Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje litt seint. Men det går jo helt fint. Det som er mest vanlig er vel fra 2-5 måneder. Det har barna vært når mine to gutter ble døpt for noen år tilbake. Men har også vært i dår der barnet var to år. Så det er vel ingen grenser tror jeg....

er det ikke vanlig å døpe ungen når den er ca 3 måneder da...

vis du ikke har sendt inn til (gud vet hvor for nå fikk jeg hjerneteppe...) innen en vis tid angående navnet på den lille så setter dem et navn på den

navnet vet vi jo...men det er det at svigerinna mi bor i bergen og føder i mars...så de kan ikke komme nedover sannsynligvis i verken februar, mars, april eller mai. Det blir litt tidlig å døpe allerede i januar nr hunknapt er en måned.. I juni gifter vi oss... Så det må bli etter giftemålet..men å ha det måneden etter bryllupet kan jo bli slitsomt. Om jenta kommer ca i midten av desember er hun 8mnd i august...som da på en måte blir første måneden som passer - om vi vil ha med søsteren til typen og familien hennes - som vi jo vil!

Annonse

du kan døpe når du vill.

min vennine ble døpt 3 uker innen hun ble komfimert. da var hun 14 år.

men mange velger å døpe tidlig pga at kjolen fort blir for liten.

vi har tenkt å døpe på sommeren.

da er hun rundt 7-9 mnd.

men blir å sende inn navneattester ++++++ innen den tid.

barnet skal navngis før den er 6 mnd

vi skal døpe den lille i februar kansje i begynnelsen av mars...

men det er fordi det er så sinnsykt dyrt å reise til longyearbyen i sesongen... og hvis vi skal vente til sesongen er færdi blir det ikke dåp før i september - oktober...

Fri førr ikke å bær en 9 mnd gammel onge tel dåpen ;D E fadder tel eine tante ongen min og han va 8 mnd da han sku døpes... han va så nysgjerri at når æ sku legg han bakover før at prestn sku få ha vann på hodet hannes, så "knakk" han i hop på mettn ;D også hadd han en glatt sånn silke dåpskjole... va heilt skjælven i hendern når vi endeli kun sett oss igjen ;D Ellers e det nok ikke nå problem :D

Vi døpt frøkna når ho va 3 mnd.... mein at 3-4 mnd e vanlig:D

Annonse

Tja, det er jo opp til dere det.

Det første jeg tenker er jo om dåpskjolen passer. Det var nemlig derfor vi måtte dåpe vår da han var 2 1/2 mnd, var redd for at dåpskjolen skulle bli for liten. Den er brukt gjennom generasjoner i familien, hadde vært kjipt hvis den ikke passa......

Ellers er det jo ingenting i veien for at ongen kan være 9 mnd, hvis det passer dere best :))

ene søstera mi hadde planlagt dåpen lenge før ungen var født. og det før termin og greier. men dette var fordi en annen søster som bor i England kom hjem da for å døype barnet sitt, og da kunne dei gjøre det sammen. men nå viste jo hun at dei kom til å sette i gang fødselen 2 uker før termin. Så gutten var altså to uker når han ble døpt.

Tror det er mest vanleg med dåp når barnet er 3 måneder, men det finnes jo selvsakt unntak...

Jeg vet ikke helt når jeg kommer til å døype gutten, må netsen se det litt ann kor stor han er og om dåpskjolen passer..

jeg må ta meg en tlf til svigermor...jenta skal ha dåpskjolen svigermor har sydd..så da blir det jo litt med det hvor stor den er...

tror jeg vil bryllupet skal være vår dag og dåpen bare hennes dag...ellers var det en god ide!

men da er det hvertfall ikke noe å tenke på med alder i den forstand..vil absolutt døpe henne før ett år, da, men det får vi til fint!! ;)

takk for hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...