Gå til innhold

Jeg skal på jobbintervju, jeg er 1 mnd på vei, jeg sier ikke noe om det vel??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, da får jeg jo ikke jobben, sant?

Men risikerer jeg å bli mislikt etterpå da hvis jeg får jobben da?

 

Hilsen tøysejenta som er litt alvorlig i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes faktisk ikke du trenger å si noe ennå. Siden du er bare 1 mnd på vei. Mye som kan skje vet du.

 

Når det er sagt, så mener jeg at ærlighet varer lengst. Jeg jobber på en arbeidsplass som har kompetanse som viktigste jobb krav. Om du er gravid eller ikke er igrunnen ikke så viktig. Hvis du gir beskjed i intervjuprosessen, så kan jo arbeidsgiver plukke en vikar til deg i samme rekrutteringsprosess!

 

Uansett. Du må gjøre det du synes er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 måned er jo ikke lenge, og som sagt før her så kan mye skje enda.. vet at mange spør om man har fått de barna man vil ha, og da er d jo bare å være åpen og si litt, ikke alt, men kanskje si at du ønsker deg barn. er mange forskjellige erfaringer rundt dette emnet der ute, og min er ikke god.. men d finnes nok like mange gode som dårlige omtrent. spørs vel litt også hva slags jobb d er, hvis d er en jobb som du sannsynligvis bli sykemeldt fra om kort tid så er d jo greit å si d nokså tidlig.. huff nei.. vanskelig spørsmål gitt!!

Kan egentlig bare si veldig mye lykke til! Og stå på krava hvis du skulle si d og ikke får jobben og du mistenker at d KUN er derfor!

 

Krysser armer og ben for d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, jeg har vært på jobbintervju og valgte og ikke si noe om at jeg er gravid etter mange anbefalinger om å ikke si det. Jeg fikk jobben (jippi!) og begynner til uken, men må si at jeg gruer med noe helt voldsomt til å si at jeg er gravid, rett for at de skal bli sure og at det skal bli dårlig stemning.

 

Men, jeg hadde gjort det samme om igjen, for jeg tror at selv om det ikke skal ha noe å si, så har det nok det.

 

Ikke si noe du, og håp på det beste! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I følge arbeidsmiljøloven har de ikke rett til å spørre om du er gravid og du er ikke pliktig til å svare. Det skal ikke være avgjørende for hvem som får jobben om en er gravid eller ikke, men om to søkere står likt er det lett å ende opp på den som ikke er gravid selv om det ikke er den offisielle grunnen.

 

Det betyr ikke at det er lett å fortelle det i ettertid, men da fikk du jobben for at du var den beste søkeren. Ærlighet er viktig, men det er også å få seg jobb. Viktig å i allefall ikke lyve å si at du ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fælt å si det, men jeg hadde aldri sagt det. I alle fall ikke om jeg bae var en måned på vei. Forresten visste jeg det ikke selv en gang før jeg var nesten 2 måneder på vei, hvorfor skal da arbeidsgivere få greie på det så fort?

 

Ja, det sies at ærlighet varer lengst, men sorry: likestillingen har ikke kommet dithen at en arbeidsgiver ser bort fra at en søker er gravid.

 

Hadde altså ikke sagt noe før jeg var i andre trimester jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke pålagt å si noe som helst.

De har faktisk ikke krav om å få vite noe om sånn type personlige ting.

Så det er bare å ikke si noe. Regner med at du har 1 mnd prøvetid, så hvist du klarer å skjule det til 3. mnd eller noe, tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste.

og hvis de blir furtne etterhvert fordi du ikke har sagt noe, så er det bare å si: at du ikke visste noen ting.

Du er jo gravid og trenger jobben.

Masse masse lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg jobber med rekruttering, og vi ser bort fra at en søker er gravid. Det er som sagt kompetansen som er viktigst. Det er selvfølgelig annerledes hvis stillingen som skal besettes er et kortvarig vikariat, men det sier seg selv.

 

Jeg tror en del større bedrifter, og offentlige virksomheter har begynt å bruke hode på dette området.

 

Men, som sagt, er du kun en mnd på vei, så synes til og med jeg det er unødvendig å si noe.

 

Uansett; lykke til på intervjuet :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...