijbi!!!!

Var ikke så mange på badinga i dag, men markus og eline stoooorkoste seg!! Håper å se flere der neste onsdag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :)

Jeg skulle egentlig, men jeg rakk ikke...her i huset våkner jeg før alle =P

Vil gjerne bli med neste onsdag, når tid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei:)

 

var koselig på treffet igjen, måtte dra litt tidlig jeg, men er med igjen neste gang:) det er så hyggelig å komme seg ut å treffe mennesker:)

 

babyjulebord er jo en kjempe kul ide:)

 

kan jeg være med å bade neste onsdag også? jeg må vel ikke begynne på nybegynnerkurs? er mye hyggeligere å bade med folk en kjenner litt til:) nå er jo emil 8 uker, han er vel ikke for liten da?

 

blir det nytt treff om 2 uker igjen? på east lake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare og sette opp et treff til det ESRE:)

Vi kommer nok ikke da, vi skal til svigefar på juleaften så jeg regner med siste uka hjemme her blir hektisk..

 

Babyene må ha vært igjennom 6 ukers kontroll og det har jo Emil:)

Også må de vell veie en viss kilo uten at jeg husker hva, men det vet helt sikker mamma`n til eline....

Vi skal bade til onsdag vært fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, å dere har skravlet!! =)

 

Nå er endelig Joakim 100% igjen! Og det er rett og slett herlig!!! Har savnet han så.. =) Så vi er klare for bading på onsdag vi også! Lenge siden Joakim har fått svømt nå!

 

ESRE: Som Mamma&Adriana+babyimagen:) skriver så må baby'ene ha vært gjennom 6 ukers kontroll også mener jeg å huske at 5,5 er kg grensen.. Eller kanskje det var 6?? Når vi svømmer med DiB svømmer vi ikke på kurs, det er bare på moro! Så det er bare å bli med! De søte små koser seg sååå fælt i bassenget!!

 

Locabeijbi: Velkommen til "gjengen"! Koselig at du var med på treffet, men tyyyypisk at jeg ikke fikk vært med! Jeg jo sett frem til å møte deg og søte lille thea! Vi skravles jo bare rett så det på msn! =)

 

Tillab: Hvordan går det med deg?? Tenker masse på deg og håper dagene har blitt litt lettere for deg! =)

 

Ellers da jenter?? Noe nytt? Jeg har endelig fått bestillt julekort jeg da.. De kommer neppe frem til jul, men det er vel bedre sent enn aldri! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. tiden går litt fort for meg, tenker ikke på at julaften er rett rundt hjørnet neste tirsdag...hehe.. vi skal reise til ørsta til jul, så tror egentlig ikke jeg hadde kunnet selv den tirsdagen (uff, surrehue), ting kommer til å bli ganske hektisk den siste uka ja...

 

Ønskejenta&Joakim070606: så fint at lille gutten din har blitt helt frisk igjen, ikke noe kos med syke barn... Tror kanskje ikke vekta blir noe problem, for "lille" babyen min veier vel bort i mot 7kg..hihi...

 

hva er det disse små babyene bader i da? er det noen som veit om det går ann å kjøpe noe badetøy til oss mammaene? mamman til eline nevnte at det var noen som hadde vært å kjøpt et sted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Det pleier jo å være med som setter opp treff, men jeg kan ikke den tirsdagen, skal på helsestasjonen og få vaksine... Så kanskje jeg skal sette opp en annen da... hihi

 

Flipper sa til meg at grensen er 6-ukerskontrollen og 4(!) kg:)

Og Emil er jo meeeeer enn stooor nok! Så bare bli med!

 

Vi bestilte julekort på mandag, så de bør komme til butikken i morgen! Håper de blir bra! Vi har tatt bilder av Eline i nissedrakt - og klart å få et smilebilde!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

 

Vi bruker en liten badetruse - får kjøpt på blandt annet kapahl på cc. Du går jo forbi der hver dag:) hihi

Ellers kan du kjøpe badebleier. Og finner du ikke noe, eller ikke rekker det så har jeg badebleier, så det er bare å si fra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

Skravler i vei dere!

Sorry at vi ikke var med på badinga i dag, vesla er blitt litt forkjøla og tar ingen sjanser på at hun hverken skal bli dårligere eller smitte noen andre små søte!

 

Huset jeg hadde så lyst på ble det lagt inn bud på i dag men det ble avslått, så vi skal på visning på drømmehuset til uka... Har også fått vite at pappa ikke skal flytte med oss så jeg kan se på mindre hus også! 400 kvadrat er jo GIGA! hehe...

 

Ønskejenta; alt er mye bedre nå, hjelper å ha noen å prate med, og selvfølgelig å ha mannen min hjemme, Det er deilig... Godt å høre tassen er bedre!

 

Vi må jo få til et treff til før jul. Jeg har dessverre ikke plass her hos meg, men om noen har plass bidrar jeg gjerne med å lage grøt asså! (har x antall pakker grøtris også forøvrig, skulle egentlig ha julegrøtlag her men det gikk over:p)

Hvis ikke kan vi jo bestille bord og grøt et eller annet sted, vet at vi kan få Spiralen til å lage grøt. (kokken der oppe har jo ikke akkurat SÅ mye å gjøre om dagen!) Evt kunne jeg hørt med kjøkkensjefen på Teatercafeen men der er det jo stappa sjappe frem til jul, så det er ikke sikkert...

 

Nå fikk jeg SÅ lyst på grøt! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegrøt bord hadde vært koselig. Vi kan sikkert være hjemme hos meg, men jeg bor i solbergelva.

Hadde tenkt til å være med på badingen på onsdag, men det kan hende jeg tar med meg vilde istedet for amalie. Mannen min jobber kveld til uka. Jeg har lovt å bade med vilde så lenge ,men så er det alltid noe som kommer i veien. Det eneste er at hun skal ha lucia i barnehagen på onsdag.

Ønskejenta det er godt joackim har blitt frisk igjen.

Jeg får håpe du får drømmehuset tillab, det hørtes stort og flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også mulig og være hos oss men vi bor jo enda lenger unna enn Solbergelva;)

Det hadde jo vært veldig kos hvis vi hadde fått til det, og du kan jo ringe Spiralen Tillab og høre litt rundt:)

 

Nei i dag er jeg barneløs, værtfall frem til klokka halv seks så nå skal jeg ha julevask.....

Også er det jo Adriana 1 års dag til søndag og ultralyd i morgen, mye og se frem til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig på treffet forresten :)

Vet ikke om vi blir med på flere treff før jul, får se ann hvordan formen er, plages med bekkenet og nå før jul er det jo mye å gjøre og lita tid til å slappe av... Har faktisk bare 101 dager igjen til termin :) Men kortere tid til fødselen siden det blir planlagt ks..

 

I dag er det bake dag, har faktisk bakt 15 brød :) Stolt av meg selv nå ja, hihi.. Di 7 sorter får vente(blir nok ikke 7 sorter akkurat), tenkte og bake litt lamme Vemund også.. Dem baker i bhg så det syns han er stas :) Henriette må nok vente til neste år for å bli med på bakinga..

 

Kos dere i adventstida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...