Gå til innhold

Paracet og ibux?


Alvilde<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ibux er fy, fy pga økt blødningsfare. Paracet er greit, selvfølgelig bare i anstendige doser og ved stort behov..... så sant man ikke kan klare seg uten!!!Har du masse plager kan det være lurt å kontakte legen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 og tok ibufen (sikkert det samme som Ibux) forrige dagen da jeg har feber. Hvorfor har ikke legen sagt at jeg ikke må ta det, hvis det er farlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pakningen til Ibux står det: Må ikke brukes de siste 3 mnd av graviditet, og ellers i graviditet bare under avtale med lege. Paracet er det eneste som er "godkjent" som smertestillende uten avtale med lege. Hvis dere er i tvil om et legemiddel, så søk det opp på www.felleskatalogen.no Der står alle opplysninger om alle tilgjengelige legemidler i Norge, med bivirkninger og advarsler om bruk. Er et kjempenyttig verktøy hvis man har mistet pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som tok Ibuprofen.... en gang er nok ikke noe å bekymre seg for:-) Det som er det dumme med virkestoffet i den typen tabl. er at det kan gi økt blødningefare... men det skal jo en del til for det brukes jo normalt i små mengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Takk for info. Jeg tok det en gang kun. Min sambo hentet smertestillende til meg da jeg var sengeliggende med feber. han tenkte sikkert ikke over det. -greit å vite at en' gang ikke har gjort noen skade da. jeg får holde meg til Paracet til influensaen går over. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibupofen var en av de ytterst få tingene legen min nevnte når vi var inne før vi startet prøvinga. Bruk heller paracetamol-baserte preparater som feks. paracet og pinex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...