Gå til innhold

Vil dere vite kjønn før fødselen?


Serial mom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, jeg for min del synes i hvertfall det vil være unaturlig å ta rosa babytøy på en guttebaby eller lyseblå på en nyfødt jentebaby. Dette har også endel med at små babyer og smårollinger ofte er ganske kjønssnøytrale av utseende, det er faktisk ikke lett å se om det er gutt eller jente baby dersom babyen er kledd i f.eks hvit fra topp til tå, men har babyen på seg rosa så er det jo rimelig å anta at det er en jente og omvendt med blått. Slik er det bare, det er praktisk rett og slett for å kunne se forskjell på gutter og jenter, det har ikke noe med å presse dem inn i roller. Å presse dem inn i roller vil være å kun tilby dem en type leker, nekte dem å gå i farger de velger selv når de blir større, forteller gutter at de ikke må gråte fordi det er sånn som jenter gjør osv. Dessuten liker jeg ikke gult og mintgrønn (som vist nok skal være kjønnsnøytrale farger) så godt og hvit blir så sabla fort skittent, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, men sambo vil ikke! Så i og med at dete r jeg som har den babyen og alt det, så kan han få bestemme også! Så vi skal ikke vite det! Han har ei jente fra før, og da visste han det, så nå ville han ha en overraskelse.....men det blir en gutt, ennå så tidlig det er.......helt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved første fødte visste vi ikke kjønnet, det var utrolig spennende. Alle hadde trodd jeg skulle få en jente og jeg ble utrolig overrasket igrunn da det ble en gutt, verdens herligste.

 

Nå er jeg gravid igjen, 4 uker, og har nettopp i dag fått vite det. Denne gangen tror jeg ikke at jeg klarer å vente til fødsel med å få vite kjønnet. Blir det en lillebror eller en lillesøster???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...