Gå til innhold

10.uke, kjempekvalm, dårlig matlyst, svimmel..


Lone35 =0)

Anbefalte innlegg

..og influensasymptomer. Kan man ha det verre? Håper virkelig jeg blir bedre til i morgen. har liten lyst til å ringe på jobb og si jeg ikke kommer. Har vært borte de forrige to mandager og tirdsdager. Den første uka fordi datteren min var syk. den neste fordi jeg var syk, og nå er jeg enda ikke i form. Herrejesus, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Magen protesterer fordi jeg ikke spiser, men når jeg prøver å tvinge i meg mat så må jeg svelge med et stort glass melk. Maten vokser i munnen liksom...-Noen flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da - stakkars deg vennen !!!!

Høres ut som du har det stritt om dagen - vær hjemme du. Du har tidsnok vært på jobb.......

Gjør sikkert ikke mye nytte for deg på jobb når du er sååå dårlig likevel - tror nå jeg.

 

Jeg er forsåvidt i god form jeg - har iallefall INGEN problemer med matlysten for å si det sånn.......nesten like galt det syns jeg om dagen. Jeg gremmes nesten over matlysten min.

 

Sender deg en trøsteklem og ønsker deg god bedring :)

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig som deg, men jeg er student. Og jeg skal si at jeg ikke gleder meg til eksamen om en måned nei. Jeg er kjempetrøtt og svimmel og det blir vel ikke bedre av at kosten består av kiwi, plommetomater og farris.......

Jeg har varit borte fra nesten halvparten av alle timene de siste ukene, fordi jeg rett og slett ikke klarer å konsentrere meg i det hele tatt.

Men,men det blir vel bedre om noen uker får jeg håpe? nå ligger jeg og sover på soffaen hver dag når sønnen min ser på barne-tv... (jeg er vel ca, 10+4 eller noe sånt) tror det ble bedre i uke 13-14 sist gang, så det er vel lov å holde håpet oppe for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for svar. Begynner å grate her jeg sitter. Har ringt ogsagt jeg ikke kommer på jobb i dag. Makter det bare ikke. Jeg orker jo ikke spise, er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg. Har vondt i muskler og bekken. ( Huff, gråter fortsatt). Tror ikke sambo skjønner hvor ille det er. Ringte legekontoret nå, og fikk heldigvis komme inn allerede kl 1030 i dag.. Holder ikke ut jeg. Har jo merket kvalme i mine to forrige sv.skap også men kan ikke huske at det var så ille. Føler at jeg bare må til legen og få sykemelding i dag. Orker ikke disse egenmeldingene. Føler ikke at arb.giver tar det like alvorlig som erklæring fra lege.

Jeg føler meg nesten hjelpeløs innimellom. Magen roper etter mat mens jeg spyr bare ved tanken på brødskive eller noe annet. (Huff hvor jeg hulker og tårene renner her. Beklager altså. Men det er bare nødt til å komme ut.) Bra jeg ikke dro på arbeid da, herregud...

Har avtalt med svigerfar at han skal kjøre til legen, da han har et ærend i samme nærhet sjøl. Men hva hvis han ser at jeg har grått? Han vet ikke at jeg er gravid. Svigermor vet det, men tror ikke hun har sagt det til ham enda.

Er jeg bare rar som griner og griner og føler meg bare helt elendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg,Lone. Du er ikke rar som griner!! Det er "bare" hormonene som virker inn på deg, vennen. Og jeg skjønner deg kjempegodt. Jeg har flere ganger tenkt jeg skulle få meg sykemelding pga kvalme, men da jeg ikke har det "regelmessig" eller hver dag, har jeg funnet ut at jeg skal vente og se. Jeg er kvalm på den ene siden, og sulten som en ulv på den andre siden, så det er ikke enkelt... Enn så lenge har det gått bra. Jeg også hater å ta ut egenmld, føler at jeg blir uglesett med en gang, og den følelsen er ikke god!!

Jeg er student på siden av jobben, og har ikke orka å åpne en eneste bok i det siste.. Kjenner ikke at jeg har overskudd. Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde muligheten til å ligge på sofaen hele dagen, for jeg er så trøtt og er fullstendig uten tiltakslyst!! Jeg skulle ha trent, for kroppen min er i dårlig forfatning, har ikke trent på flere år!! Men jeg klarer ikke å motivere meg, er så utrolig sliten!!! Samtidig kan jeg våkne tidlig om morran, selv om jeg ikke må opp, og når jeg står opp har jeg bare lyst til å legge meg på sofaen!!

Nei, vi får satse på at kroppen og formen blir bedre etterhvert som tia går. Når vi kommer over i 2.tri vil vel det meste av kvalmen gi seg, og DA skal vi ta igjen alt det forsømte!! :)

Lykke til hos legen, og gå hjem etterpå å slapp av. Se en god film,eller noe, og slapp av! Jeg føler virkelig med deg, men det blir bedre. Og tenk på at du har et skjønt lite nurk i magen, og det blir bare helt herlig når du endelig får beibien din på magen!! :D

Mange mandagsklemmer fra meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ville bare ønske deg god bedring,Kjempebra at du går til legen og får deg sykmelding.:) Man skal ta vare på seg selv og ikke presse seg igjennom dagene.I mine to tidligere sv.skap har jeg liksom vært så "hard", men denne gangen har jeg bestemt meg for å ta vare på meg selv.Trenger jeg sykmelding skal ikke være redd for å spørre.Det er kun jeg som får igjen hvis jeg ikke hører på signalene kroppen gir!!!!

 

Kos deg og ta vare på deg selv.:)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trebarnsmamma og Mari Anne =0)

Takk for oppmuntrende svar! Så godt å føle at andre kan ha det likedan og gir trøst. -Nå har jeg vært hos legen. Han trodde jeg hadde influensa. Og samtidig med at jeg er gravid så er det tungt. Jeg ble sykemeldt denne uka.- Dra hjem og ta det "kuli", sa han. (he he..han er litt ung og fersk denne legen). Jeg er så glad for at jeg dro til legen. Bedre med sykemelding enn egenmelding ja.

Er enig i det dere skriver om å ta vare på seg selv, og ikke slite seg ut på jobben. Men omgivelsene krever liksom hele tiden av deg at du SKAL makte alt. Ellers er du både lat og en unnasluntrer. Ihvertfall føler jeg det sånn. - Samboen min er avdelingsleder i et serviceyrke, og jeg får stadig høre om noen som ikke yter nok. Det påvirker meg nok, for han er i en lederstilling, mens jeg er arbeider som skoleassistent. Han ofrer omtrent alt for jobben. Jeg mener man skal jobbe for å leve, mens han mener man skal leve for å jobbe. ( Ikke misforstå meg da, man skal gi i jobben, men ikke så man blir syk og være på jobb uansett form.)

Ja jenter, vi får håpe formen blir bedre når vi snart går over på 2.trimester. Inntil da er det godt å ha støttespillere som dere. Takk for oppmuntrende ord!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 8, gradert etter hvor mye jeg klarer å jobbe. Legen skriver % i ettertid, jeg skriver timer jeg har vært på jobb.

 

Ikke ha dårlig samvittighet, ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som ikke presser seg gjennom jobben. Håper du blir i bedre form snart, 2.gangsmamma. Take care.

 

Klem til alle dere som skriver oppmuntrende ord! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så godt for deg at du får ta det litt med ro:)

Jeg tror de fleste prøver sitt beste når man er gravid,noen er heldig og flyr igjennom sv.skapet mens andre må slite mer.

 

God bedring:)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Anne

Utrolig hvor godt, gode ord fra en fremmed kan gjøre! Tusen takk til deg! Du har et godt hjerte=0)

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, det er forferdelig å gå rundt slik! Du trenger sikkert en liten sykemelding, ikke vær redd for å få ut alt til legen! Jeg hadde det litt på samme måte i forrige sv skap. Var ikke kvalm, men ingen matlyst og ufattelig trøtt. Klarte mange dager ikke stå opp engang. Men, resultatet er jo fantasktisk, da, ei nydelig jente. Prøv å tenke at det fører til noe godt, selv om det ikke er alltid like lett. *føler med deg*

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =0)

jeg fikk komme inn til legen i formiddag. Og han trodde det var influensa på toppen av graviditet. Og jeg skal ikke sutre i nok et innlegg og fortelle hvor ille jeg har det. Men det er godt å føle at andre bryr seg om en'. Takk for omtanken.

 

Forresten, det var vel du spm skulle på UL i mårra? -Lykke til "Oj, gravid igjen", jeg krysser fingrene for deg. Måtte alt være i orden med bebisen deres.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...