Gå til innhold

Vil dere vite kjønn før fødselen?


Serial mom

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg vil, jeg.... Har egentlig tenkt at jeg ikke vil vite,at det skal bli en overraskelse når han eller hun kommer,men nå vet jeg ikke...

Ulempen er jo at man ikke kan kjøpe så mye klær i forkant,og gudene vet om det er noe en orker å stresse med rett etter fødsel! Det er så lite i butikkene som er beregna på begge,mest bare hvitt og sånne vanlige bodyer. Det meste annet er så veldig gutte- eller jente-prega,at en kan ikke bruke det til begge deler.

 

Noen andre som har bestemt seg for hva de skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil vite det dersom de kan se det med ganske stor sikkerhet (altså de er over 90% sikker). For meg så har det skapt et mer personlig forhold til den lille i magen når jeg viste kjønnet, kunne si han, gutten min ol i stede for den eller det, var enklere å planlegge innkjøp osv. Jeg liker ikke hvit, gul og mintgrønn så godt så da var det greit å vite at jeg kunne kjøpe inn i blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bestemte meg i det jeg så to streker på testen jeg=)

 

Her skal det finnes ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to jenter fra før, og da ville vi ikke vite hvilket kjønn det var. Nå, derimot, har vi snakka om at vi tror ikke vi har tålmodighet til å vente til fødselen med å vite... Så jeg tror vi blir å spørre på ul hvilket kjønn det er ..

Vi forandrer oss med alderen... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil vite. Valgte det forrige gang og. Jeg syns jeg får et tettere bånd til den lille når jeg vet kjønnet, også kan man så smått planlegge litt, både navn og innkjøp.

 

Overraskelsen og glede ved fødselen blir så stor uansett når vi får se mirakelet, at kjønnet har mindre betydning da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vi vil ikke vite kjønnet. Synes det er litt av spenningen. Og siden dette er vår første er det revnende likegyldig hva det blir. Da kan vi like så godt vente selv om det blir vanskelig. Skal ha fostervannsprøve og på samtaletimen spurte de om vi ønske å vite det, så skulle vi angre, vil det nok uansett stå et eller annet sted i papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vil merkelig nok ikke vite det, han fikk viljen sin sist også. Jeg synes det er litt søtt at han ikke vil vite, så det spørs om det blir overraskelse denne gangen også. Vi har det meste av utstyr fra før, og av erfaring vanker det masse klær etter at babyen har kommet, så det er jeg ikke bekymret for.

 

Sist var vi gjennom 7 ultralyder, så vi hadde nok av sjanser til å vite, kan man si! Jeg er spent på hva magefølelsen sier etter hvert, det stemte sist i alle fall og det er jo litt spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil gjerne vite kjønnet. Første gang fikk vi en snerpete dame som utførte UL. Da vi var ferdige med å se på organene og de var ok, spurte jeg om kjønnet. "Det er et uvesentlig spørsmål", svarte hun. Vi ble bare sittende og måpe! For et utbrudd. S¨å første gang visste vi ikke. Andre gang fikk vi imidlertid vite at det var ei jente. Det var veldig koselig å vite at jeg kunne si hun om magen. Og det var lettere å finne navn på forhånd =0)

Denne gangen vil vi nok også spørre om kjønn. Vår første UL skjer i 14.uke, så da ser de det nok ikke, men en gang før jul får vi nok vite om vår lille skatt blir lillebror eller lillesøster. Kjønnet betyr ikke annet enn at vi kan si hun eller han, og at vi får et tidligere forhold til bebisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vite det - helt klart!

Visste det forrige gang og alt ble så personlig da jeg fikk vite at vi skulle få en guttebaby :)

Vi sluttet å si babyen men sa navnet hans istedet - kjøpte blått og pusset opp rommet hans osv :)

Nå var JM 99% sikker i sin sak da så derfor var vi aldri "redde" for at vi skulle få en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "sliter" med det samme spørsmålet.

Forrige gang hadde jeg ikke noe valg - jeg VISSTE det når den blå streken kom opp. Det var en gutt !

Jeg var aldri i tvil om det og det VAR en gutt som kom ut.

Hadde da malt rommet blått og kjøpt inn klær osv.

Nå med nr 2 har jeg veldig lyst at det skal være en overraskelse og ikke vite noe før fødselen. Da får jeg liksom oppleve begge deler.

Men som du selv sier - det er virkelig ikke mange plaggene en får kjøpt på forhånd da - det er jo åpenbart at alt er enten blått eller rosa....

 

Mannen min har lyst å vite kjønnet på ul, jeg har ikke lyst !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite det så fort som mulig =) Håper vi får et klart og tydelig svar på ordinær ul.

 

Ville vite første gang og, synes det var utrolig praktisk. Da fikk vi vite det med 100% sikkerhet et par mnd før fødsel.

Fikk handlet inn litt klær, pluss tenkt på navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet igrunn ikke hva jeg vil denne gangen...Det spiller egentlig ingen rolle da vi har to av et kjønn, og en av det andre kjønn.... :))

I de tre tidligere svangerskapene ville vi ikke vite det....men tanken slår meg mere nå...Gubben vil ikke vite da, så det blir vel ikke til det denne gangen heller...

 

Vi får se når ul nærmer seg i uke 17-18...leeeenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er kjeeeeempelenge til! Klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil,men har jo litt tid å tenke på enda da! Vi har allerede navn klare for begge kjønn,så er bare mtp på klær o.l at det er praktisk! Mannen min vil heller dø enn å male og innrede barnerommet rosa,så blir nok en nøytral farge uansett,hi-hi!

 

Ser jeg har foreløpig termin 5 dager før deg,Lofotjenta :-) Håper å få føde litt før,varmen her på Østlandet er ganske kvelende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he ja her er det vel ikke noen stor fare for noen hetebølger, så spiller ingen rolle når jeg føder....kan like godt føde i februar sånn temperaturmessig.... gliiiiiiiis

 

He he he ja rosa er knæsjjjj...har en liten jente som har hatt dilla på rosa i 2-3 år, først nå begynner det å gå over.......

Jeg har malt rosa rom med rosa hjerter, rosa seng, rosa hyller og kjøpt rosa klær.....(jeg kan ikke fordra rosa, men hva gjør man ikke for smågullene???)

 

Skjønner dem som vil vite kjønnet på forhånd, men de mister samtidig den spenningen det er å ikke vite....og den spenningen er helt utrolig spør du meg.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det en selvfølge å ville vite, ikke fordi det ene kjønnet er mer velkomment enn det andre, men for å få et personlig forhold, finne navn, og kjøpe litt klær. (Evt. arve hos gulljenta;) Har jentefølelse, men hadde vært morsomt med gutt. Pappa`n er eneste hannkjønn i huset omgitt av meg, lillejenta, to hunnkatter og en jenteundulat, så nå er det på tide med litt likevekt. Storesøster vil selvfølgelig ha jente, og det ville jo vært veldig praktisk siden man allerede har det meste av klær og leker. Fikk vite sist, og angrer ikke et sekund. Man visste jo ikke 100% sikkert før babyen var kommet ut, da var vi så glade at det tok flere minutt før vi husket å sjekke. (hun ble født under vann) Skjønner jo at det blir ekstra spennende å ikke vite, men jeg er så nysgjerrig og utålmodig at jeg aldri hadde klart å vente, hvis vi ikke måtte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men skjønner virkelig ikke noe av dette at dere vil vite kjønnet for å kunne velge "riktige" farger på klær, interiør og lignende. Virker sjokkerende gammeldags synes jeg. Og litt rart å skulle "presse" små babyer til å bli "riktig" gutt eller jente på en måte...

 

Forøvrig skjønner jeg godt at det er stas å vite hva slags kjønn, men skjønner ikke praktiske begrunnelser for å kunne velge "riktige" farger og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss ennå. Første gang skulle vi IKKE vite. Men da vi var på vei til UL ble vi enige om at jo forresten vi vil vite! Var jo ved og sprekke av nyskjerrighet. Og vi var SÅ klare for og få vite, så var babyen så urolig at det var så vidt JM klarte og se det hun skulle se, hun klarte rett og slett ikke se det. Så da måtte vi vente 42 uker da! Det var superspennende og en vanvittig opplevelse og ikke vite, men det er absolutt praktisk og vite. Vi vet rett og slett ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke vite det, men kjærsten min vil det.

han synes det blir vanskelig med innkjøp og sånn.

Skjønner jo den, men det jeg har alltid sett for meg at det skal være en overaskelse når h*n kommer.

Kjærsten min kan få vite det og handle i skjul eller no:)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke falle meg inn å finne det ut!

Det kan jeg godt vente til fødselen med å få vite. Det er da litt av spenningen! Det å gå og undres og gledes uansett hva det blir!

 

Det er uansett lille gullklumpen min, som jeg er utrolig glad i.

(Så lenge det blir jente eller gutt :o) er jeg strålende fornøyd!!!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Jeg vil vite d:)

Altfor nysgjerrig til å vente... Og hvis d er en gutt til må jeg begynne å tenke på navn...

Ja, også dette med klærne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...