Gå til innhold

Farlig å få bedøvelse hos tannlegen når en går gravid??


Snart firebarnsmamma! Fødeklar

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Jeg har tannverk, men kvier meg for å gå til tannlege, siden jeg ikke vet om det innebærer fare for beibien min... Blir lykkelig for svar, for jeg trenger VIRKELIG en tannlegetime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk gravid sist, måtte jeg trekke visdomstann som var helt forferdelig.. Det gjorde jeg på sykehuset med vanlig bedøvelse og det var ikke farlig i det hele tatt fikk jeg vite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fylle hull med bedøvelse for andre gang snart dette svangerskapet. Jeg har fått beskjed om at det ikke er farlig. Til og med røntgen, som man har fått advarsel om før, sies det at det er så liten stråling at faren er minimal (iallefall hos tannlege hvor så lite område fotograferes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!!

Hm, jeg trodde et var like farlig nå som før å ta rtgn... Men er det noe lurt før man er 12 uker på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min tannlege var det ikke farlig. Men jeg ville nok ikke tatt det om det ikke var nødvendig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannrøntgen kommer uansett ikke langt nok ned til at det er farlig.

Og sier du fra at du er gravid får du beskyttelse, tannleger har også blykraver og forkle.. ikke farlig i det heletatt med røngen der.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott,og takk for alle innlegg!! Har fått time, men ikke før 14.12...

Får prøve å holde ut, ellers må jeg ringe og få meg hastetime... Gruer eg forferdelig, men det må jo til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...