Gå til innhold

Hvor mange kilo er tungt, siden man ikke skal løfte tungt under graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Passer dårlig med min jobb da... må av og til løfte 54 kilos dunker sammen med min arbeidskollega... så det blir 27 kilo på hver da... Men...

 

tøysejenta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke blør eller har smerter, så skal kroppen tåle å løfte det den er vandt med. Jeg blør og skal derfor være ekstre forsiktig med tunge løft, men jeg kan jo ikke unngå å løfte litt på 2 åringen min på 13 kg da likevel, men regner med det går greit siden kroppen min er veldig vant til å løfte på ham. 4 åringen på 21,5 kg derimot unngår jeg å løfte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

Snakket med legen min på St. Olav om dette jeg, siden jeg trener styrke og vi løfter veldig tungt til tider.

 

Han sa at det med å løfte tungt ikke har noen skadende virkning på det lille frøet i magen din. For spiren ligger veldig godt i en dyp grop der inne og det skal veldig mye til før den skulle ta noe skade.

 

Hvis det skjedde noe, så var det mest sansynlig at det ville ha skjedd uansett. Kromosonfeil etc.

 

Det anbefales å være litt mer forsiktig når du nærmer deg slutten av svangerskapet.

 

Skulle du få bekkenløsning, så blir det jo noe annet, men da vil du heller ikke klare å løfte så mye.

 

Men lytt til koppen din du, og prøv å løfte riktig. Pass ryggen din. :o)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problemer med å løfte tunge ting,men pass på at dere har god løfteteknikk og ikke overdriver! Regelen er at man ikke skal trene tyngre eller løfte mer enn man er vant til fra FØR en ble gravid,utenom det er det ingen større risiko,iallfall ikke i starten. Er en gravid med tvillinger skal man derimot passe seg litt,også ved bekkenløsning! Under trening er det også viktig å drikke masse,så ikke babyen blir for varm inni der!

 

Det er vanligvis ikke så heldig å gjøre svært tunge løft der buktrykket øker,som f.eks veldig tunge knebøy o.l,så det er ofte greit å unngå slike øvelser litt uti graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...