Gå til innhold

noen som har erfaring med å ta medisinen Ery-Max når de har vært gravid?

Anbefalte innlegg

noen som har brukt dette eller bruker det nå?

fikk det av legen grunnet infeksjon i lungene/luftveiene.....

har bare tatt to kapsler .en halv dagsdose.

er så usikker på dette med medisiner når man er gravid...

men går jo ut i fra at legen vet hva han gjør....

jeg er 32/33 uker på vei....

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å gi Ery Max til gravide. Da skal det være strengt nødvendig. Nå vet ikke jeg hvilke vurderinger legen din har gjort. (Er spesielt tidlig i graviditeten Ery Max bør unngås.) Det vanlige er å gi penicillin til gravide, men det er jo ikke alle bakterier de tar, så mulig legen ikke har noe valg. Er du usikker, så ring i morgen tidlig og skjekk at det er blitt vurdert skikkelig.

Ikke bli skremt av svaret mitt, er nok en veloverveid avgjørelse fra legen. Og igjen, det er spes i beg av svangerskap det skal unngås, og du er jo laaangt på vei.

God bedring

En ting til. Regner med du har fått dosering to tabletter morgen og to tabletter kveld. I så fall ville jeg heller tatt 1 tablett morgen, 1 tablett formiddag, 1 tablett ettermiddag og 1 tablett kveld. Ved å spre doseringen på den måten vil du få en jevnere dosering. Bare et tips:)

Nå står det også skrevet under graviditet/amming på Abboticin at det ikke er noen kjent risiko ved bruk under graviditet. Abboticin er da altså det samme som Ery-Max.

Men som det er sagt, kan være greit å fordele dosen utover dagen, så istedenfor 2+2 (morgen og kveld), så kan du ta 1+1+2 (morgen, midt på dag og kveld) eller 1+1+1+1 (morgen, formiddag, ettermiddag og kveld). Dette også hvis du blir kvalm av kapslene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...