Gå til innhold

Skravle og bli kjent tråd for Drammens jentene....!


Ønskejenta&Joakim070606

Anbefalte innlegg

Tenkte det hadde vært greit å lage en slik tråd her inne, hvor vi kan bli litt "kjent" med hverandre! Litt vanskelig å få pratet med alle når vi er på treffene, vi har jo blitt så mange! =) (Hvertfall i forhold til det første der, grunnet dårlig vær, det kun var meg og Aga! he he. =))

 

Om meg!

Jeg er 25 og bor i Lier med min bedre halvdel på 30(!) år, har med meg min herlige sønn Joakim på nå 5 mnd. Han er min første og sambo sin andre! Joakim sin halvbror er 7 år..

 

Andre..?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, en ny skravletråd:) Det må jeg jo bare henge meg på!

(finnes en som heter Drammen og omegnjentenes skravletråd inne på 3 trim også, hvor vi nå er ca halvparten som er blitt mammaer, hjertlig velkommen inn der også de som vil!)

 

Jeg er 24 og bor på Åskollen med min fantastiske mann på 26. Embla er nå snart 2 mnd og hun er vårt første barn. Fra før hadde vi ei lita pusejente som oppfører seg som hun er baby hun også for å få like mye oppmerksomhet som Embla:)

 

Jeg og Embla er forresten skikkelig dårlige på å komme oss ut og trille hvis ikke ordet shopping er inkludert, så om noen er bedre på det dra oss gjerne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod idè!

 

Og meg:

Jeg er 29 år og bor på Bragernes med min samboer på 26 år, Eline er første barn for begge to. Jeg er egentlig fra Drøbak og Dag er fra Hokksund - så derfor bor vi midt i mellom:) Jobber i økonomi i Telenor Mobil til vanlig.

 

Eline er to mnd (08.09.06)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo den gamle røya på 34 år.. Bor også i Lier, med mannen min på hele 38 år, og vi har til sammen fem barn/ungdommer. Fire gutter på hhv 18 år, 16 år, 10 år og en gullklump på 22 mnd. Sist men ikke minst har vi jo lille veslejenta Ingeborg på 3 mnd.

 

Jeg er i permisjon frem til 1 juni, da overtar mannen min skuta og jeg skal slappe av på jobben.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

God Idè da!

Om oss: Jeg er 20 år, min kjære samboer er 24, sammen har vi ei nydelig jente som heter Thea på 8 mnd (03.03.06)

Vi har tenkt lenge nå på å finne noen par i samme situasjon, pga venner som renner ned dørene her kl 24 på kvelden er ikke så populært...

Og mennesker i samme situasjon som oss hadde fortstått det da :)

 

Mvh Jeanette,Ole Kristian og Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Om oss,

Jeg er 23 år, og bor på bragernes mellom sentrum og CC sammen med min kjære samboer på 26 år. Vi har akkurat fått vårt første barn, ei herlig lita jente som heter Hannah som er blitt en måned allerede :)

Ikke vært med på DIB-treff enda, men gleder meg til å møte alle sammen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt....

 

Meg:

Jeg er 21 år bor på Klokkarstua med min samboer Dan på 24 år..

Adriana er vårt første barn og nå har vi en til på vei:)

Jeg er egentlig fra Røyken mens sambo er født og oppvokst her ute på Hurum landet:)

 

Adriana er 11 mnd (10/12/2005)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei..

Litt om oss.

Jeg er 27årog bor på spikkestad, mann min er 24, giftet oss12/8-06 :)

Er nå gravid med nr 3, termin i mars, har en gutt som blir 3 19nov, ei jente på snart 9mnd (22/2-06) Så her får vi nok å gjøre etterhvert :)

 

Håper og komme meg på neste treff, koselig og bli kjent med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,

jeg er 32 og bor i Krokstadelva sammen med mann på 37 år og en skjønn sønn på nesten 5 måneder.

Jeg er alene 4 uker om gangen fordi mannen min er sjømann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg er 30 år og bor på rundtom med Min samboer på 34 og barna på 21 mnd og 11 år.Jeg er mye alene og går hjemme på dagen pga manglende barnehage plass...

 

 

 

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter litt på denne! =)

 

Er det noen av Drammens damene som er innom her på en herlig søndag da? Uff.. Egentlig burde jeg vært ute på tur idag i solen, men får meg ikke til å gå ut! Ellers har vi bursdags rush i min familie om dagen! Hver eneste helg i november er det en ny bursdag! Veldig koselig altså, men det blir ganske dyrt i lengden! =)

 

Hvordan er det med Drammens damene? Jeg ser veldig frem til onsdagen! Jeg ser du blir med du også anlej? Så koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også vært en tur ute i finværet, men sitter nå her og glor i stedet... Skal sikkert ut når gubben kommer hjem, blir ålreit å gjøre noe annet enn å sitte hjemme med ukas mest sutrete baby. Hun SKAL liksom underholdes hele tiden. Slitsomt altså... Ahrg... Og hun har sluttet å sove noe særlig på dagen, hva finner man på med en baby på 2 mnd i 8-9 timer a? Any ideas? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var det mørkt så da er den dårlige samvittigheten gått bort! Nå er det peis kos! =)

 

Hehe. Embla holder deg på tå-hev om dagen ja? ja, det er begrenset hvor underholdende mamma er etter en 5 timer! he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg tør å bli med på dib treffet på onsdag. jeg har ikke vært med før. Jeg har to jenter på 2,8 år og 3 måneder. Jeg er 30 år og mannen min er 27 år. Vi bor i solbergelva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 31 år gammel, og bor på Åskollen sammen med min mann på 34 år. Vi har 3 barn, jente på 6 år, gutt på 4 år (i dag:) og ei jente på 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig om du blir med Niva!

Gleder meg masse til treffet på onsdag. Blir koselig å se dere igjen, og treffe noen nye:)

 

Tillab: Blir det ikke bedre etter en liten lur på en halv time (med dyna over ansiktet - hihi)? Eller om du går en tur med henne?

Det hjelper med min søte, lille, eline:) Så er hun klar for å leke litt alene igjen:) Gleder meg til hun kan ligge og se på en leke en halvtime av gangen:)

 

Var for første gangen (på lenge) ute på lørdag. Pappan var hjemme med lillegullet! Koste meg masse og tok det med ro... gikk bra, men savnet selvfølgelig lillejenta mi kjempemasse!!!

 

Var visst i skravlehjørnet i dag:)

 

Ses på onsdag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Eline; da er dynetriks forsøkt, resulterte i enda høyere hyl helt til dyna forsvant igjen... Men man må jo forsøke!

Forøvrig; Gleder meg til mer bading:)

 

Niva; velkommen velkommen! Gleder oss til å treffe deg!

 

Ser forresten det er noen av dere som bor i nabolaget her, trille sammen innimellom? Jeg er så absolutt ikke flink nok til å komme meg ut på tur, men har jeg noen å trille med er det nok litt bedre! (bor forresten på Åskollen)

 

Dere andre, noe spennende å berette om de små eller no? Skal det være skravletråd må man jo skravle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går gjerne på trilletur, jeg og. Så hvis noen på Bragernes vil ut å trille er det bare å si fra. Hva hvis jeg lokker med shopping, Tillab?? :) Jeg har blitt veldog god på shopping, og ikke fullt så flink til å gå lange turer... men min samboer er snill og drar meg ut i helgene!!

 

Tillab: Vi gleder oss også til mer bading:) Synd dynetrikset ikke fungerte.... Da er det bare å la pappaen få eget rom eller sende han på nattevakt hver natt.... hihi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får slenge meg litt på skravlingen jeg og da! Vi er hos mamma'n min idag! Søsteren har nemlig bursdag! Moro med bursdager! =)

 

Tillab: Kan trille med deg jeg også! (ikke at jeg er i nabolaget, men vi er da mobile!=)) Ellers kan vi jo møte mamman til eline i byen og trille der.. Kanskje ta en trille pause på Pigen? Mmmm.. Kaaaake..

 

Mamman til eline: Som sagt.. Varsku fra! Jeg iler til Bragernes for trilling, shopping, Lunsjings eller evnt bading! =) Vi er ikke vonde å be!

Hvordan var det å være ute på lørdag da? Og hvordan var det dagen etterpå?? Jeg har enda ikke vært ute jeg da.. Begynner å føle meg moden til det nå! (joakim er jo snart 6 mnd!) Men tanken på å være fyllesyk og mamma frister egentlig ikke!=) Vennene mine begynner å mase ganske intenst på meg nå.. Sukk..

 

Niva: Ja!! Bli med! Kjempe koselig er det! Dette blir jo vår første gang på east lake da! Nesten så vi må leie inn lokale snart! =) Kjempe moro!!

 

Nei.. Nå er det litt kaffe og kaker på gang! Kaaaaaaffe.. *Trøtt*

Kos dere i "novemberværet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskejenta; vil du og være med å bade? Det er kos! Vi avtaler nærmere i morgen:) Jentene våre trenger å bade masse! Hehe...

 

Og trilleshopping er jeg blitt en racer på, er MYE morsommere det enn å bare trille:) Jeg er med!

 

Når det kommer til det med å gå ut så går det ganske greit også dagen derpå om du har en god barnevakt, hun som passer for oss har henne til de skal spise middag, ca 16-17. Det er deilig det, å kunne sove til kl 13, spise laaaaaang frokost med min kjære og bare slappe av og være i toppform og uthvilt når vesla kommer hjem. Eneste som er kjipt er å pumpepumpepumpepumpe... Hater den dingsen selv om jeg er blitt godt kjent med den, vært ute 2 ganger alt vi, og skal på standup i Oslo til fredagen, så det blir 3 gangen! (oi, det var mye selv til meg å være! hmmm...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vi vil og gjerne være med å bade! Skravlet litt med mamman til eline på msn igår, og vi fant ut av litt åpningstider og sånn på drammens badet! Vi går på svømming på Lierhallen vi da.. Det var vår andre gang igår! Tøtten syntes det er knall moro! =)

 

Sukk.. Okay.. Jeg må vel bare hive meg i det! Joakim sover jo ikke hele natten han da.. Så den som passer han må vel regne med å være oppe et par ganger i løpet av natten.. Hvordan har det fungert for dere? (Embla sover kanskje gjennom natten hun..?) Også er det denne mors samvittigheten som gnager meg da.. Er det galt av meg å "forlate" gullet bare for å dra ut? Uff.. Nei, jeg vet at det ikke er det.. ha ha. Herregud! Føler meg små gal! Jeg hadde nok hatt godt av å komme meg ut tror jeg.. =)

 

Hvordan er det med dags sovingen til embla da? Fått noe orden på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman til Eline: Jeg og Emil vil veldig gjerne ut og trille tur, hvis du vil være med oss:) Vi bor på Strømsø, ikke så langt unna:) Som sagt så er jeg ny her i Drammen og det hadde vært veldig hyggelig og hatt noen å gå sammen med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skravle, skravle*

 

vi skal faktisk ut i dag:) Mamma kommer og skal være barnevakt... Dag skal på konsert og jeg skal på avslutning for en på jobben. Men hun skal hjem i kveld så jeg må opp i morgen... Men det går bra! Var faktisk ute på lørdag og:) Da var pappan hjemme med henne. Det gikk faktisk ganske bra. Jeg trenger jo ikke pumpe, så det er jo positivt når man først må gi flaske:) Tenker at det er greit å venne henne litt til å ha barnevakt. Første gangen vi hadde barnevakt er ca 3-4 uker siden. Vi gikk på kino. Og pratet selvfølgelig bare om lille gullet:) Var uvant! Så da blir det 3. gangen for meg og. (2. med barnevakt)

 

Jeg skal sjekke sentralbadet. Glemte det da jeg var ute i stad.

 

ESRE: Vi kan avtale trilletur i morgen:) Er ikke fra Drammen jeg heller, men flyttet hit i 2000 første gangen. Fikk jobb her:)

 

Tillab og Ønskejenta: Bade!!! og trille!!!! og kake:)

 

Snakkes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å komme i morgen. Jeg kjenner heller ikke så mange i drammen. Jeg er opprinnelig fra drammen, men har bodd mange år i kristiansand, så da mistet jeg kontakten med de fleste. Jeg er heller ikke så flink å surre meg ut for å trille, er ganske glad i shopping jeg også. I dag er ikke min yngste datter lenger pute barn. Etter tre måneder med pute kunne vi endelig ta den av. Jippi.Gleder meg til å bli kjent med dere i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskejenta; de er sååååå søte når de plasker med beina da! Og siden du er myyyyyyye mer erfaren enn oss (du har jo vært 2 ganger vi har bare vært en!) så kanskje du kan lære oss litt?

Embla sover stort sett hele natta men barnevakta vår syns visst ikke det var noen god ide så hun vekker henne for mat ca kl 04 hver natt når hun har henne... (litt slemt gjort mot meg syns jeg for hun var helt døgnvill første gangen, men andre gangen gikk det bra.)

 

Sove på dagtid er fremdeles ut, like kjipt som å legge seg om kveldene... Fikk pappa til å komme hit med bikkja i dag og ta med henne på trilletur, da sovnet hun som en stein, tror hun hadde godt av det!

 

Akkurat nå sitter jeg og forsøker det vanskeligste jeg noengang har gjort tror jeg, å ikke puppe/vugge/kose henne i søvn... Hun gråter så fælt, men jeg skal være flink og la henne bare vite at jeg er her uten å plukke henne opp... (sleepsense, må prøves... sukk)

Om det ikke funker ser dere det på søplesekkene under øynene mine i morra:p! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...