Gå til innhold

Mannlig lege....


Nina, 02.05.2010

Anbefalte innlegg

Var hos fastlegen min her om dagen.. Jeg har vært ekstremt slapp, trøtt og kvalm i det siste. Samt at korsryggen min verker noe helt sykt på kvelden, spesielt etter at jeg har vært på jobb (står, går og løfter mye).. Så hadde håpet på å blir sykmeldt en uke eller to, slik at jeg kunne komme meg på litt på beina igjen. Men istedet fikk jeg beskjed om at det var sånn det var å være gravid, så det var bare å holde ut.. Og at det kom til å gi seg etterhvert! Så jeg må innrømme at jeg ble litt deppa, for jeg har jo nesten ikke krefter igjen.. Tenkte å bytte til en kvinnelig lege, kanskje de har litt mer forståelse? Men det var bare ledig hos mannlige leger i min kommune.. Noen som har noen trøstende ord eller tips...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så stor forskjell på legene og det er så viktig og være fornøyd med legen sin også!

Gå inn på trygdekontoret sine sider og bytt fastlege du;o)

Jeg har en mannlig lege,men han er kjempe flink og forståelsesfull;o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på legene, m det er kvinnelige eller mannlige. Har hatt en av hver jeg. Var senest på mandag hos min nåværende(mannlige) lege og fikk 1 ukes sykemelding pga kvalme og tretthet.. Han er en underlig skrue da:p men veldig grei for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de siste dagene før jeg skulle ut i permisjon sist sendte jordmor meg rett til lege for å få sykemelding pga blodtrykk/protein og generell utmattethet. Fastlegen min var selvfølgelig ikke tilgjengelig, kom inn til en av de kvinnelige legene på legesenteret og så bilder av fire unger på pulten hennes. Tenkte at det kanskje var forståelig for legen at jeg trengte litt tid å komme meg på, var i en veldig stressende jobb. Men hun så bare rart på meg, mente jordmor tok feil og overdramatiserte og ba meg jobbe til neste kontroll hos jordmor fire dager etter... Grein resten av dagen, tror jeg - da var alle reserver oppbrukt. Tror kanskje det er enda verre med kvinnelige leger som ikke har hatt noen problemer i svangerskap selv, ikke alle leger har empatiske evner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring hos kvinnelig lege mens bra hos mannlige. Har inntrykk av at kvinne-legene jeg har hatt er sånne karrieredamer som ikke skjønner hva det er å ta hensynt til seg selv.

 

Min erfaring er at man må være tydelig og nærmest komme med en bestilling. Jeg sa at jeg klarer rett og slett ikke jobbe og at legen måtte sykmelde meg. Og da sa gubben ja vel..og slik ble det i noen uker. Verdt et forsøk om det ikke var slik du gjorde det.

Viss ikke så bytt lege. Lurt å gjøre det nå før jul siden man bare har to bytter i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...