Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??? (svigermor igjen.. )


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjære kjære jenter...

 

Huff.. Jeg gruer meg som en hund på nyttårsaften... Svigermor har fått snusen i at det skjer noe her nede om dagen, og har invitert oss på middag.. Det er bare det at vi har bestemt oss for å fortelle at hun skal bli bestemor.. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker tanken på det så tidlig.. For det første kom hun med en kommentar i sommer som tilsa at hun ikke ønsket seg barnebarn enda.. Eller, hun ønsker seg det.. Men.. Hun snudde seg til oss på en familiesammenkomst i sommer og sa til meg:" Jeg håper virkelig at dere har vett nok i huet til å gifte dere først før dere går til anskaffelse av unger... "

 

Jeg har HELT ærlig ikke lyst til å si noe til henne, har snakket med samboer om det, men har vel egentlig blitt enige om at vi skal fortelle det.. Pga at mamma og pappa fikk vite det..

 

Jeg gruer meg så jævlig og lurer på hva hu kommer til å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sånn til vanlig også har svigermorproblemer og kanskje en samboer som innimellom ikke forstår heeelt hvorfor, så kan du jo se på dette som en potensiell opplysende anledning for din kjære- Klarer hun å lire av seg noe upassende , så tror jeg din kjære fra nå av vil forstå deg utmerket.

Men kanskje hun overrasker positivt og blir kjempeglad. Hender de sier mye rart nettopp fordi de ønsker å vise at det er ikke noe barnebarn-press fra dem nei...(ref. det hun sa i sommer)

Win-win situasjon dette her! For du blir vel ikke personlig såret vel? Etter 9 år som svigerdatter selv, skulle en tro det baret prellet av meg, men....

Men akkurat dette, som du er så glad så glad for- det må du ikke finne på å la henne legge en skygge over engang!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake derfra nå... Hu sa bare:" Jeg tenkte meg det.... Men da kan dere jo gifte dere og ha barnedåp samtidig!" Så sa hun ikke noe mer.. Men nå haglet det inn med meldinger fra svigerfar som gleder seg VEEEELDIG! ;) Og nå kom det melding om når svigermor fikk lov til å si i fra til bestemor til samboer om at hu skal bli oldemor for første gang.. Så det kan vel hende at min snille svigerfar har snakket litt med hu ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...